پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا پریوس

پریوس همچنان برای تویوتا افتخار آفرینی می کند

تویوتا پریوس در سال 1997 به عنوان اولین خودرو هیبریدی معرفی شد اگرچه از ظاهر دلفریب برخوردار نبود اما در سال های بعد توانست موفقیت های بسیاری کسب کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو تویوتا در سال ۱۹۹۷ خودروی پریوس را معرفی کرد و اگرچه این خودرو ظاهر چندان خوبی نداشت اما نخستین محصول […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

تویوتا پریوس در سال 1997 به عنوان اولین خودرو هیبریدی معرفی شد اگرچه از ظاهر دلفریب برخوردار نبود اما در سال های بعد توانست موفقیت های بسیاری کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

تویوتا در سال ۱۹۹۷ خودروی پریوس را معرفی کرد و اگرچه این خودرو ظاهر چندان خوبی نداشت اما نخستین محصول هیبریدی جهان بود که به‌صورت انبوه تولید می‌شد.

همین موضوع سبب شد که نه‌تنها این خودرو که مدل‌های آینده آن هم خودروهای موفقی از آب دربیایند و تویوتا ظرف ۱۲ سال تا اکتبر ۲۰۰۹ بیش از دو میلیون دستگاه از آن را به فروش برساند.

بعد از آن در مارس ۲۰۱۳ رکورد پنج میلیونی شکسته شد و سپس رقم تاریخی ۱۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۷ برای پریوس به‌دست آمد. فروش این خودروی افسانه‌ای در ژانویه سال‌جاری از رقم ۱۵ میلیون دستگاه عبور کرد.

جالب اینجاست که ساختار هیبریدی پریوس از سال ۱۹۹۷ تاکنون تغییر چندانی نکرده و فقط بهینه‌سازی شده است.

حالا این سامانه در خودروهای بسیاری از هاچ‌بک‌ها تا شاسی‌بلندهای لوکس و خودروهای اسپرتی نظیر لکسوس ال.سی استفاده می‌شود.تاکنون حدود ۸/ ۲ میلیون دستگاه از ۱۵ میلیون خودروی هیبریدی پریوس در اروپا به فروش رسیده است.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

هنر چشم بادامی ها در تولید محصولاتی جان سخت/ بادوام ترین محصولات از آن کدام خودروساز ژاپنی است؟

فرزند مشترک تویوتا و سوبارو از اکتبر سال آینده به بازار عرضه می شود

توقف عرضه 2 محصول تویوتا در بازار هند

تویوتا نامیب و سری 70 همچنان در جاده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی