پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا نامیب

تویوتا نامیب و سری 70 همچنان در جاده

چند سالی است که از تاریخ توقف تولید FJ Cruiser می گذرد اما برخی از بازارها همچنان دل در گرو این خودرو دارند و شرکت ژاپنی تویوتا هم مدل‌های آفرود سنتی خود را در این بازارها عرضه می کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این روزها بازار خرید کراس اوور ها وشاسی بلندها داغ […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

چند سالی است که از تاریخ توقف تولید FJ Cruiser می گذرد اما برخی از بازارها همچنان دل در گرو این خودرو دارند و شرکت ژاپنی تویوتا هم مدل‌های آفرود سنتی خود را در این بازارها عرضه می کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این روزها بازار خرید کراس اوور ها وشاسی بلندها داغ است، آفرودی ها فضای زیادی برای عرضه اندام ندارند اما با این شرایط همچنان شرکت تویوتا تولید مدلی به اسم تویوتا لندکروزر را متوقف نکرده و جالب تر اینجاست که در برخی از بازارها مدل های قدیمی تر از این خودرو را عرضه می کند.

تویوتا نامیب یکی از نسخه خاص از لندکروزر سری 70 است که در آفریقای جنوبی عرضه می شود. این پیکاپ دو کابین از نظر شکل ظاهری تفاوتی زیادی با نسخه معمولی ندارد و با یک سپر آفرود جدید و میله های محافظ و پوشش چراغ جلو چهره ای متمایز برای خود گرفته این خودرو با قیمت 61 هزار دلار در این بازار عرضه می شود.

تویوتا، لندکروزر سری ۷۰ با تغییرات کوچکی از جمله لامپ‌های هالوژنی در بازار امارات متحده عربی عرضه می شود همچنین این محصول تویوتا در دو مدل شاسی‌بلند‌ سه‌در و پیکاپ تک‌کابین به‌فروش می‌رسد؛ قیمت پایه‌ی آن نیز از ۱۴۱ هزار و ۷۵۰ درهم امارات (معادل ۳۸٬۵۹۰ دلار) شروع می‌شود.

البته نکته ای که باید به آن توجه کرد تفاوت تویوتا های عرضه شده در این 2 بازار است، پیشرانه های این 2 خودرو با یکدیگر متفاوت است به این صورت که لندکروزر نامیب از موتور دیزلی ۴/۵ لیتری V8 با قدرت ۲۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. درحالی‌که سری ۷۰ عرضه‌شده در امارات از پیشرانه‌ی بنزینی ۴ لیتری V6با جعبه‌دنده‌ی ۵‌سرعته‌ی دستی استفاده می‌کند؛ این موتور قادر است ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

FJ Cruiser یکی از مدل هایی است که سال ها پیش تولید آن متوقف شد اما شرکت تویوتا این خودرو را برای بازار امارات عرضه می کند.

این مدل ۱۴۷ هزار درهم امارات (حدود ۴۰ هزار دلار) قیمت دارد و به‌صورت استاندارد با پیشرانه‌ی بهبود‌یافته‌ی ۴ لیتری تویوتا عرضه می‌شود.

این پیشرانه بنزینی V6، قدرتی معادل ۲۷۰ اسب‌بخار و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. یک جعبه‌دنده ۵‌سرعته خودکار نیز روی آن نصب است.

تویوتا FJ Cruiser از دو مخزن سوخت بهره می‌برد که مجموعا ۱۵۹ لیتر ظرفیت دارند. همچنین، صندلی‌های این خودرو ضدآب هستند.

انتهای پیام/

نگاهی به ون‌ های با قابلیت استفاده شخصی در بازار ایران/ این مینی بوس های کامپکت

بازگشت زورو/ مقایسه ب ام و Z4 جدید و پورشه کیمن

آغاز مجدد فعالیت تویوتا در چین

خیز تویوتا برای عرضه اندام در بازار خودروهای خودران

همکاری تویوتا و فاو برای راه اندازی یک کارخانه تولید خودروهای برقی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی