پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حمل و نقل عمومی

چرا 40 درصد از درآمد عوارض تردد در طرح ترافیک صرف توسعه ناوگان عمومی نشده است؟

عضو شورای شهر تهران گفت: باید موضوع عدم واریز 40 درصد از درآمد عوارض تردد خودروها در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پیگیری شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد علیخانی عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص واریز نکردن 40 درصد از درآمدهای عوارض تردد خودروها […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۵ دی ۱۳۹۸

عضو شورای شهر تهران گفت: باید موضوع عدم واریز 40 درصد از درآمد عوارض تردد خودروها در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد علیخانی عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص واریز نکردن 40 درصد از درآمدهای عوارض تردد خودروها در محدوده‌های مرکزی شهر تهران به ردیف اعتباری «کمک فنی و اعتباری پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی» گفت: باید این موضوع از شهردار تهران پیگیری شود.

وی در این راستا اشاره کرد: در راستای کاهش آلودگی هوا و توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تبدیل و جایگزینی موتور سیکلت های کاربراتوری به انژکتوری و سایر طرح های مرتبط با کاهش آلاینده های زیست محیطی مقرر شده بود به منظور تامین منابع این امر برابر تبصره (1) ماده (55) برنامه سوم توسعه شهر تهران، 40 درصد از درآمدهای عوارض تردد خودروها در محدوده‌های مرکزی شهر تهران به ردیف اعتباری «کمک فنی و اعتباری پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی» با شماره طبقه‌بندی 202150173 اختصاص یابد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون با وجود پیش‌بینی اعتبار 233 میلیارد تومان برای این ردیف، صرفاً عملکرد 40 میلیارد تومان در این ردیف را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: لذا به شهردار تهران تذکر داده می‌شود مطابق تبصره (18) بودجه مصوب سال 1398 و مطابق حکم قانونی مندرج در مصوبه برنامه سوم توسعه شهر تهران نسبت به پرداخت منابع موصوف تا سقف 40 درصد وصولی عوارض تردد خودرو در محدوده‌های مرکزی شهر تهران اقدام کند.

علیخانی ادامه داد: نتیجه این اقدام این است که مراحل نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی های درون شهری که فعلاً به لحاظ عدم اجرای مصوبات نتوانسته اند بیشتر از 900 مورد نوسازی خود را انجام دهند اجرایی شود.

انتهای پیام/ منبع: فارس

ابلاغ ضوابط جدید حمل و نقل مسافری برون شهری

کاهش 50 درصدی تولید کامیون و اتوبوس

پای مترو بالاخره به شهر هشتگرد باز شد/ حمل و نقل؛ عامل اصلی توسعه و جذب جمعیت شهرهاست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی