پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

خودکفایی در طراحی و دانش فنی ساخت موتور خودرو

مدیرعامل ساپکو اعلام کرد: در طراحی موتور خودرو و دانش فنی آن به خودکفایی رسیدیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عادل پیر محمدی مدیرعامل ساپکو در خصوص تولید خودروهای های برقی اظهار کرد: ما به عنوان خودروساز زمانی می‌توانیم نمونه‌های برقی را تولید کنیم که تا حد زیادی بومی‌سازی در آن زمینه انجام شده […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۸

مدیرعامل ساپکو اعلام کرد: در طراحی موتور خودرو و دانش فنی آن به خودکفایی رسیدیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عادل پیر محمدی مدیرعامل ساپکو در خصوص تولید خودروهای های برقی اظهار کرد: ما به عنوان خودروساز زمانی می‌توانیم نمونه‌های برقی را تولید کنیم که تا حد زیادی بومی‌سازی در آن زمینه انجام شده باشد‌. اما بحث تجاری‌سازی با میزان نرخ آن بسیار مهم است. ما می‌توانیم نمونه‌های CKD با نرخ بالا بیاوریم ولی چنین‌کاری مناسب نیست.

وی در این راستا بیان کرد: تمام دولت‌ها از برقی کردن خودروها حمایت کرده‌اند. به عنوام مثال ترکیه گفت سالی 35 هزار دستگاه از خودروی ملی این کشور می‌خرد. نرخ برقی‌ها بالا است و چنین شرایطی در کشور وجود ندارد.

کالیبراسیون موتور دنا در مرکز تحقیقات ساپکو انجام شد

این مقام مسئول همچنین اشاره کرد: در ایران‌خودرو برنامه‌هایی برای تولید برقی‌ها داریم. مشکل اساسی باتری است که اگر حل شود شرایط بهبود خواهد یافت. خودروهای برقی آلودگی کل کشور را کم نمی‌کنند. برای این که در شهرهای بزرگ آلودگی کم شود از برقی‌ها استفاده می‌کنند. اتفاق خوبی که در سال‌های گذشته و در صنعت خودرو رخ داده همین مرکز تحقیقات است. اینجا پایه دانشگاهی دارد و نتیجه این شده که در طراحی موتور کاملا خودکفا شدیم. در رابطه با موتور دنا اتوماتیک بالای 80 درصد کالیبراسیون آن در همین محل انجام شده است‌.

پیر محمدی تصریح کرد: ما در زمینه طراحی موتور صاحب دانش فنی شدیم. این کار از طریق همین مرکز تحقیقات صورت گرفته و حاصل بیش از 2 دهه کار همین مرکز است‌. ما دیگر هیچ مشکل موتوری در ایران‌خودرو نداریم و مشکلات آن به راحتی در اینجا حل خواهد شد.

وی بیان کرد: تحریم‌ها باعث شده که در مورد بسیاری از قطعات و به خصوص نمونه‌های‌تک به سمت ساخت داخل برویم. نزدیک حداقل 120 میلیون یورو ذخیره در صنعت خودرو صورت گرفته است. تولید ما روزی 2 هزار دستگاه شده و بنا هم داریم که تولید را باز هم افزایش دهیم.

پیرمحمدی تشریح کرد: حداقل 70 درصد قطعات خودروها ساخت داخل شده است. ما نواقصی در بحث قطعات الکترونیک داریم. اگر ما مشکلات بخش الکترونیک را مانند موتور با ایجاد مراکز تحقیق حل میکردیم شرایطی مانند حال حاضر نداشتیم. لازم به ذکر است ما در زمینه تامین مواد اولیه نیز مشکل داریم. قدرت برتری کشورهای صاحب صنعت خودرو این است که مراکز تحقیق و توسعه دارند.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

آمار فروش خودرو جاده مخصوصی ها/ میزان فروش سایپا نسبت به 9 ماه سال گذشته 26 درصد رشد داشته است

تكميل و عرضه 5 هزار و 299 دستگاه خودرو طی 2 روز

پیش فروش اینترنتی 2 محصول ایران خودرو

آغاز پیش فروش اینترنتی 4 محصول ایران خودرو

دارندگان محصولات ایران خودرو برای سرویس‌های ادواری به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند

ورود مشتری با کد کاربری اختصاصی به سایت فروش ایران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی