پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توصیه‌های امداد خودرو ایران برای حمل ایمن و اصولی خودرو آسیب دیده

یکی از اصلی‌ترین انواع خدمات امدادی به یک خودرو آسیب دیده، حمل و انتقال آن به نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اتفاقی که بسیاری از مالکان وسایل نقلیه در طول عمر خودرو خود شاید بارها آن را تجربه کنند. اما حمل خودرو به کمک خودروهای ویژه حمل، امری است که […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۴ اسفند ۱۳۹۸

یکی از اصلی‌ترین انواع خدمات امدادی به یک خودرو آسیب دیده، حمل و انتقال آن به نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اتفاقی که بسیاری از مالکان وسایل نقلیه در طول عمر خودرو خود شاید بارها آن را تجربه کنند. اما حمل خودرو به کمک خودروهای ویژه حمل، امری است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارا است و عدم رعایت استاندارهای آن می‌تواند به راحتی موجب آسیب رسیدن به خودرو شود.

بنابراین سپردن خودرو به دست تیم متخصص و دارای تجربه و دانش لازم برای انتقال خودرو به نمایندگی مجاز به گونه‌ای که سلامت فیزیکی و فنی آن حفظ شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

امدادخودرو ایران به عنوان تیم امدادی که دارای شبکه بسیار گسترده امدادی به خودروهای ویژه حمل است می‌تواند در مواقع لازم، بهترین خدمات از جمله حمل ایمن خودرو به نمایندگی های مجاز گروه صنعتی ایران‌خودرو را به بهترین شکل ارائه دهد.

وانت حمل خودرو امداد خودرو ایران

حمل خودرو توسط امداد خودروهای متفرقه چه عواقبی دارد؟

اگر تجربه خراب شدن خودرو در یکی از بزرگراه‌های تهران یا شهرهای بزرگ را داشته باشید، حتما زمانی که در کنار خودرو معیوب خود ایستاده‌اید، شاهد صحنه‌ای بسیار عجیب نیز بوده‌اید و آن هم چیزی نیست جز حضور خودجوش یک یا چند خودرو امدادی متفرقه در کنار خودرو شما و ارائه پیشنهاد برای حمل خودروی شما به نزدیک‎‌ترین تعمیرگاه بدون اینکه حتی با هیچ امداد خودرویی تماس گرفته باشید! مشکل دقیقا از همین مرحله شروع می‌شود.

تیم‌هایی که فاقد صلاحیت و بعضاً مجوزهای لازم برای حمل خودرو هستند و خودرو شما را به تعمیرگاه‌هایی که با آن‌ها قرارداد داشته و از آن‌ها پورسانت دریافت می‌کنند حمل خواهند کرد.

اگر از وجود تخصص کافی در تعمیرگاهی که خودرو شما توسط امداد خودروهای متفرقه به آنجا منتقل می‌شود و استفاده از قطعات یدکی استاندارد و اصلی صرف نظر کنیم، به مساله مهم‌تری می‌رسیم و آن هم حمل صحیح خودرو است.

حمل غیر اصولی خودرو می‌تواند به سیستم تعلیق و جلوبندی، سیستم انتقال قدرت (با توجه به محور محرک خودرو)، شاسی و اکسل خودرو و حتی قطعات ظاهری همچون سپر و مه شکن ها آسیب جدی وارد کند که تعمیر بیشتر این قطعات مشمول پرداخت هزینه‌های سنگین است که معمولا امدادخودروهای متفرقه زیر بار پراخت آن نخواهند رفت و حتی این مساله که مسبب بروز آن عیب هستند را نیز نخواهند پذیرفت.

علاوه بر این از آنجایی که تحت پوشش بیمه بودن یا نبودن امداد خودروهای متفرقه نیز مشخص نیست، بنابراین در عمل کسی پاسخگوی خسارات وارده در اثر حمل غیر صحیح نخواهد بود.

اما با فرض حمل صحیح و اصولی نیز، تعمیرگاهی که خودرو معیوب به آن منتقل می‌شود نیز باید دانش فنی کافی برای تعمیرات اصولی خودرو منتقل شده را داشته باشد و از قطعات یدکی استاندارد و اصلی نیز استفاده کند در غیر این صورت، تعمیرگاه و شخص تعمیرکار می‌تواند منجر به وارد آمدن خسارات فنی قابل توجهی به خودرو معیوب شود. حال حالتی را بررسی کنید که نه حمل خودرو با شرایط مناسبی صورت پذیرد و نه تعمیرگاه تخصصی کافی داشته باشد!

چرا امداد خودرو ایران؟

امداد خودرو ایران با تجربه چندین ساله و گذراندن دوره های تخصصی زیر نظر گروه صنعتی ایران‌خودرو که شرکت مادر و اصلی تولیدکننده خودروهای تحت پوشش امدادخودرو ایران است، از توانایی کافی برای ارائه خدمات امدادی و حمل ایمن و اصولی خودرو برخوردار است.

در کنار این موارد، عیب خودرو آسیب دیده تنها در صورتی که قابل برطرف کردن در محل نباشد، توسط امدادخودرو ایران حمل می‌شود در حالی که بسیاری از امداد خودروهای متفرقه برای حفظ حاشیه سود خود ممکن است خودرویی که امکان رفع عیب در محل را دارا است نیز به تعمیرگاه حمل کرده و عیب خودرو را بزرگ‌تر از آنچه هست بیان کنند و با این روش هزینه‌های سرسام‌آوری را از مالک خودرو دریافت کنند.

امدادخودرو ایران در کنار تجربه و تخصص کادر فنی خود، با تجهیز ناوگان خود به انواع خودروهای خدماتی و امدادی از جمله خودروهای ویژه حمل، توانایی حمل خودرو معیوب را با روشی اصولی و تجهیزات و ناوگانی مناسب با خودروهای تولیدی شرکت ایران‌خودرو دارا است. بنابراین مالک خودرو دغدغه‌ای بابت آسیب دیدن خودرو در زمان حمل نخواهد داشت. علاوه بر این حمل خودرو به نمایندگی های مجاز گروه صنعتی ایران‌خودرو و استفاده از کادر با تجربه و متخصص و همچنین قطعات یدکی اصلی در این تعمیرگاه‌ها نیز می‌تواند تضمین کننده تعمیر خودرو به اصولی‌ترین شیوه ممکن باشد.

دارندگان محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو می‌توانند برای درخواست هرگونه خدمات امدادی با مرکز تماس ایران‌خودرو به شماره 096440، تماس حاصل فرمایند یا از طریق اپلیکیشن ایساکو و همچنین مراجعه به وب‌سایت شرکت امدادخودرو ایران به نشانی www.096440.com از خدمات امدادی این شرکت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

چطور امداد خودرو اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

افراد سودجو در کمین مشتریان امداد خودرو ایران

ایران خودرو تا بازگشت شرایط طبیعی در مناطق سیل زده خدمات می دهد

سومین مرکز تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک ایران خودرو آغاز به کار کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی