پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید دنا در ایران خودرو

لزوم فراهم سازی ابزار های لازم برای تحقق سیاست جهش تولید

به گفته رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان، اگر سیاست ما جهش تولید است، باید ابزارهای لازم را فراهم کنیم. به گزارش پایگاه خیری جوان خودرو محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان درباره چشم‌انداز صنعت خودرو در سال ۹۹ اظهار کرد: اوضاع صنعت خودرو در سال جدید […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

به گفته رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان، اگر سیاست ما جهش تولید است، باید ابزارهای لازم را فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خیری جوان خودرو

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان درباره چشم‌انداز صنعت خودرو در سال ۹۹ اظهار کرد: اوضاع صنعت خودرو در سال جدید بستگی به این دارد که چه سیاستی در پیش بگیریم؛ اگر سیاست ما جهش تولید است، باید ابزارهای لازم را فراهم کنیم و در این صورت تولید خودرو را واقعا جهش داده و به حداقل یک و نیم میلیون دستگاه در سال هم می‌رسانیم.

وی در این راستا اشاره کرد: شرط اولیه، تامین نقدینگی است، به نحوی که بانک‌ها بدون وثایق اضافه، تسهیلات لازم را ارائه دهند؛ در واقع اگر تصمیم دولت برای تحقق جهش تولید جدی است، بانک‌ها باید نقدینگی را با وثایق قبلی و باقی را با سفته یا چک مدیران تامین کنند.

نجفی منش ادامه داد: دولت همچنین باید دست از قیمت‌گذاری بردارد و اجازه ندهد خودروسازان با ضرر و زیان مواجه شده و بتوانند پول قطعه‌ساز را به موقع بدهند.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خاطرنشان کرد: خودروسازی ۴۳ هزار میلیارد تومان تا پایان شهریور زیان داشتیم که تا پایان سال گذشته هم به این ضررها اضافه شد؛ این درست نیست که خودروساز زیان کند و قطعه‌ساز هم به پول خود نرسد، در عوض دلالان بین ۲۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان سود کنند.

وی تاکید کرد: باید بگذارند قیمت در حاشیه بازار باشد که هم خودروساز سود کند و پول قطعه‌ساز را به موقع بدهد و هم ضرر و زیان جبران شود. دولت این دو اقدام را انجام دهد و طرف قطعه‌ساز هم تمام تلاش خود را برای حداکثر داخلی‌سازی انجام می‌دهد و بند ناف قطعات را از واردات قطع خواهد کرد.

نجفی‌منش در ادامه درباره واردات قطعاتی که حتما باید وارد شوند نیز گفت: اگر نقدینگی داشته باشیم می‌توانیم تحریم را دور بزنیم و قطعاتی که امکان ساخت آن را در داخل نداریم، وارد کنیم، اما چون با عدم نقدینگی مواجهیم، این کار عملیاتی نشده است.

وی اشاره کرد: در حال حاضر خودروساز ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه تامین بدهی دارد که اگر یک ماهه پرداخت شود، نه‌تنها از نظر تامین قطعات کمبودی نداریم، بلکه رقابت سنگینی بین قطعه‌سازان ایجاد و کیفیت رشد می‌کند.

انتهای پیام/

شهر شیشه‌ای/ ساختار مواد مورد استفاده در بدنه خودروها به زودی دست‌خوش تغییر خواهد شد

اعمال معافیت برای واردات خودروهای هیبریدی

ابتدا سوخت را تامین کنید، سپس دستور ارتقا خودرو دهید/ هشدار انجمن خودروسازان

راه‌اندازی خط تولید بدنه محصولات X200 در پارس خودرو

همکاری تویوتا و فاو برای راه اندازی یک کارخانه تولید خودروهای برقی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی