پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو نیسان -لوگو-Renault-Nissan

قطب سوم خودروسازی با حضور رنو و نیسان

چندی است که صبحت های درباره ایجاد یک خودروسازی جدید انجام می شود و حال احتمال دارد قطب سوم خودروسازی با حضور رنو و نیسان شکل گیرند هرچند که خودروسازان چینی و شرکت هیوندایی موتورز نیز جز گزینه های مطرح شده هستند. با آغاز به کار دولت یازدهم، پروژه تشکیل قطب سوم در حالی از […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۶ مهر ۱۳۹۴

چندی است که صبحت های درباره ایجاد یک خودروسازی جدید انجام می شود و حال احتمال دارد قطب سوم خودروسازی با حضور رنو و نیسان شکل گیرند هرچند که خودروسازان چینی و شرکت هیوندایی موتورز نیز جز گزینه های مطرح شده هستند.

با آغاز به کار دولت یازدهم، پروژه تشکیل قطب سوم در حالی از سوی مشاور ارشد رئیس‌جمهور مطرح شد که وی همان زمان از «نیسان ژاپن» به‌عنوان بخت اول این پروژه نام برد.

حالا هم پیمان کارگر، مدیر امورخاورمیانه رنو با تاکید بر احتمال حضور گسترده نیسان در ایران، تلویحا این شرکت را به همراه رنو، کاندیدای اصلی پروژه قطب سوم عنوان می‌کند. رنو و نیسان سال هاست با یکدیگر شراکت مستقیم دارند و در دنیای خودروسازی، آنها را به‌عنوان گروه رنو-نیسان، می‌شناسند و آن طور که کارگر می‌گوید، رنو در حال فراهم کردن مقدمات حضور نیسان در ایران است. به گفته وی، در آینده با آمدن نیسان و قرار گرفتن این شرکت در کنار رنو، گروه رنو-نیسان، به قلب قطب سوم خودروسازی ایران تبدیل خواهد شد.

پروژه تشکیل قطب سوم خودروسازی ایران اگرچه در دولت قبل نیز مطرح بود و حتی شهرهایی مانند تبریز و اصفهان نیز کاندیدای میزبانی آن شدند، اما در نهایت بی‌نتیجه باقی ماند و حالا دولت یازدهم به‌طور جدی پیگیر تاسیس «خودروساز سوم» است. پیش‌تر اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور، عنوان کرده بود قطب سوم در چابهار تشکیل خواهد شد و این پروژه با حمایت مستقیم دولت و البته توسط بخش خصوصی به انجام خواهد رسید. ظاهرا هدف اصلی از تشکیل قطب سوم، ایجاد خودروسازی رقابت‌پذیر و دارای قدرت صادرات است، که به‌واسطه آن، خودروسازان بزرگ کشور نیز تکانی به خود داده و سطح کمی و کیفی محصولات شان را بالا ببرند.

هرچند با توجه به اظهارات مشاور ارشد رئیس‌جمهور و معاون امور خاورمیانه رنو، به‌نظر می‌رسد «رنو-نیسان» (با محوریت نیسان) گزینه اصلی پروژه قطب سوم خودروسازی کشور است، اما به گفته منابع آگاه، خودروسازان چینی و همچنین شرکت هیوندایی موتورز کره نیز از دیگر کاندیداهای این پروژه به شمار می‌روند.

تولید خودروهای 20 تا 30 میلیون توسط کرمان موتور

تعویض خودرو دست دوم با نو توسط سایپا

تیسکو: قیمت 35 تا 40 درصد کمتر از خودروهای وارداتی خواهد بود.

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی