پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چری تیگو7 جدید

لوکس تر از دیروز/ تجربه رانندگی چند روزه با چری تیگو7 جدید

چری تیگو7 جدید را باید به عنوان لوکس ترین محصول مدیران خودرو برشمرد. کراس اووری که در چند سالی که از حضورش در بازار ایران می گذرد موفق عمل کرده و توانسته فروش مناسبی داشته باشد. حالا با ممنوعیت واردات خودرو و افزایش آنچنانی قیمت خودروهای وارداتی، چری تیگو7 یک آلترناتیو برای خریدارانی به شمار […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۷ فروردین ۱۳۹۹

چری تیگو7 جدید را باید به عنوان لوکس ترین محصول مدیران خودرو برشمرد. کراس اووری که در چند سالی که از حضورش در بازار ایران می گذرد موفق عمل کرده و توانسته فروش مناسبی داشته باشد. حالا با ممنوعیت واردات خودرو و افزایش آنچنانی قیمت خودروهای وارداتی، چری تیگو7 یک آلترناتیو برای خریدارانی به شمار می رود که به جای خرید یک کراس اوور کارکرده وارداتی، می خواهند خودرویی در این کلاس، با امکانات متنوع، طراحی به روز و پیشرانه قدرتمند و البته صفر کیلومتر داشته باشند.

 

اینجا کلیک کنید و ویدئوی اختصاصی بررسی چری تیگو7 جدید را ببینید

 

بررسی اختصاصی توسط تیم فنی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

امکان ندارد علاقه‌مند به خودرو و دنیای گسترده‌اش باشید و روزگاری در صف منتقدان خودروهای چینی نایستاده باشید. بضاعت چینی‌ها در روزهایی که تازه قدم به مسیر خودروسازی گذاشته بودند و حتی روزگاری که برای اولین‌بار، حضور در بازار ایران را تجربه می‌کردند، چیزی نبود جز خودروهایی سراپا ایراد! ایمنی، طراحی، کیفیت، ساختار فنی و… همگی پاشنه آشیل خودروهای چینی به‌شمار می‌رفتند. اما حالا چشم‌بادامی‌های سخت‌کوش کجای این مسیر ایستاده‌اند؟ بی‌راه نیست اگر بعضی محصولات‌شان را با خودروهای آسیایی و حتی اروپایی مقایسه کنیم.

چری تیگو7 جدید


جدیدترین شرایط فروش ((اقساطی)) مدیران خودرو + تعمیرات تخصصی MVM و چری

در نمایندگی 480 مدیران خودرو (محمدی)


چری یکی از همین چینی‌هاست. اتفاقا ایرانی‌ها اولین‌بار ماشین‌های چینی را با ساخته‌های شرکت چری که در ایران با نام ام‌وی‌ام شناخته می‌شوند شناختند. مدیران‌خودرو به‌عنوان شریک تجاری این خودروساز چینی در ایران، تصمیم گرفت، محصولات لوکس‌تر را با عنوان چری در ایران عرضه کند. چری از اولین خودروسازان دولتی چین است، اما مثل خودروسازهای ما روی بعضی مسائل پافشاری نکرده و در همکاری با شرکت‌های معتبر خارجی و تغییر مسیر خود، حالا خودروهایی درسبد محصول خود دارد که می‌توانید به احترام‌شان کلاه از سر بردارید.

چری تیگو7 جدید

حالا چری هم سبد متنوعی از محصولات دارد، هم توانسته وسعت بازار فروش خود را گسترش دهد و اتفاقا در کشور ما نیز از جمله خودروسازان چینی پیشرو به شمار می رود و در شرایطی که بسیاری از خودروسازان خارجی ایران را ترک کرده اند، چری همچنان به همکاری خود با شریک تجاری اش مدیران خودرو ادامه می دهد.

چری تیگو7 جدید

تیگو7 از گذشته تا کنون

تیگو7 را باید به عنوان لوکس ترین شاسی بلند چری و یکی از لوکس ترین کراس اوورهای چری در ایران معرفی کنیم. یک کراس‌اوور متوسط که با ورودش به ایران در تابستان ۹۶، عنوان پرچم‌دار چری را به خود اختصاص داد.

چری تیگو7 جدید

در ابتدای کار، بسیاری عقیده داشتند، این ریسک مدیران‌خودرو و عرضه یک خودرو چینی با قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان (۱۲۸ میلیون تومان) به شکست می‌انجامد. اما این‌طور نشد و اتفاقا تیگو۷ توانست به یکی از موفق‌ترین چینی‌های بازار تبدیل شود. به طوری که تا سال 97، بیش از 6000 خریدار این خودرو را انتخاب کردند. همچنین در مدت اخیر، تاثیر مورادی مثل ممنوعیت واردات خودرو و نوسان قیمت ارز بر قیمت خودروهای وارداتی، باعث شده تا نقش خودروهای پیشرفته و به روز چینی در پر کردن جای خالی وارداتی های گران قیمت پررنگ تر شود.

دوران بلوغ طراحی چری

چری به‌عنوان یکی از به‌روزترین خودروسازان چینی، وارد بلوغ در طراحی شده و حالا هم‌چون بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا، سبک خاص خودش را در طراحی دنبال می‌کند. اگر دقت کنید، زبان طراحی تیگو۷، در محصول جدید این کمپانی، یعنی آریزو۶ نیز جلب‌توجه می‌کند. استفاده از طراحان مطرح خارجی هم‌چون جیمز هپ و الهام‌گیری از خودروهای مطرح این رده، باعث شده طراحی ظاهر تیگو۷ کاملا پخته و هماهنگ به‌نظر برسد و اثری از کپی کاری در نمای ظاهری آن به چشم نخورد.

چری تیگو7 جدید

در نگاه اول خطوط شکسته روی بدنه چری تیگو۷ جلب‌توجه می‌کنند. جالب است بدانید تمام این خطوط هدفمند طراحی شده‌اند و در کنار یکدیگر یک ترکیب هماهنگ و متوازن را به نمایش می‌گذارند. در قسمت جلو، فرم خاص جلوپنجره و فرم منحصربه‌فرد و بومرنگ مانند چراغ‌ها جلب‌توجه می‌کنند. مهم‌ترین عنصر طراحی در قسمت کناری، محل نامتعارف راهنمای جانبی روی در و خطوطی است که از آن نشات گرفته و به سمت عقب رفته‌اند. قرارگیری دستگیره درها روی خط شانه جانبی نیز در زیبایی این قسمت بی‌تاثیر نیست.

چری تیگو7 جدید

علی‌رغم این‌که با خودرویی به اصطلاح شاسی‌بلند طرف هستیم، در نظر اول اثری از رکاب در این قسمت به چشم نمی‌خورد. با باز شدن درها، رکاب جانبی نمایان می‌شود و درها آن‌قدر بزرگ هستند که رکاب‌ها را کاور کرده‌اند. فارغ از بحث زیبایی شناسی، این ویژگی به بهبود عایق کابین تیگو7 نیز کمک می کند. در مواجه با قسمت عقب، شباهت با خودروهای کره‌ای از خانواده کیا و هیوندای بیش‌تر می‌شود. البته این به معنی کپی‌کاری چری در این زمینه نیست. چری برای گذشتن از آزمون و خطاهای رقبا و آفریدن یک طرح جذاب، در بعضی قسمت‌ها از کره‌ای‌ها الهام گرفته است.

به طور مثال چراغ دنده عقب و مه شکن در قسمت پایینی سپر قرار گرفته است که بی شباهت با کیا اسپرتیج نیست. در برجسته صندوق عقب طراحی مینیمالی دارد. در عین سادگی جذاب است و این ترکیب با چراغ‌های زیبای عقب جذاب‌تر هم می‌شود. در طراحی گرافیک چراغ های عقب، از پنجه ببر الهام گرفته شده و نوارهای عمودی و موازی در تاریکی شب بسیار جذاب به نظر می رسند. بالای پنجره عقب هم یک اسپویلر اسپرت نصب شده که در ترکیب با روف رک های نقره ای رنگ، نمای اسپرت و جوان پسندی را برای تیگو7 خلق کرده است.


جدیدترین شرایط فروش ((اقساطی)) مدیران خودرو + تعمیرات تخصصی MVM و چری

در نمایندگی 480 مدیران خودرو (محمدی)


برای لوکس‌تر به نظر رسیدن بدنه، در بعضی قسمت‌ها از قطعات کرومی استفاده شده است. نوارهای کرومی را می توانید در جلو پنجره، ضربه گیر روی درها و کلاف دور پنجره ها مشاهده کنید. چری تیگو7 جدید در ظاهر تغییر آنچنانی را تجربه نکرده. اما رینگ های 18 اینچی جدید طراح متفاوتی با قبل دارند و جذابیت بیشتری برای این کراس اوور چینی به ارمغان می آورند.

چری تیگو7 جدید

ابعاد چری تیگو7

چری تیگو۷ با طول ۴۴۳۲ میلی‌متر، عرض ۱۸۳۷ میلی‌متر، ارتفاع ۱۶۷۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۶۵۰ میلی‌متر، کراس اووری جمع و جور به نظر می رسد که در رفت و آمدهای روزمره شهری و پارک کردن در خیابان های شلوغ، راننده را یاری می کند. از نظر ابعاد، بسیاری تیگو۷ را با خودروهایی نظیر هیوندای توسان و اسپرتیج مقایسه می‌کنند.

چری تیگو7 جدید

تغییرات چشمگیر کابین در چری تیگو7 جدید

فضای کابین تیگو۷، هم‌چون بدنه‌اش طراحی به‌روزی دارد. اما وسعت تغییرات در مدل جید، در این قسمت بیشتر است. یکی از مهمترین پیشرفت های تیگو7 در نسخه جدید، بهبود کیفیت متریال کابین است. این ویژگی را می توانید با لمس بخش های مختلف کابین درک کنید. برای ساخت کنسول جلو از فوم نرم استفاده شده و بیشتر قسمت های کابین با چرم مصنوعی روکش شده است.

المان های لوکس تر در کابین مدل جدید

قسمت های چرمی کابین تیگو7 در مدل جدید، از نارنجی به قهوه ای تیره تغییر رنگ داده اند که این ویژگی باعث لوکس تر به نظر رسیدن فضای کابین می شود. همچنین طرح دوخت صندلی ها و رودری ها نیز عوض شده و از قبل جذاب تر است. ابعاد بزرگ تیگو7 باعث شده تا کابین و صندوق بار جاداری داشته باشد. در صندلی های جلو و عقب هیچ اثری از محدودیت فضای سرنشینان چه در بخش زانو و چه در بخش سر به چشم نمی خورد و فرم گوشتی صندلی ها نیز راحتی سرنشینان را در مسافرت های طولانی تضمین می کند. همان طور که گفتیم، چری در ساخت تیگو7 با برندهای مطرحی همکاری کرده و صندلی ها نیز ساخت شرکت جانسون کنترلرز هستند.

چری تیگو7 جدید

سقف شیشه ای (پانوراما) تیگو7 با اندازه حدودا یک متر مربع به صورت برقی و در 2 حالت باز و بسته می شود.

از دیگر تغییرات کابین برای زیبایی بیشتر، می توانیم به تریم جدید طرح تیتانیومی اشاره کنیم برای تزیین کنسلو وسط و زیر آرنجی رودری ها استفاده شده است. صحبت از کنسول میانی شد، باید بگوییم این قسمت بیشترین تغییرات را در تیگو7 جدید تجربه کرده است. در این قسمت ترمز دستی مکانیکی جای خود را به اهرم ترمز دستی برقی داده است. همچنین اهرم دواری که قبلا در این قسمت به چشم می خورد و کارایی نداشت، در مدل جدید حذف شده است. دکمه استارت و گرمکن صندلی ها نیز در این قسمت جانمایی شده است.

نیازمند دقت بیشتر در جانمایی دکمه ها

البته در قسمت بالاتر، بهتر بود دکمه تنظیم حالت رانندگی (اکو/اسپرت) در مجاورت دکمه های تنظیم سیستم تهویه نباشد. دکمه تنظیم صدای سیستم صوتی هم در این بخش قرار گرفته. بهتر بود تفکیکی میان دکمه های سیستم مولتی مدیا و سیستم تهویه در نظر گرفته شود. سیستم تهویه چری تیگو7 به صورت اتوماتیک تنظیم می شود و هریک از سرنشینان جلو می تواند تنظیمات مستقل خودش را داشته باشد (تهویه دوآل). برای سرنشینان عقب نیز دریچه هوای مستقل در نظر گرفته شده است. تنظیم شدت پرتاب باد هم فقط از طریق صفحه نمایش ۹ اینچی لمسی ممکن است.

در سمت چپ فرمان نیز دکمه های تنظیم آیینه های برقی، کنترل پایداری esp و دوربین 360 درجه قرار گرفته است. دوربین 360 با فشردن این دکمه فعال می شود. اما با راهنما زدن در سرعت پایین و دنده عقب گرفتن نیز می توانید تصویر دربین 360 درجه را در صفحه نمایش مشاهده کنید.

چری تیگو7 جدید

صفحه نشان‌دهنده‌ پشت فرمان ترکیبی از نمایش‌گرهای آنالوگ و دیجیتال است. البته چیدمان این قسمت نسبت به دیگر خودروها متفاوت است، چرا که کیلومتر شمار در سمت چپ و دور شمار در سمت راست قرار گرفته است. اما با ورق زدن کامپیوتر سفری، می توانید به صفحه نمایش کیلومتر شمار به صورت دیجیتالی برسید. تا اینجای کار به این نتیجه رسیدیم که تیگو7 جدید از نظر تنوع امکانات رفاهی حرف های زیادی برای گفتن دارد و سازنده تنها در طراحی بدنه و کابین لوکس بودن را محور قرار نداده و در بخش امکانات رفاهی هم تلاش کرده تا تیگو7 بتواند انتظارات یک خریدار مشکل پسند را پاسخ دهد.

چری تیگو7 جدید

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت تیگو۷، عایق مناسب کابین است، که باعث شده صدای موتور و سر و صداهای سیستم تعلیق، سرنشینان را آزار ندهد. این ویژگی با سواری راحت تیگو۷ دست به دست هم داده‌اند تا به هیچ عنوان سرعت‌های بالا را داخل کابین حس نکنید و تنها با نگاهی به صفحه کیلومترشمار برق از سه فازتان بپرد!

چری تیگو7 جدید

چری تیگو7 جدید از نظر فنی چه در چنته دارد؟

در نهایت، وقت کند و کاو در بخش فنی تیگو۷ فرامی‌رسد. دقیقا قسمتی که خیلی از خریداران را برای انتخاب این کراس‌اوور چینی که این روزها بیش از 450 میلیون تومان قیمت دارد، وسوسه می‌کند. در مورد کراس اووری صحبت می کنیم که شاسی آن با همکاری شرکت انگلیسی لوتوس طراحی شده است.

نیروی محرکه چری تیگو۷ توسط یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۴۹۸ سی‌سی تامین می‌شود. پیشرانه‌ای که با همکاری شرکت AVL اتریش طراحی شده و توربوشارژر آن نیز ساخت شرکت هانیوال آمریکاست. این پیشرانه ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت در دور ۵۵۰۰  و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور در بازه ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور تولید می‌کند و پس از دور ۱۷۵۰ نیز اثری از لگ و تاخیر توربو نیست. بازه وسیع گشتاور باعث شده شتاب‌گیری خطی و یکنواخت باشد.

چری تیگو7 جدید

از یک سیستم توربو کوچک در تیگو۷ استفاده شده. چری می توانست با استفاده از توربوشارژ بزرگ تر، قدرت بیشتری از موتور استخراج کند. اما این ویژگی استفاده از بوست توربو در دورهای پایین را به ارمغان می‌آورد. اگر یک رانندگی منطقی و کم‌فشار با تیگو۷ داشته باشید، مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر، زیر ۸ لیتر محاسبه می‌شود. هم‌چنین نسبت تراکم ۹.۵ به یک پیشرانه تیگو۷ باعث شده تا حساسیت پیشرانه نسبت به بنزین کم‌کیفیت داخل کشور کاهش پیدا کند.

اما با فشار آوردن به پدال گاز و رانندگی اسپرتف مصرف سوخت بالا می رود. البته راننده می تواند با فشردن دکمه اسپرت/اکو، حالت رانندگی اقتصادی یا هیجانی را انتخاب کند. در حالت اکو دنده های در دور پایین تعویض می شوند. اما در حالت اسپرت پدال گاز حساس تر شده و برای استفاده حداکثری از قدرت پیشرانه، دور موتور  نگه داشته می شود دنده ها در دورهای بالا و دیرتر تعویض می شوند.

چری تیگو7 جدید

گیربکس 2 کلاچه برگ برنده تیگو7

از همه اینها که بگذریم، از نقش گیرباکس 6 سرعته دوکلاچه در شتاب چشم‌گیر تیگو۷ و رانندگی هیجان‌انگیز آن نباید گذشت. گیرباکسی که با همکاری گتریگ آلمان ساخته شده و استفاده از آن  باعث می‌شود تیگو۷ نسبت به رقبای کره‌ای با موتور قدرتمندتر، شتاب‌گیری بهتری داشته باشد و هدررفت نیروی موتورش با افزایش سرعت تعویض دنده ها به حداقل برسد. البته رفتار این گیربکس در ترافیک های شهری و شروع حرکت کمی غریب است و نیاز به قلق گیری دارد.

چری تیگو7 جدید

داخل کاپوت تیگو۷، ساده و مرتب است. در این‌جا از قاب موتور استفاده شده که باعث زیباتر به نظر رسیدن محتویات زیر کاپوت می‌شود. با کمی دقت در جزییات، متوجه می‌شوید که سیستم برق‌رسانی، ECU، انژکتورها و کوئل‌ها ساخت برند بوش هستند. جالب این‌که برخلاف دیگر خودروها که با چرخاندن فرمان یا عدسی چراغ می‌چرخد یا پروژکتور آن سمت روشن می‌شود، هنگام چرخاندن فرمان تیگو۷، مه‌شکن هر ۲ طرف روشن خواهد شد!

چری تیگو7 جدید

چری تیگو7 برای مسیرهای خارج جاده ای و آفرود طراحی نشده. علی‌رغم این‌که با یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو و فاقد قابلیت آفرودی طرف هستیم، اما به لطف زاویه ورود و خروج مناسب و ارتفاع قابل‌قبول از سطح زمین، می‌توانید لذت طبیعت‌گردی را هم با این خودروی چینی تجربه کنید. همچنین وجود سیستم کنترل حرکت در سراشیبی در مدل جدید باعث شده تا هنگام شروع حرکت در سربالایی خودرو به عقب نرود و در شیب های تند، دور موتور گرفته شود.

نرم و ایمن

از سیستم تعلیق نرم باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت تیگو۷ نام برد که حسابی برای سرنشینان لذت بخش است. البته این نرمی سواری باعث شده حرکت گهواره‌ای در پیچ‌ها ملموس باشد. اما خبری از کم‌فرمانی و بیش‌فرمانی نیست. ترمزهای قدرتمند، استفاده از ۶ کیسه هوا (جلو، پرده‌ای و جانبی) ساخت شرکت آمریکایی سوئدی اتولیو، بدنه مستحکم با استاندارد ۵ ستاره ایمنی C.NCAP و استفاده از سیستم‌های کمک ایمنی الکترونیکی باعث می‌شود، در بحث ایمنی نیز خیال‌تان از چری تیگو۷ راحت باشد.

چری تیگو7 جدید

نتیجه گیری

همان طور که گفتیم، چری تیگو7 جدید در شرایط ممنوعیت واردات خودرو و افزایش چشمگیر قیمت خودروهای خارجی، می تواند مسیر راحت تری را پیش رو داشته باشد. قیمت چری تیگو7 جدید مرز 450 میلیون تومان را رد کرده است. اما این نکته را هم فراموش نکنید که با بودجه 500 میلیون تومانی در این کلاس، می توانید سراغ هیوندای توسان 2015 یا اسپرتیج 2014 کارکرده بروید. در صورتی که با انتخاب تیگو7 جدید، کراس اووری صفر کیلومتر با طراحی به روزتر و کابین لوکس تز خریده اید که از نظر فنی و تنوع امکانات رفاهی نیز چیزی از رقبای کره ای خود کم ندارد. در نهایت باید گفت، تیگو7 جدید، شاسی بلندی با کیفیت تر، لوکس تر و دارای آپشن های متنوع تر است. علاوه بر اینکه سواری راحت و کابین جادارش می تواند نظر خانواده ها و افراد مسن را به خود جلب کند، پیشرانه پرقدرت و طراحی جذاب اش همان چیزی است که جوان های طالب هیجان را به وجد می آورد.

چری و راه‌های نرفته‌اش!/ نخستین بررسی جامع چری آریزو6 در جاده‌های ایران

مقایسه پژو 2008 و چری تیگو7 / عاقبت نسیه فروشی!

ام وی ام X55 در یک قدمی بازار ایران/ جدیدترین محصول مدیران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

پنجه در پنجه!/ جک S5 بخریم یا چری تیگو5 ؟

چری تیگو7 جدید رونمایی شد + عکس

چرا تیگو 7 مدیران خودرو یک انتخاب مناسب است؟

سبد محصولات مدیران خودرو متحول می شود/ تست فنی خودروهای جدید ام وی ام و چری در جاده های ایران

چری تیگو5 فیس لیفت بخریم یا بی وای دی S6 ؟

مقایسه چری تیگو7 و زوتی کوپا توربو / پرچمداران چینی در بازار ایران

آریزو 5 توربو چه در چنته دارد؟ / موشکافی فرزند تند و تیز چری

بررسی ام وی ام X22 / جشنواره تنوع در بازار کراس اوورهای کامپکت

رقابت چینی ها در آسمان هفتم/ مقایسه چری تیگو7 و بی وای دی S7

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی