پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قهرمانی تیم لیکومولی

تیم لیکومولی روی سکوی قهرمانی مسابقات سرعت / وقتی دود از کُنده بلند می شود

چهارمین راند مسابقات سرعت قهرمانی کشور روز جمعه 18 بهمن ماه در پیست اتومبیلرانی تهران برگزار شد که طی این مسابقه نادر جعفری فاتح این پیکار شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو چهارمین راند مسابقات سرعت قهرمانی کشور روز جمعه 18 بهمن ماه در پیست اتومبیلرانی تهران برگزار شد، درحالی که اغلب کلاس ها […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

چهارمین راند مسابقات سرعت قهرمانی کشور روز جمعه 18 بهمن ماه در پیست اتومبیلرانی تهران برگزار شد که طی این مسابقه نادر جعفری فاتح این پیکار شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

چهارمین راند مسابقات سرعت قهرمانی کشور روز جمعه 18 بهمن ماه در پیست اتومبیلرانی تهران برگزار شد، درحالی که اغلب کلاس ها یا به حد نصاب نرسیدند و یا شور و هیجان گذشته را نداشتند، برعکس کلاس 6 سیلندر توربو با حضور قهرمانانی چون نادر جعفری، مهدی نوروزی، شهاب پیشانی دار، کامران واقف و محمدرضا روحی و … نوید یک مسابقه پر انرژی را می داد.

در میان شرکت کنندگان این کلاس انتظارات از نادر جعفری راننده تیم لیکومولی بیش از بقیه بود. زیرا او جزء رانندگان و قهرمانان با سابقه اتومبیلرانی کشور به حساب می آید و به همین دلیل پیش از مسابقه هم اغلب تماشاگران او را فاتح این پیکار به حساب می آوردند.

همزمان با آغاز مسابقه، جعفری با تکنیک همیشگی خود در خط استارت که اصطلاحا دزدیدن استارت نام دارد ( حدس زدن زمان چراغ سبز از ریتم تغییر چراغ های قرمز به سبز در لحظه استارت) توانست از جایگه دوم به جلو شلیک شود و در پیچ یک نفر اول باشد.

در ادامه مسابقه نیز جعفری با میدان داری توانست با استفاده از ریسنگ لاین های سرعتی فاصله مناسبی با دیگر حریفان ایجاد کند.

در حالی که از دور دوم به بعد به نظر می رسید ترمزهای BMW E36 وی نمی توانست به طور کامل قدرت 400 اسب بخاری و گشتاور 580 نیوتن متری موتور 2JZ 6 سیلندر با دو توربو را مهار کند، او توانست با فاصله معنادار از رقبا روی سکوی اول بایستد.

این در حالی بود که او در مسابقه قبلی به دلیل اشکال در درب رادیاتور و بخار شدن آب که در نهایت موجب افزایش دمای موتور به بالای 100 درجه شده بود، مجبور شد مسابقه را ترک کند. جعفری در این باره توضیح داد: متاسفانه در مسابقه قبلی با بدشانسی رو به رو شدیم و دمای موتور بسیار بالا رفت اما خوشبختانه به دلیل استفاده از روغن موتور لیکومولی که در دماهای بالا ویسکوزیته ( قابلیت نفوذ بین قطعات) خود را از دست نمی دهد، به موتور آسیبی نرسید و امروز هم با بوست توربو 18psi مسابقه را آغاز کردیم.

وی در مورد استفاده از دنده های گیرباکس برای کنترل خودرو قبل از پیچ ها نیز که از حرکت دماغه ب ام و او مشخص بود به جوان خودرو گفت: از دور دوم به بعد در سیستم ترمز یک مشکلی پیش آمد که به دلیل استفاده ما از روغن ترمز معمولی بود چون زمان کافی برای تخلیه مدار روغن و استفاده از روغن ترمز لیکومولی را نداشتیم.

به همین دلیل از دور دوم به بعد روغن ترمز گرم شده بود و فشار کافی را در سیستم ایجاد نمی کرد. از این رو مجبور شدم برای کنترل خودرو از دنده های گیربکس استفاده کنم که به دلیل روانکاری مناسب با روغن دنده لیکومولی، خوشبختانه دنده ها راحت تعویض شدند و تحت فشار بالا برنجی های گیربکس هم خراب نشده است.

این قهرمان اتومبیلرانی کشور اظهار کرد: از آنجایی که در این روش فشار بالایی به گیربکس وارد می شود، در صورت کیفیت پایین روغن دنده یا همان واسکازین، گیربکس آسیب می بیند و اگر فقط در یک لحظه دنده در گیربکس جا نشود، قبل از پیچ می تواند باعث بر هم خوردن تعادل خودرو شود. اما شخصا از سال 1383 و سال ها قبل از عضوریت در این تیم از روغن های لیکومولی استفاده می کردم و خوشبختانه پاسخ اعتماد به این برند را گرفته ام.

انتهای پیام/

روغن موتور خودرو در بازار چه قیمتی است؟

افزایش قیمت روغن موتور قابل درک است

کمیابی عامل گرانی روغن موتور در بازار

افزایش قیمت خوراک تولید روغن موتور یکی از پازل های رشد قیمت آن است

آشیانه خاص ترین مینی های ایران!/ یک روز در گاراژ سام اسپید و آشنایی با فعالیت های این مجموعه

مروری بر کارنامه ب ام و M3 E36 در مسابقات اتومبیلرانی

خودرو مسابقه ای راننده محبوب آتش گرفت/ فورد اسکورت کن بلاک در آتش

نتایج انتخابی مسابقه 24 ساعته لمانز سال 2018

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی