پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید در چین

افت سفارشات قطعه سازان چینی دردسرساز شد

قطعه سازان چینی نزدیک به ۵۳ میلیارد دلار قطعات یدکی خودرو در سال ۲۰۱۹ میلادی صادر کردند اما حالا شاهد کاهش سفارش‌های خرید یا لغو سفارش‌های قبلی هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در جهان رو به افزایش است و هنوز نشانه‌ای از پایان همه‌گیری به چشم […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

قطعه سازان چینی نزدیک به ۵۳ میلیارد دلار قطعات یدکی خودرو در سال ۲۰۱۹ میلادی صادر کردند اما حالا شاهد کاهش سفارش‌های خرید یا لغو سفارش‌های قبلی هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در جهان رو به افزایش است و هنوز نشانه‌ای از پایان همه‌گیری به چشم نمی‌خورد و خودروسازان اروپا و آمریکا کارخانه هایشان را تعطیل کرده‌اند، قطعه‌سازان چینی با کاهش سفارش‌های خرید روبه‌رو هستند و روزهای دشواری را تجربه می‌کنند.

شرکت‌های بزرگ خودروسازی نظیر فورد، تویوتا و فولکس واگن کارخانه‌ها را تعطیل کرده‌اند و نگرانی از شیوع کرونا باعث شده کارگران و نیروهای خود را قرنطینه کنند.

قطعه سازان چینی نزدیک به ۵۳ میلیارد دلار قطعات یدکی خودرو در سال ۲۰۱۹ میلادی صادر کردند اما حالا شاهد کاهش سفارش‌های خرید یا لغو سفارش‌های قبلی هستند.

«ریتا شیایو» از صادرکنندگان قطعات خودرو می‌گوید هرگز شاهد چنین وضعی نبوده است. از ماه‌ها قبل که شیوع ویروس کرونا آغاز شد، شرایط روز به روز برای قطعه‌سازان در چین بدتر شده است.

وی با اشاره به بسته شدن بسیاری از کارخانه‌های ساخت خودرو در سراسر جهان، اشاره می‌کند که بسیاری از صادرکنندگان قطعات که لوازم یدکی را به اروپا و آمریکا صادر می‌کردند، مانند او در شرایط سختی به‌سر می‌برند.

ریتا گفت: شرکت خودروسازی چونگ چینگ بونا که در آن کار می‌کنم شاهد کاهش ۷۰ درصدی سفارش‌های خرید بوده است.

وی افزود: حتی شرکت‌هایی که قبلا سفارش خرید داده بودند یا آنها را لغو کرده‌اند و یا حتی محموله‌های آماده نیز به دلیل مشکل بسته شدن مرزها برای ارسال با مشکل مواجه است. آنها هم که سفارش‌ها را لغو نکرده‌اند از ما خواسته‌اند فعلا از ارسال لوازم خودداری کنیم و به نظر می‌رسد ماه‌ها باید در انتظار باشیم.

لیندسای نماینده فروش شرکت قطعه‌سازی فونگ مینگ در استان گوانگ دونگ در جنوب چین بیان کرد: ما نیز مانند صادرکنندگان دیگر قطعات خودرو در چین از مشکلات مشابه رنج می‌بریم.

وی تصریح کرد: ۲۵ درصد از درآمد شرکت ما از صادرات قطعات خودرو به آمریکا و کشورهای اروپایی است ولی کارخانه‌های تولید خودروی آنها تعطیل شده‌اند و سفارش‌های خرید در ماه مارس بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به‌خاطر بسته شدن کارخانه‌ها و شیوع کرونا صادرات لوازم یدکی خودرو از چین تنها در ماه‌های ژانویه و فوریه امسال ۳/ ۱۳ درصد کاهش یافته است و وضعیت در ماه مارس ممکن است بدتر از این باشد.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

سامورایی ها به جنگ با کرونا رفتند

چرخ تولید چینی ها دوباره روشن شد

خودروسازان چینی، ماسک هم تولید می کنند

سهم چین در بازار خودرو ایران افزایش می یابد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی