پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خرید خودروهای کوچک، مالیات کمتر

خرید خودروهای کوچک تر، مالیات کمتر

چین به دنبال رکود بازار، مالیات خرید خودروهای کوچکتر را نیمی کاهش داد و به دولت های محلی اجازه داد برای حذف خودروهای فرسوده هزینه کنند. خودروهایی که موتور کوچکتر از 1.6 لیتر دارند ، مالیات آنها کاهش می یابد .این طرح از اول اکتبر تا پایان سال آینده اجرا می شود و بخشی از […]

javankhodro
جمعه - ۱۰ مهر ۱۳۹۴

چین به دنبال رکود بازار، مالیات خرید خودروهای کوچکتر را نیمی کاهش داد و به دولت های محلی اجازه داد برای حذف خودروهای فرسوده هزینه کنند.

خودروهایی که موتور کوچکتر از 1.6 لیتر دارند ، مالیات آنها کاهش می یابد .این طرح از اول اکتبر تا پایان سال آینده اجرا می شود و بخشی از تدابیر اعلام شده از سوی شورای دولتی چین به منظور کاهش مصرف انرژی و تاثیر آن بر محیط زیست است. دولت مرکزی همچنین مقامات محلی را که در استفاده از اتوبوس های انرژی پاک برای حمل و نقل تعلل کنند، جریمه خواهد کرد.

این تدابیر برای تشویق مصرف کنندگان برای خرید خودرو اتخاذ می‌شود.میزان فروش خودرو در چین به دنبال سقوط بازارهای سهام این کشور برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته است. این انجمن نصف شدن مالیات خرید 10 درصدی، بالا بردن سقف شمار خودروهای جدیدی که مصرف کنندگان می‌توانند خریداری کنند و تسریع تعویض خودروهای فرسوده را به منظور تقویت تقاضای خرید پیشنهاد کرده است.

به دنبال این طرح نیز ، دولت های محلی از محدود کردن خرید و استفاده از خودروهای برقی، منع شده اند. دولت مرکزی در بیانیه خود از ترویج استفاده از خودروهای انرژی پاک حمایت کرد و از اشتراک خودرو و اجاره کوتاه مدت به عنوان راه های حمل و نقل نام برد.

تدابیر پشتیبانی کننده از صنعت خودرو  در چین ، با یارانه خرید خودرو کمک کرد این کشور در سال 2009 از نظر فروش سالانه از آمریکا پیشی بگیرد.

 خرید خودروهای کوچک، مالیات کمتر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی