پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو تهران

افتتاح فاز نخست پایانه آزادگان

مدیرعامل شرکت مترو تهران از نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان در بخش جنوبی خط 3 مترو خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره خبر نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان اظهار کرد: پایانه آزادگان یکی از پروژه‌های مهم و اولویت دار برای شرکت مترو تهران است […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

مدیرعامل شرکت مترو تهران از نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان در بخش جنوبی خط 3 مترو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره خبر نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان اظهار کرد: پایانه آزادگان یکی از پروژه‌های مهم و اولویت دار برای شرکت مترو تهران است که در بخش جنوبی خط ۳ قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این پایانه یکی از عوامل اثر گذار در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط ۳ مترو تهران است، خاطر نشان کرد: پایانه آزادگان حدود 50 هکتار است و به مبلغی برابر با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

امام با اشاره به انتخاب نهایی پیمانکار این پایانه عنوان کرد: روند اجرایی شدن مناقصه پایانه آزادگان از مدت‌ها پیش آغاز شده بود و اکنون با انتخاب پیمانکار در مرحله انعقاد قرارداد است.

مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به اینکه زمان‌بندی این پروژه برای یک بازه زمانی 2 ساله تعیین شده است، گفت: این پروژه در مجموع در 2 فاز طراحی شده است که فاز اول آن تا سال آینده به پایان می‌رسد.

مدیر عامل شرکت مترو تهران بیان کرد: فاز اول این پروژه شامل پارکینگ و چاله سرویس قطارها است و به همین دلیل برای تعمیرات کوتاه مدت نیز قابل استفاده است. فاز دوم نیز شامل تعمیرگاه و تجهیزات آن است که در این صورت تعمیرات سنگین و بلند مدت نیز قابل اجرا است.

امام اشاره کرد: پایانه‌ها از جمله بخش‌های مهم خطوط مترو هستند که عمده کاربری آنها کمک به تنظیم سر فاصله حرکت قطارها، محلی برای پارک شبانه ناوگان، انجام بازرسی و تعمیرات احتمالی و نیز شستشوی واگن‌هاست. لذا راه اندازی پایانه‌ها در ابتدا یا انتهای خطوط از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

استقبال شرکت های داخلی از فراخوان بومی سازی شرکت مترو

دوچرخه سواران با مترو هم می توانند سفر کنند

بهره برداری از آسانسور 2 ایستگاه مترو تهران همزمان با روز جهانی معلولان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی