پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جریمه کردن پلیس

تا چه درصدی مجاز به دودی کردن شیشه خودرو هستیم؟

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: خودروهایی که از برچسب شیشه دودی استفاده می کنند در نظر داشته باشند که اگر افسر از فاصله سه متری نتواند راننده و سرنشینان را به وضوح رویت کند خودرو مشمول جریمه خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیر تا پیاز روش […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: خودروهایی که از برچسب شیشه دودی استفاده می کنند در نظر داشته باشند که اگر افسر از فاصله سه متری نتواند راننده و سرنشینان را به وضوح رویت کند خودرو مشمول جریمه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو


سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت در خصوص میزان اعمال قانون و جریمه شیشه دودی خودروها، اظهارکرد: یکی از فاکتورهای مهم برای رانندگی این است که راننده دید مناسبی داشته و توسط دیگران نیز به خوبی دیده شود.

وی در این راستا اشاره کرد: هم اکنون مانعی به نام شیشه دودی در برخی خودروها به چشم می‌خورد که اگرچه در روز تأثیر زیادی ندارد ولی هنگام تاریکی هوا و بارش برف و باران مانع دید کافی برای راننده شده و بسیاری از تصادفات نیز به دلیل کم بودن دید راننده به واسطه شیشه دودی حادث می‌شود.

این مقام مسئول شرایط شیشه دودی مجاز را این گونه دانست که باید از فاصله 3 متری داخل ماشین، راننده و سرنشینان به وضوح دیده شود.سرهنگ رازقی بیان کرد: اگر افسر پلیس نتواند از فاصله 3 متری داخل خودرو را مشاهده کند و سرنشینان را تشخیص دهد برچسب شیشه دودی یا حتی شیشه فابریک غیرمجاز تلقی می‌شود.

جریمه برچسب شیشه دودی غیر مجاز

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت با تأکید بر این مطلب که فرقی مابین شیشه‌ای که با برچسب دودی شده و شیشه فابریک خودروهای خارجی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: ملاک برای پلیس فقط تشخیص داخل خودرو و سرنشینان است آن هم از فاصله 3 متری که اگر این مسئله محقق نشود برابر کد 2114 راننده خودرو اعمال قانون شده و 50 هزار تومان جریمه می‌شود؛ این مقدار جریمه برای پایتخت و کلانشهرهاست و در شهرهای کوچک جریمه این مورد 30 هزار تومان لحاظ می‌شود.

وی اشاره کرد: اگر شیشه دودی درصدش بالا بوده به طوری که از فاصله نزدیک هم داخل خودرو قابل رویت نباشد باید در محل نسبت به رفع اثر اقدام شده و برچسب کنده شود تا اجازه عبور داده شود.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

خودروهای شوتی که بیش از 3 تخلف دارند 10 توقیف می شوند

محدودیت و ممنوعیت های ترافیکی امروز و فردای پایتخت

چند دستگاه خودرو در کشور تردد می کند؟/ افزایش 6 درصدی نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت نسبت به سال قبل

اجرای پایلوت طرح کروکی تصادفات در پایتخت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی