پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازی

تلاش برای ارتقا داخلی سازی قطعات خودرو

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان گفت: در راستا ارتقا سطح داخلی سازی قطعات خودرو مشوق هایی توسط خودروسازان برای قطعه تسریع امور قطعه سازان در نظر گرفته شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی‌ نژاد‌ دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان اظهار کرد: به منظور […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۹ دی ۱۳۹۸

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان گفت: در راستا ارتقا سطح داخلی سازی قطعات خودرو مشوق هایی توسط خودروسازان برای قطعه تسریع امور قطعه سازان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی‌ نژاد‌ دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان اظهار کرد: به منظور ارتقای داخلی‌ سازی قطعات، مقرر شده تا مشوق‌هایی از سوی خودروسازان برای تسریع در امور و ایجاد انگیزه در قطعه‌سازان داده شود.

این مقام صنفی در این راستا اشاره کرد: خرید قطعات تولیدی قطعه‌ سازان با همان قیمت‌های مشابه وارداتی و انعقاد قرارداد تضمین خرید با قطعه‌ سازان به مدت بازگشت سرمایه، از جمله محورهای مشوق‌های پیشنهادی است و به این ترتیب خیال قطعه‌ساز راحت می‌شود که مشتری خود را دارد.

وی بیان کرد: در موضوع انعقاد قرارداد تضمین خرید، قطعه‌سازان درخواست دارند که منابع (Source) جدیدی تعیین نشوند، تا تیراژ برای آنها اقتصادی باشد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان توضیح داد:‌ اعطای تسهیلات بلندمدت کم‌بهره به قطعه‌سازان یا مشارکت در بخشی از سرمایه‌گذاری آنها و خرید نقدی از قطعه‌سازان در ابتدای کار (همچون خرید از خارجی ها)، سایر محورهای مشوق‌های پیشنهادی برای فعالان این صنعت است.

وی اشاره کرد: اجرایی شدن این مشوق ها، جهشی در صنعت قطعه و داخلی‌سازی ایجاد خواهد کرد.

محبی نژاد تصریح کرد:‌ ایران‌خودرو چنین بسته‌ای را تدوین کرده که هنوز ابلاغ و اجرایی نشده و سایپا نیز تدوین بسته مشابهی را دنبال می‌کند.

وی گفت: اجرایی شدن این بسته‌های تشویقی، جذب سرمایه در قطعه‌سازی را به دنبال خواهد داشت؛ صنعتی که اکنون به دلیل زیان‌ده بودن حتی با فرار سرمایه مواجه است.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

کروز با داخلی سازی، آمادگی تامین روزانه 3 هزار و 500 ECU را دارد

پالس های منفی رسانه ای شدن پرونده های تولیدکنندگان برای فعالان اقتصادی

سطح بالای تکنولوژی در قطعه سازی کروز قابل تقدیر است

طراحی و توسعه قطعه، حلقه گمشده صنعت خودرو

تنها راه دستیابی به توسعه تولید داخل استفاده از فرهنگ همدلی بسیج است

میزان مطالبات قطعه سازان به عدد 23 هزار میلیارد تومان رسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی