پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو

نرخ بلیت مترو 20 درصد افزایش می یابد/ دولت حمایت لازم را نمی کند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: نرخ بلیت مترو سال آینده 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد نرخ بلیت مترو و اتوبوس برای سال آینده اظهار کرد: برای سال جدید […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۴ اسفند ۱۳۹۸

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: نرخ بلیت مترو سال آینده 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد نرخ بلیت مترو و اتوبوس برای سال آینده اظهار کرد: برای سال جدید به احتمال زیاد افزایش نرخ‌ها مشابه پارسال و حدود 20 درصد است ولی باید توجه داشت که نرخ واقعی بلیت حمل و نقل عمومی بسیار بیشتر از میزان کنونی است.

وی در این راستا اشاره کرد: در حال حاضر شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی متضرر است و مترو نیز ورشکسته محسوب می‌شود چرا که دولت سهم خود را در حوزه حمل و نقل عمومی نمی‌پردازد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: به طور مثال اگر قیمت بلیت مترو 3 هزار تومان باشد هزار آن را باید دولت هزار تومان را شهرداری و هزار تومان را شهروند بپردازد ولی اکنون شهرداری 2 هزار سوبسید و شهروند هزار تومان پرداخت می‌کند.

علیخانی گفت: از طرفی مترو ورشکسته است و همچنین نمی‌توان فعالیت این شرکت را تعطیل کرد و شهرداری مجبور است خودش هزینه‌ها را تأمین کند.

وی گفت: قیمت واقعی نرخ حمل و نقل عمومی به صورتی حساب می‌شود که باید کل درآمد شرکت مترو از هزینه دریافت بلیت از هزینه‌های آن کسر شود و آنچه باقی می‌ماند درآمد شرکت محسوب می‌شود که اکنون این درآمد کمتر از هزینه‌ها است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد:‌در سال 97 شهرداری حدود 900 میلیارد تومان سوبسید یا یارانه برای بلیت حمل و نقل عمومی پرداخت کرد و 230 میلیارد تومان درآمد داشت امسال این درآمد حدود 250 ملیارد تومان پیش‌بینی شده و میزان یارانه ارائه شده هزار میلیارد تومان است و این یعنی ضرر و ورشکستگی شرکت مترو و باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

علیخانی تأکید کرد: دولت از طرفی تمایل به افزایش قیمت بلیت ندارد و از طرفی یارانه خود را به حمل و نقل عمومی نمی‌پردازد اتوبوس‌های شرکت واحد نیز بخشی مربوط به بخش خصوصی هستند و شهرداری باید یارانه آنها را هم بدهد چرا که در غیر اینصورت فعالیت آنها متوقف می‌شوند و همه این موضوعات جز مشکلاتی است که باید دولت فکری به حال آن کند.

وی اشاره کرد: پیش‌بینی ما برای افزایش نرخ بلیت اتوبوس و مترو بین 15 تا 20 درصد است و به زودی نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد: لایحه شهرداری در این زمینه آماده شده و هفته جاری جهت بررسی به شورای شهر واصل می‌شود. بنابر این اگر اعضای شورا به لایحه شهرداری رأی مثبت دهند، نرخ‌های جدید در سال آینده اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/منبع: فارس

علت توقف مترو در ایستگاه دروازه دولت/ هیچ مورد خودکشی گزارش نشده است

راهکار جدید برای توسعه شبکه حمل و نقل عمومی

تسریع روند ساخت مترو در دستور کار قرار گرفت

بهره برداری از ورودی شمال غربی ایستگاه مترو شهدا

خط 10 مترو در صورت تأمین منابع مالی، راه‌اندازی می‌شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی