پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای اروپایی

مقررات آلایندگی بزرگترین چالش این روزهای خودروسازان اروپایی

خودروسازی اروپا با چالش تغییر سریع از موتورهای دیزلی به موتورهای بنزینی مواجه شده، چالشی که در دو سال گذشته شتاب گرفته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اروپا که زمانی مرکز خودروهای کوچک و کم‌مصرف بود، به محصولات شاسی‌بلند تمایل پیدا کرده است و حدود ۴۰ درصد خودروهایی که در اتحادیه اروپا به […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۸

خودروسازی اروپا با چالش تغییر سریع از موتورهای دیزلی به موتورهای بنزینی مواجه شده، چالشی که در دو سال گذشته شتاب گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اروپا که زمانی مرکز خودروهای کوچک و کم‌مصرف بود، به محصولات شاسی‌بلند تمایل پیدا کرده است و حدود ۴۰ درصد خودروهایی که در اتحادیه اروپا به فروش می‌رسد جزو این دسته محسوب می‌شوند.

بنابراین آلایندگی کربن مربوط به خودروها برای اولین‌ بار در این دهه افزایش یافته است.

در نتیجه، جرائم مربوط به آلایندگی کربن نیز افزایش یافته، به نحوی که هر گرم ۹۵ یورو جریمه دارد و این میزان ضرب در تعداد خودروهای فروخته شده توسط خودروساز مربوطه می‌شود.

با این روش محاسبه، رقم به‌ دست آمده در جرائم مربوط به آلاینده کربن بسیار بالا خواهد بود.

اگر خودروسازی اروپا در سال ۲۰۲۱ دقیقا به اندازه سال گذشته خودرو بفروشد، ۲۵ میلیارد یورو جریمه خواهد شد.

این جرائم در کنار ۱۷ ماه کاهش فروش خودرو در چین، بزرگ‌ترین بازار صادرات خودروی آلمان و خساراتی که خودروسازان در فروش هر خودروی برقی مواجه شده‌اند شرایط را سخت‌تر می‌کند.

فروش خودروهای برقی در اروپا بدون یارانه‌های سنگین متوقف شده است. در این شرایط، قانون‌گذاران صنعت خودرو باید راه‌حل‌ هایی برای مقابله با عدم تعادل بین خواسته مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان پیدا کنند که ترکیبی خواهد بود از جریمه‌ها، انگیزه‌ها، سرمایه‌گذاری و نوآوری‌های سریع فناوری.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

بنتلی دوباره جان گرفت/ بازگشت مدیرعامل سابق این شرکت موجب سوددهی این شرکت لوکس شد

نخستین سری تسلاهای چینی به دست مشتریان رسید

فرانسه به دنبال توسعه شبکه شارژ خودروهای الکتریکی

رکورد رشد 7 درصدی فروش طی سه فصل به نام میتسوبیشی ثبت شد

فولکس واگن سرعت خود برای تولید ناوگان برقی را افزایش داد

ب ام و توانست ظرف کمتر از 2 سال بیش از 500 هزار دستگاه خودرو برقی تولید کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی