پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برترین پیکاپ های فول سایز جهان

لیست برترین پیکاپ های فول سایز جهان

زمانی که صحبت از پیکاپ های غول پیکر می شود، ناخودآگاه تصویر وانت های آمریکایی در ذهن همه پدیدار می شود.ظاهر این پیکاپ ها با گذر زمان دستخوش تغییرات زیادی شده اند.با توجه به اندازه بزرگ آن‌ها، اکنون می‌توان پیکاپ های فول سایز را یکی از عوامل جلب توجه نامید.اما علاوه بر تغییرات ظاهری ، […]

javankhodro
سه شنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۴

زمانی که صحبت از پیکاپ های غول پیکر می شود، ناخودآگاه تصویر وانت های آمریکایی در ذهن همه پدیدار می شود.ظاهر این پیکاپ ها با گذر زمان دستخوش تغییرات زیادی شده اند.با توجه به اندازه بزرگ آن‌ها، اکنون می‌توان پیکاپ های فول سایز را یکی از عوامل جلب توجه نامید.اما علاوه بر تغییرات ظاهری ، امکانات رفاهی نیز به این وانت ها اضافه شده است .

در ادامه به معرفی بهترین پیکاپ های موجود می پردازیم.

فورد F-150

از خودرو‌های سری F فورد ، همواره به عنوان بهترین پیکاپ های جهان نام برده می‌شود. فورد برای ادامه‌ی این محبوبیت در این رده به استفاده گسترده از آلومینیوم در بدنه و شاسی F-150 مدل 2016 پرداخته است که بدین وسیله وزن این خودرو نسبت به نسل قدیمی خود کاهش چشمگیری را تجربه کرده است. فورد در این خودرو از موتورهای خورجینی 3.5 لیتری 6 سیلندر و 5 لیتری 8 سیلندر استفاده کرده است. هم‌چنین امکان انتخاب پیشرانه‌های خورجینی 6 سیلندری 2.7 و 3.5 لیتری توربوشارژ اکوبوست نیز موجود است.

فورد F-150 فورد F-150

شورولت سیلورادو 1500

شورولت سیلورادو در طراحی بدنه ، قالب اصلی خود حفظ کرده است. این پیکاپ از تعلیق و فرمان دقیقی بهره می‌برد که باعث می‌شود حس رانندگی یک خودروی با سایز متوسط به راننده منتقل شود. شورولت در نسل جدید سیلورادو از موتور 6 سیلندر 4.3 لیتری با گشتاور 305 پوند فوت در کنار پیشرانه‌های قدرتمند 5.3 و 6.2 لیتری 8 سیلندر، استفاده کرده است. نکته بسیار جالب : مصرف پیشرانه 4.3 لیتری این خودرو است که در هر 100 کیلومتر تنها به 9.8 لیتر سوخت احتیاج خواهید داشت!

شورولت سیلورادو 1500 شورولت سیلورادو 1500


جی‌ام‌سی سییِرا 1500

جی‌ام‌سی سییِرا برادر دوقلو شورولت سیلورادو است و تشابهات بسیار زیادی ، در زمینه قابلیت‌های فنی دارند. تفاوت‌های اصلی این دو خودرو امکانات رفاهی بیشتر و بدنه‌ی شکیل‌تر جی‌ام‌سی است که قیمت بالاتر آن را نسبت به سیلورادو توجیح می‌کند. جنرال موتورز در سییِرا از موتورهای مشابه سیلوراده استفاده کرده است. پیشرانه‌ی پایه 6 سیلندر 4.3 لیتری در کنار پیشرانه‌های عظیم 5.3 و 6.2 لیتری 8 سیلندر که توانایی تولید بیش از 400 اسب بخار نیرو را دارند.

جی‌ام‌سی سییِرا 1500 جی‌ام‌سی سییِرا 1500

دوج رَم 1500

دوج رَم ، هنوز هم بر خلاف رقبای خود نمونه‌های دو در را به بازار عرضه می‌کند. این خودرو هنگام نیاز بسیار قدرتمند و خشن خواهد بود و در سایر مواقع سواری نرم و صندلی‌های راحت آن شما را شگفت زده خواهد کرد. می‌توان از رَم به عنوان خودرو همه روزه نیز استفاده کرد. پیشرانه استاندارد دوج رَم نمونه 6 سیلندر 3.6 لیتری با قدرت 305 اسب بخار است. برای عاشقان قدرت بی حد اندازه، دوج پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری از نوع Hemi را در نظر گرفته است که توانایی تولید 395 اسب بخار را دارد. پیشرانه بهینه 6 سیلندری 3 لیتری توربو دیزل نیز در دسترس است. تمامی مدل‌های رَم از گیربکس 8 دنده اتوماتیک بهره می‌برند و نیرو به چرخ‌های عقب و یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

دوج رَم 1500 دوج رَم 1500

تویوتا تاندرا

 تویوتا تاندرا از طراحی عضلانی‌تری در نسل جدید خود بهره می‌برد. هم‌چنین طراحی داخلی خودرو بسیار زیبا انجام شده است. جلو پنجره عظیم کرومی تاندرا این خودرو را به رقبای آمریکایی خود شبیه کرده است. تویوتا در تاندرا از دو پیشرانه خورجینی 8 سیلندر به حجم‌های 4.6 و 5.7 لیتر و به قدرت 310 و 381 اسب بخار استفاده کرده است تا کاربران آن هیچ گونه ضعفی را تجربه نکنند.

تویوتا تاندرا تویوتا تاندرا

فورد F-150 رپتور

می‌توان از F-150 رپتور به عنوان فراری دنیای پیکاپ ها نام برد. این خودرو که بر اساس مدل پایه‌ی F-150 تولید شده است، امکانات و قابلیت‌ها بیشتری را به همراه دارد. تولید F-150 رپتور در بازه‌ی زمانی 2015 تا 2016 متوقف شد ولی فورد مدل 2017 این خودرو را اخیرا معرفی کرده است. این پیکاپ برای سفر در تمامی شرایط محیطی طراحی شده و یک آفرود واقعی است. این خودرو از فاصله‌ی دو محور 3.37 متر در مدل پایه و 3.68 متر در مدل سوپر کرو بهره می‌برد. فورد در F-150 رپتور از پیشرانه جدید 3.5 لیتری 6 سیلندر با تکنولوژی تزری مستقیم سوخت استفاده کرده است. این پیشرانه از بلوک جدید آلومینیومی و سر سیلندر بهبود یافته در کنار سیستم سوخت‌رسانی ارتقا یافته فورد بهره می‌برد. هم‌چنین فورد برای اولین بار از گیربکس جدید 10 سرعته خود را بر روی رپتور استفاده کرده است.

فورد F-150 رپتور فورد F-150 رپتور

نیسان تایتان

نیسان تایتان که پس از معرفی در سال 2004 به آرامی به فراموشی سپرده شده بود ، در  نمایشگاه خودرو دیترویت 2015 با معرفی  مدل 2016 این خودرو دوباره مطرح شد. تایتان در نسل جدید خود ظاهر عضلانی‌تری به خود گرفته است. اما هم‌چنان طراحی بدنه‌ی آن نسبت به رقبای خود ساده‌تر و به دور از هیجان است. نیسان در نسل جدید تایتان از موتور 8 سیلندر توربودیزل به قدرت 310 اسب بخار و گشتاور 555 پوند فوت ااستفاده کرده است. وظیفه انتقال قدرت نیز بر عهده جعبه دنده 6 سرعته خودکار خواهد بود. نیسان اعلام کرده است که پس از مدت اندکی از عرضه تایتان، پیشرانه‌های 6 و 8 سیلندر بنزینی نیز در دسترس خواهد بود.

نیسان تایتان نیسان تایتان

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی