پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودروی چین

بزرگترین بازار خودرو جهان به این زودی ها قد راست نمی کند

اثرات شیوع ویروس کرونا در کشور چین موجب شده تا روند تولید خودرو در این کشور با مشکل رو به شود و حتی برخی از خودروسازان نظیر تویوتا روند تعطیلی کارخانه های خود در این کشور را در دستور کار خود قرار دهند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بلومبرگ نوشت: فراموش کنید که چین، […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

اثرات شیوع ویروس کرونا در کشور چین موجب شده تا روند تولید خودرو در این کشور با مشکل رو به شود و حتی برخی از خودروسازان نظیر تویوتا روند تعطیلی کارخانه های خود در این کشور را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بلومبرگ نوشت: فراموش کنید که چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان قرار است به این زودی از رکود نجات یابد. اگرچه هنوز نمی‌توان آمار دقیقی از خسارت‌های مالی شیوع ویروس مرگبار کرونا ارائه کرد، نشانه‌ها حاکی از آن است که هزینه مالی این ویروس بسیار گزاف‌تر از شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ خواهد بود؛ زمانی که بازار خودروی چین یک ششم مقیاس کنونی و کوچک‌تر از بازار ژاپن بود.

خودروسازان مختلفی نظیر تسلا، فولکس‌واگن و تویوتا هشدار داده‌اند که اختلال در تولید را پیش‌بینی می‌کنند.

خودروسازی چین پیش از آغاز شیوع کرونا و تصمیم مقامات برای تعطیلی تاسیسات استان ووهان، نیز به سوی ثبت پایین‌ترین میزان فروش خود طی پنج سال اخیر حرکت می‌کرد.

از این رو با توجه به اینکه ۷۰ درصد کسب‌و‌کارهایی که در تولید ناخالص داخلی چین سهیم هستند، تا اواسط ماه فوریه تعطیل شده‌اند، بدون تردید خودروسازی چین نیز با لطمه‌های قابل توجهی مواجه خواهد شد. تاکنون شرکت‌های هوندا و پژو کارکنان خود را از کارخانه‌های ووهان خارج کرده‌اند.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

ویروس کرونا زنجیره جهانی تامین قطعات خودرو را دچار مشکل خواهد کرد

فروش بیش از یک میلیون خودرو برقی در بازار خودرو چین در سال 2019

سقوط آمار فروش خودروسازان در بازار های جهانی

فروش بیش از 40 هزار دستگاه خودرو توسط تسلا در چین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی