پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو

خط 10 مترو در صورت تأمین منابع مالی، راه‌اندازی می‌شود

به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران؛ خط 10 مترو در صورت تأمین منابع مالی، راه‌اندازی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار کرد: تا پایان دی مراحل انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ مترو نهایی می‌شودهمچنین در صورت منابع مالی، این امکان وجود دارد که از اسفند مقدمات توسعه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱ بهمن ۱۳۹۸

به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران؛ خط 10 مترو در صورت تأمین منابع مالی، راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار کرد: تا پایان دی مراحل انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ مترو نهایی می‌شودهمچنین در صورت منابع مالی، این امکان وجود دارد که از اسفند مقدمات توسعه خط ۱۰ را کلید بزنیم.

وی با اشاره به اینکه خط ۱۰ مترو تهران یک خط شرقی ـ غربی است، بیان کرد: این خط در مجموع 4 منطقه از شهر تهران را پوشش می‌دهد و با خط یک و نیز با خطوط ۳ تا ۷ مترو تهران در تقاطع است.

این مقام مسئول توضیح داد: بر اساس برآوردهای اولیه مقرر است 11.5کیلومتر از این خط از منطقه ۲۲ ، 12.5 کیلومتر از منطقه ۵، ۹ کیلومتراز منطقه یک و ۹ کیلومتر نیز از منطقه ۴ شهر تهران عبور کند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه برای این خط تعداد ۳۱ ایستگاه طراحی شده است، اشاره کرد: نقاط مختلفی را برای آغاز عملیات اجرایی در نظر گرفته‌ایم اما بر اساس توجیه اقتصادیی و نیز دیدگاه‌های توسعه شهری بهترین نقطه برای فاز یک، بخش غربی آن است.

امام با اشاره به اینکه برای آغاز عملیات اجرایی هر خط مترو، نیاز به حفر تونل برای جابه‌جایی قطعات و تجهیزات است، گفت: انتهای خط ۵ از سمت وردآورد، سه‌راهی خیابان پیامبر در خط ۶ و نیز میدان کتاب در خط ۷ از جمله این ظرفیت‌ها است.

وی در پایان تاکید کرد: از میان ظرفیت‌های ذکر شده میدان کتاب می‌تواند بهترین گزینه باشد زیرا در حال حاضر یک دستگاه تی بی ام (TBM) آماده که مراحل حفاری خود را برای خط ۷ به پایان رسانده است در این نقطه قرار دارد. این دستگاه حفار قرار بود با تفکیک قطعات از این نقطه خارج شود اما به عنوان یک ظرفیت در این نقطه نگاه داشته شده تا به محض تامین منابع مالی وارد فاز عملیاتی خط 10 شویم.

انتهای پیام/ منبع: فارس

پای مترو بالاخره به شهر هشتگرد باز شد/ حمل و نقل؛ عامل اصلی توسعه و جذب جمعیت شهرهاست

تامین برق خطوط مترو تا 40 درصد افزایش می یابد

بهره برداری از آسانسور 2 ایستگاه مترو تهران همزمان با روز جهانی معلولان

مترو هشتگرد فاصله ای تا بهره برداری اولیه ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی