پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای برقی

افزایش 3 برابری فروش خودرو برقی در بازار استرالیا

براساس گزارشات دریافتی میزان فروش خودرو برقی در بازار استرالیا در سال 2019 با رشد قابل توجهی همراه بوده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بر اساس گزارشی که در وب‌سایت caradvice آمده است، میزان فروش خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازار استرالیا در سال ۲۰۱۹ میلادی به میزان قابل توجهی نسبت […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۳۰ فروردین ۱۳۹۹

براساس گزارشات دریافتی میزان فروش خودرو برقی در بازار استرالیا در سال 2019 با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بر اساس گزارشی که در وب‌سایت caradvice آمده است، میزان فروش خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازار استرالیا در سال ۲۰۱۹ میلادی به میزان قابل توجهی نسبت به سال قبل از آن افزایش پیدا کرده است.

طبق آمار و ارقام منتشرشده از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در شورای وسایل نقلیه الکتریکی، در سال ۲۰۱۹ میلادی ۶۷۱۸ دستگاه خودروی تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازار استرالیا به فروش رفته است که نسبت به سال قبل از آن که میزان فروش این خودروها ۲۲۱۶ دستگاه بوده، به بیش از سه برابر رشد و افزایش پیدا کرده است.

همچنین آمارهای منتشرشده از سوی اتاق فدرال صنایع خودروسازی در استرالیا نشان می‌دهد میزان فروش خودروهای هیبریدی نیز در سال ۲۰۱۹ به ۳۰ هزار و ۶۴۱ دستگاه افزایش یافته و یک رشد ۵۴ درصدی را ثبت و تجربه کرده است که بیشترین سهم از میزان فروش خودروهای هیبریدی را برند ژاپنی تویوتا موتورز به خود اختصاص داده است.

در همین بازه زمانی همچنین میزان فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در حدود ۸ درصد کاهش پیدا کرده است که بیشترین کاهش آن از سال ۲۰۱۱ میلادی به شمار می‌رود.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود را برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

به این ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد دهند و به ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

تسلا فاتح بی چون و چرا بازار خودرو استرالیا

افت 10 درصدی فروش خودرو در استرالیا

واردات خودرو آزاد شد

هیبریدی های مرسدس بنز در راه عرضه به بازار

سوناتا مدل 2020 در هر 100 کیلومتر تنها 4.5 لیتر بنزین مصرف می کند

تسلا 3، یکه تاز میدان خودروهای برقی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی