پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب‌ام‌و i8 مدل2015 ، بی صدا فریاد می زند

کمتر کسی را می‌توان یافت که عاشق خودرو باشد ولی ب‌ام‌و را نشناسد. محصول جدید این کمپانی که i8 نام دارد چیزی فراتر از خودروهای مرسوم است و گویی این سفینه فضایی ساخته دست ما آدمیان نیست. طرح خارجی این تندیس رؤیایی به‌قدری سنت‌شکن و خارج از عرف است که کمتر رقیبی تاب‌وتوان هماوردی با […]

javankhodro
شنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۴

کمتر کسی را می‌توان یافت که عاشق خودرو باشد ولی ب‌ام‌و را نشناسد. محصول جدید این کمپانی که i8 نام دارد چیزی فراتر از خودروهای مرسوم است و گویی این سفینه فضایی ساخته دست ما آدمیان نیست. طرح خارجی این تندیس رؤیایی به‌قدری سنت‌شکن و خارج از عرف است که کمتر رقیبی تاب‌وتوان هماوردی با آن را دارد و چه آن را دوست داشته و یا از آن فراری باشیم نمی‌توانیم که نادیده‌اش گیریم، خودرویی که حتی در حال سکون نیز حضورش را به‌تمامی فریاد می‌کشد!

 ب‌ام‌و I8 را شاید در فیلم تخیلی «مأموریت غیرممکن» دیده و یا آوازه‌اش را از دوستانتان شنیده باشید و حتی ممکن است که آن را در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دبی (سال 2013) از نزدیک رؤیت نموده باشید.

ب‌ام‌و I8 یک خودروی اسپرتی هیبریدی پلاگین (PLUG-IN) است ( خودروهای هیبریدی پلاگین (PLUG-IN) که نام دیگرشان خودروهای اتصال برقی دوگانه‌سوز یا PHEV می‌باشد، وسایل نقلیه‌ای هستند که هم ویژگی‌های یک خودروهای برقی دوگانه‌سوز و هم یک خودروی تمام الکتریکی را در خود جمع نموده‌اند و علاوه بر آن، از قابلیت اتصال به شبکه برق جهت شارژ باتری‌های خود، برخوردارند.)  این خودرو از وزنی معادل 1485 کیلوگرم برخوردار بوده  و قابلیت رسیدن به سرعتی معادل 250 کیلومتر بر ساعت را داراست.

 نمای ظاهری

این خودرو 2+2 نفره اسپرتی هیبریدی که از معماری “LIFE DRIVE”ب‌ام‌و بهره می‌برد، جلوه‌ای از آئرودینامیک برتر را از خود به نمایش می‌گذارد و از مواد دوستدار محیط زیست هم ساخته و پرداخته شده است. کالبد فوقانی این خودرو که جایگاه سرنشینان آن را دربر می‌گیرد از ماده‌ای به نام فیبر کربن (FIBER-CARBON) ساخته شده که با پلاستیک تقویت گشته و بخش تحتانی اتاق نیز به طور 100 درصد از فلز آلومینیم بهره می‌برد و محل استقرار باتری‌ها، پیشرانه الکتریکی و سیستم تعلیق این خودروست.

کابین

قاعده کلی در کابین این خودرو، خلق و ایجاد رابطه‌ای جدید بین قابلیت و شکل ظاهری تجهیزات می‌باشد. در این راستا و جهت خلق یک ارگونومی شایسته و درخور، کنسول میانی آن به سمت راننده گردش یافته و علاوه بر این، دو نمایشگر هم در کابین تعبیه شده است که دسترسی به آن‌ها به سهولت و آسانی صورت می‌گیرد.

مهندسی

در خودروهای اسپرتی که از قدرت بالایی برخوردارند مقوله وزن ،فاکتوری شایان توجه به شمار می‌آید. کارکنان ب‌ام‌و هم به خوبی به اهمیت این امر واقف‌اند و به همین دلیل، آن‌ها از فیبرکربن تقویت شده جهت تکوین ساختار این خودرو استفاده کرده اند. شرکت ب‌ام‌و نخستین سازنده در دنیاست که از این ماده جهت یک خودروی تولید انبوه استفاده می‌کند.

مشخصات فنی

پیشرانه الکتریکی این خودرو که در بخش جلویی آن جای گرفته از توانی معادل 131 اسب‌بخار برخوردار است. و در مقابل، موتور بنزینی این خودرو که در قسمت پشتی آن مستقر است دارای سه سیلندر و توئین توربوست و از حجمی معادل 1.5 لیتر برخوردار بوده و قادر است توانی معادل 231 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 320 نیوتن‌متر را برای این خودرو به ارمغان آورد، ترکیب این دو موتور با یکدیگر، تضمین‌کننده یک رانندگی لذت‌بخش در این خودروست.

این دو قوه محرکه متفاوت، با همکری یکدیگر، شتاب صفر تا صدی معادل 4.4 ثانیه را برای آن مهیا می‌کنند. نکته جالب هم اینجاست که تمامی این دستاوردها، با مصرف سوختی معادل 2.1 لیتر در 100 کیلومتر حاصل آمده است!
توضیح: با پیشرانه بنزینی این خودرو می‌توان در سه حالت متفاوت، از جمله، راحت (COMFORT) و اقتصادی (ECO PRO) و نیز اسپرت یا ورزشی (SPORT) رانندگی نمود. با پیشرانه الکتریکی هم امکان رانندگی در دو حالت COMFORT و ECO PRO فراهم است. در هنگام رانندگی با حالت تمام الکتریکی، نیروی پیشرانه تنها به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود و در حالت تمام بنزینی این نیرو به قوای محرکه عقب آن منتقل می‌گردد و تنها در شتاب‌گیری‌های ناگهانی است که قدرت موتور به‌تمامی 4 چرخ آن اعمال می‌گردد.

 تجهیزات رفاهی

صندلی‌ها با پوشش چرمی – تنظیم اتوماتیک صندلی‌ها – فرمان با پوشش چرمی – نمایشگر لمسی به سایز 8.8 اینچ – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو- تعویض پدال‌ها از روی فرمان – چراغ‌های تطبیقی جلو- سیستم روشنایی در روز- چراغ‌های LED عقب – شیشه عقب بخار زدا- سوکت 12V – سیستم هوشمند ورود بدون کلید – سیستم ناوبری – ترمز پارک الکترونیکی – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX و WiFi و هندزفری + اتصالات بلوتوث- کروز کنترل تطبیقی
سیستم I DRIVE به همراه پد لمسی – سیستم نمایشگر بالاسری (HEAD UP DISPLAY) سیستم اختصاصی I SERVICE ب‌ام‌و – دوربین دید عقب – شیشه استحکام یافته به نام GORILLA GLASS که در بیشتر گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود و در این خودرو نقش عایق صوتی را ایفاء می‌کند- چراغ‌های لیزری جلو (سفارشی) – سیستم صوتی هارمن کاردون (HARMAN KARDON) با 11 عدد بلندگو – تعویض دنده از پشت فرمان – تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – شیشه‌شوی چراغ جلو- سنسور باران – گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها – آلارم برخورد با عابران پیاده – دوربین 360 درجه برای رصد اطراف خودرو- سیستم START/STOP – بازنمودن درب باک خودرو با ریموت – سیستم ردیاب خودرو از روی موبایل و….

 ابعاد

طول/عرض/ارتفاع:4689/1940/1298 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2800 میلی‌متر
وزن خالص: 1485 کیلوگرم
گنجایش صندوق بار: 150 لیتر
سایز تایرهای جلو: 195/50 R 20 (215/45 R 20 – سفارشی)
سایز تایرهای عقب: 215/45 R 20 (245/40 R 20 – سفارشی)

ایمنی

6 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کنترل فعال ترمز DBC
سیستم ترمز در حالت اضطراری BA
سیستم BRAKE DRYING FUNCTION
سیستم پشتیبان رانندگی DRIVING ASSISTANT SYSTEM (سفارشی)
سیستم هشداردهنده جلوگیری از تصادفات به همراه ترمز اتوماتیک (رادار)
سیستم کنترل فاصله خودرو در هنگام پارک PDC (سفارشی)
سیستم کنترل کشش فعال DTC
پکیج فنربندی تطبیقی
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
کیت تعمیر تایرها
ستون جمع شونده فرمان
و….

قیمت

در ایران: هنوز به طور رسمی مشخص نشده است ولی در بازار آزاد بین 1.5 الی 5.2 میلیارد تومان نرخ‌گذاری شده است.
در آمریکا:136,500 دلار
در امارات:635,000 الی 750,000 درهم (168,000 الی 198,400 دلار)
در چین: 1,988,000 یوآن (323,000 دلار)

 

 

اگر خودروی آلمانی دارید ، مراقب جیبتان باشید!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی