پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین زدن موتورسیکلت

موتورسیکلت ها هم گاز سوز می شوند

به گفته وزیر نفت؛ به دنبال گازسوز کردن موتورسیکلت‌ها و طراحی جایگاه‌های کوچک سی ان جی سیار و غیرسیار برای موتورسیکلت‌ها هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بیژن زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دو کار را برای سی ان جی سوز کردن وسائل نقلیه در نظر گرفته‌ایم که یکی از […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱ بهمن ۱۳۹۸

به گفته وزیر نفت؛ به دنبال گازسوز کردن موتورسیکلت‌ها و طراحی جایگاه‌های کوچک سی ان جی سیار و غیرسیار برای موتورسیکلت‌ها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بیژن زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دو کار را برای سی ان جی سوز کردن وسائل نقلیه در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها مربوط به خودروها می‌شود و ۶۵۰۰ میلیارد تومان برای این مساله وام در نظر گرفته شده که در مصوبه دولت نیز مورد تاکید قرار گرفته است که خودروهای عمومی و وانت بارها بتوانند از این طرح بهره‌مند شود.

وی با تاکید بر این مساله که این وام توسط خود دولت پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: برنامه‌های دیگری را برای بقیه خودروهای سواری و به ویژه موتورسیکلت‌ها در نظر داریم و با توجه به این‌که آلایندگی موتورسیکلت بسیار بالاتر از سواری‌هاست قصد داریم تا موتورسیکلت‌ها را سی ان جی‌ سوز کنیم.

این مقام مسئول با بیان این‌که در ایران موتورسیکلت سی ان جی سوز تاکنون وجود نداشته است، توضیح داد: علاوه بر این یکسری جایگاه‌های کوچک سی ان جی را طراحی خواهیم کرد که به صورت سیار و غیرسیار امکان سوخت‌گیری سریع را برای موتورسیکلت‌ها ایجاد کند.

وی درباره این‌که آیا برای تقویت جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) اعتباراتی در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است، پاسخ منفی داد و اظهار کرد: این اعتبار برای جایگاه‌ها در نظر گرفته نشده است و لزومی بر این کار نیست، زیرا جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی اقتصادی هستند و بخش خصوصی و مردم می‌توانند آن‌ را احداث کنند.

تخصیص سهمیه بنزین نوروزی در اختیار وزارت نفت نیست

زنگنه درباره کاهش مصرف بنزین پس از اجرای طرح احیای کارت سوخت، توضیح داد: اگرچه هنوز مقدار مصرف بنزین پس از آغاز سهمیه‌بندی تثبیت نشده است، اما اکنون ۱۹ تا ۲۰ میلیون لیتر از مصرف بنزین کاسته شده است، البته فکر می‌کنیم مصرف دوباره بالا برود.

وی گفت: افزایش سهمیه‌ بنزین برای مسافرت‌های نوروزی در اختیار وزارت نفت نیست و هنوز ابلاغیه‌ای دراین باره به وزارت نفت داده نشده است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

الفبای سوختگیری پس از سهمیه بندی بنزین/ الزام توجه به مراحل سوختگیری بنزین

بیشترین میزان سهمیه سوخت برای ناوگان سواری بین شهری در نظر گرفته شد

کارت های سوخت امشب شارژ می شود

هنوز در خصوص سهمیه سوخت خودروهای تعلیم رانندگی موضوعی ابلاغ نشده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی