پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لامبورگینی ۶۰ ساله شد

در تاریخ ۷ مه ۲۰۲۳، خودروساز معروف ایتالیایی، لامبورگینی شصتمین سالروز تاسیس خود را جشن گرفت. این شرکت در سال ۱۹۶۳ توسط یک صنعتگر ایتالیایی به نام فروچیو لامبورگینی پایه‌گذاری شد و بلافاصله شروع به ایجاد تحول در صنعت خودروسازی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ ساخت اولین خودرو توسط لامبورگینی ماجرای جالبی دارد. […]

شیوا تدین پور
پنجشنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲

در تاریخ ۷ مه ۲۰۲۳، خودروساز معروف ایتالیایی، لامبورگینی شصتمین سالروز تاسیس خود را جشن گرفت. این شرکت در سال ۱۹۶۳ توسط یک صنعتگر ایتالیایی به نام فروچیو لامبورگینی پایه‌گذاری شد و بلافاصله شروع به ایجاد تحول در صنعت خودروسازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

ساخت اولین خودرو توسط لامبورگینی ماجرای جالبی دارد. فروچیو لامبورگینی ایده‌هایی درباره کلاچ یکی از خودروهای فراری داشت و برای بیان نظرات خود به مارانلو و نزد شخص انزو فراری بزرگ رفت.

ولی فراری اهمیتی به ایده‌های صنعتگر ایتالیایی نداد و عذر او را خواست. به همین خاطر لامبورگینی تصمیم گرفت تا خودروهای ابتکاری خود را بسازد و بدین ترتیب، 350 GTV با موتور ۱۲ سیلندر در سال ۱۹۶۳ متولد شد.

چند سال بعد میورا (Miura) افسانه‌ای نیز در سال ۱۹۶۶ پا به میدان گذاشت و از آن زمان به بعد، دنیای ابرخودروها برای همیشه تغییر کرد.

امروز لامبورگینی و معرفی روئلتو

لامبورگینی در طول سال‌ها با فراز و نشیب‌های مالی متعددی دست و پنجه نرم کرده و هم‌اکنون تحت مالکیت فولکس واگن به حیات پرافتخار و پیشرفت شگفت‌انگیز خود ادامه می‌دهد. چند هفته پیش بود که لامبو با معرفی جدیدترین خودروی پرچم‌دار خود، روئلتو (Revuelto) توانست شور و هیجان زیادی در دل خودروبازها به وجود آورد.

روئلتو نخستین خودروی پلاگین هیبرید لامبورگینی به شمار می‌آید که یک موتور بنزینی تنفس طبیعی و سه موتور الکتریکی را در دل خود جای داده است. موتور بنزینی به تنهایی قادر به تولید ۸۱۴ اسب بخار قدر و ۷۲۵ نیوتن.متر گشتاور است، ولی با موتورهای برقی، قدرت خودرو به ۱۰۰۱ اسب بخار می‌رسد.

گاو خشمگین لامبورگینی تنها در ۲.۵ ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، جزو دیگر مشخصات منحصر به فرد روئلتو محسوب می‌شود.

به مناسبت تولد ۶۰ سالگی، لامبورگینی برنامه‌های متعددی را در نمایندگی‌های خود در سراسر جهان ترتیب داده و حتی کلوپ‌های رسمی این شرکت میزبان گردهمایی‌های مفرح و باشکوه بوده‌اند.

رویدادهای بین‌المللی نیز از همان ابتدای ماه مه، با بازسازی موزه لامبورگینی در سنت آگاتا بولونیز و افتتاح نمایشگاهی با نام The Future Began In 1963 (آینده از سال ۱۹۶۳ آغاز شد) در جریان است.

دو رویداد دیگر با حمایت شرکت برگزار شده است؛ روز لامبورگینی در ژاپن – سالگرد ۶۰ سالگی (در سوزوکا) و روز لامبورگینی در انگلستان – سالگرد ۶۰ سالگی. البته مراسم مهم دیگری نیز در راه است که در تاریخ ۲۸ مه در میدان ماجیوره بولونیای ایتالیا برگزار می‌شود.

مراسم بزرگ روز ۲۸ مه، یک رویداد عمومی بوده و بیش از ۱۵۰ خودروی لامبورگینی در آن حضور خواهند داشت. لامبورگینی با فروش شاسی‌بلند پرطرفدار و محبوب اوروس (Urus) ثابت کرد که می‌تواند در بخش‌های دیگری به غیر از ساخت خودروهای سوپراسپرت نیز به موفقیت و درخشش جهانی برسد.

همانند روئلتو، اوروس در آینده نزدیک با پیشرانه پلاگین هیبرید عرضه می‌شود. به علاوه، جانشین نهایی ابرخودرو هوراکان (Huracan) نیز پیشرانه پلاگین هیبریدی دریافت می‌کند.

لامبورگینی قصد دارد یک محصول تمام برقی را نیز به صنعت خودرو معرفی کند و بدون شک این ماشین شبیه به هیچ‌یک از مدل‌های بنزینی قبلی نخواهد بود. اگر تنها یک خودروساز خاص باشد که بتواند یک وسیله نقلیه برقی باتری‌خور با عملکردی باورنکردنی را بسازد، خودروسازی است که خون ماتادور در رگ‌های سرخ آن جریان دارد و نام آن لامبورگینی است!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی