پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کاور-برج-های-شعله-باکو

ویژگی‌های برج‌های شعله در باکو کدامند؟

یکی از نمایان‌ترین نمادهای کشور آذربایجان شهر باکو، برج های شیشه‌ای با تصویر متفاوتی نسبت به سایر برج هایی که تا کنون دیده اید است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو برج‌های شعله باکو از مهم مترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که این برج‌ها نام خود را در فهرست زیباترین آسمان‌ خراش‌های دنیا جای […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۴ دی ۱۳۹۸

یکی از نمایان‌ترین نمادهای کشور آذربایجان شهر باکو، برج های شیشه‌ای با تصویر متفاوتی نسبت به سایر برج هایی که تا کنون دیده اید است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

برج‌های شعله باکو از مهم مترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که این برج‌ها نام خود را در فهرست زیباترین آسمان‌ خراش‌های دنیا جای داده اند که از بلندترین سازه‌ها در میان ساختمان های این کشور هستند.در ادامه این مطالب توجه شما را به ویژگی‌هایی که باعث تبدیل شدن این برج ها به نمادهای زیبا و بی نظیر شهر باکو شده است، جلب می کنیم.

برج های شعله باکو در تور باکو دارای ارتفاع بسیار زیادی هستند و از نظر ارتفاع، اندازه های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. آنها را می توان از بلندترین برج های بنا شده در شهر باکو شناخت. علت نام گذاری برج های شعله به این نام این است که این برج ها به دلیل انحنا و قوسی که دارند بسیار شبیه به شعله های سوزنده آتش هستند. این برج ها از نظر ارتفاع به ترتیب 161، 165 و 182 متر هستند و مساحت زمین آن ها 245 هزار متر مربع است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این برج ها این است که هنگامی که شما از بالا به آنها نگاه می کنید شکل آن ها به صورت یک مثلث درمی آید.

به گزارش سفر باتو ، شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که این برج ها به چه کار می آیند؛ این برج ها از لحاظ کارایی به سه بخش تقسیم می شوند؛ بخش اول برجی است که کاملا مسکونی است بخش دوم آن ساختمانی تجاری است و در نهایت سومین بخش این برج ها یک هتل بسیار زیبا و مجلل است که پذیرای مهمانان بسیار زیادی از سرتاسر جهان است.

به گزارش سفر باتو ، برج های شعله نمادی هستند که شهر باکو را به صورت شهری مدرن نشان می دهند. یکی از علت‌هایی که باعث شده این برج ها جذاب و دیدنی تربه نظر بیایند وجود تعداد بسیار بالایی لامپ ال ای دی است که شماره آن ها به 10 هزار قطعه می رسد، آن ها از شرکت های انگلیسی و چینی تهیه شده اند و در زیباتر کردن دوچندان این ساختمان نقش به سزایی داشته اند.

در هنگام شب وقتی به این برج ها نگاه می کنید با روشن شدن چراغ های آن منظره‌ای فوق‌العاده زیبا همچون شعله‌های سوزان آتش را می بینید که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می کند و صبح هنگام رنگ این برج ها به رنگی میان سبز و آبی بدل می شود که زیبایی بی همتایی دارد. میله های روشن و شعله وری نیز در این برج ها به کار گرفته شده است که اندازه و قطر آن‌ها 610 میلی متر است و جنسی از فولاد دارند.  با تورهند می توانید از دیدنیهای شگفت انگیز بازدید کنید.

با وجود اینکه در این منطقه بادهای شدیدی شروع به وزیدن می کند به دلیل وجود فونداسیون بسیار سخت و مقاوم آن که از لوله‌ها و بتن‌هایی به قطر 6 تا 10 سانتی متر ایجاد شده اند، آنها را در مقابل آن ایمن نگاه می دارد و همچنین مقاومت آن در هنگام وقوع زلزله نیز بسیار بالا است.

به گزارش سفر باتو ، این برج های بسیار دیدنی که از مناطق نفت خیز در زمان شوروی بوده است بر روی تپه‌های باستانی و 2 هزار ساله که مشرف به شهر نیز هستند بنا شده که نام آن در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

از ویژگی‌های دیگر این برج ها این است که با وجود اینکه تماشای آنها تصویر آتش را برای بیننده القا می کند، قابلیت این را دارد که به نقش و رنگ های مختلفی درآید.

دلیل نام گذاری این برج ها به این نام چیست؟

علت نام گذاری این برج های زیبا و طراحی آنها به شکل شعله آتش، ریشه در مسائل فرهنگی و سنتی و گذشته مردم ترک آذربایجان دارد، مردم کشور آذربایجان در قدیم برای آتش احترام زیادی قائل می شدند و آن را مقدس می دانستند به همین خاطر شکل و ساختار این ساختمان به صورت شعله و آتش است که طبیعتا ریشه‌ای تاریخی و محکم دارد.  تور روسیه را با قیمت آفردار از دست ندهید.

هزینه ساخت برج های شعله چه قدر است؟

هزینه‌ای که برای ساختن این 3 برج مجلل شده است 350 میلیون دلار بوده که بین سال های 2007 تا 2013 میلادی طی مدت 6 سال به طول انجامیده است و از پرهزینه ترین پروژه های ساختمانی در شهر باکو است. از 150 مهندس برای ساختن این برج ها کمک گرفته شده است که به صورت منسجم و هماهنگ با یکدیگر در ساختن این بنا از آن ها استفاده کرده اند.

با چه وسیله‌ای می توان به این مکان رفت؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توانید به برج های باکو بروید؛ مکان قرارگیری این برج ها در قسمت جنوبی شبه جزیره آبشرون و سواحل زیبای دریای خزر است که می توانید از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. بهترین پیشنهادی که ما به شما می کنیم، استفاده از اتوبوس های عمومی است که هزینه کمتری برایتان در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی