پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتور خودرو

موتور یورو 5 بدون سوخت یورو 5 کارایی ندارد

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور؛ در شرایطی که بنزین یورو ۵ در کشور وجود ندارد و بنزین یورو ۴ در همه مناطق توزیع نمی‌شود، تولید خودروهای با موتور یورو ۵ نقش خاصی در کاهش آلایندگی هوا نخواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۸ دی ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور؛ در شرایطی که بنزین یورو ۵ در کشور وجود ندارد و بنزین یورو ۴ در همه مناطق توزیع نمی‌شود، تولید خودروهای با موتور یورو ۵ نقش خاصی در کاهش آلایندگی هوا نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان ‌کشور اظهار کرد: در ناوگان حدود ۱۷ میلیونی خودروهای سواری کشور، نزدیک به ۲ میلیون دستگاه خودروی از رده خارج و همچنین ۱۰ میلیون دستگاه خودروی با استاندارد پایین‌تر از یورو ۲ وجود دارد.

وی در این راستا اشاره کرد: ‌این خودروها همراه با موتورسیکلت‌ها، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها عمده منابع متحرک آلایندگی کلان‌شهرها هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: در چنین شرایطی بهتر بود طرح جایگزینی خودروها و موتورهای فرسوده با خودروهای دارای استاندارد یورو ۴ و همچنین جایگزینی خودروهای تجاری و وانت‌های فرسوده پیگیری می‌شد.

این فعال صنعتی تصریح کرد:‌ سالانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور به تولید می‌رسد که حتی اگر ۳۰ درصد آنها با موتورهای یورو ۵ عرضه شود، چون بنزین با استاندارد یورو ۵ نداریم، با هدف ضربتی کاهش آلودگی هوا همخوانی نخواهد داشت.

وی توضیح داد: ‌یک دستگاه پیکان کاربراتوری فرسوده ۷۰ برابر یک خودروی یورو ۴ آلودگی ایجاد می‌کند، حال آنکه جایگزینی یک خودروی یورو ۴ با یورو ۵ تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش آلودگی به همراه خواهد داشت.

محبی‌نژاد ادامه‌ داد: یک موتورسیکلت فاقد استاندارد روز نیز هفت برابر یک خودروی با استاندارد یورو ۲ آلودگی ایجاد کرده و آلایندگی اتوبوس‌ها و کامیون‌ها ده‌ها برابر یک خودروی یورو ۴ است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور درباره جنبه فنی تولید این موتورها اشاره کرد: مطابق مشخصاتی که خودروسازان در اختیار قرار می‌دهند، توان تولید موتورهای یورو ۵ از سوی قطعه‌سازان در کشور وجود دارد.

وی تشریح کرد: انجام چنین طرحی کار پیچیده‌ای نیست، بخشی از قطعات مورد نیاز در داخل وجود دارد، بخشی دیگر باید از خارج تامین شود، همچنین در سیستم موتور و قوای محرکه، نرم‌افزار و ECU باید تغییراتی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

امیدواریم مطالبات به موقع پرداخت شود

تلاش برای ارتقا داخلی سازی قطعات خودرو

کروز با داخلی سازی، آمادگی تامین روزانه 3 هزار و 500 ECU را دارد

پالس های منفی رسانه ای شدن پرونده های تولیدکنندگان برای فعالان اقتصادی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی