پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایرلاین ها-هواپیما

مقامات سازمان هواپیمایی به دنبال از سرگیری مجدد پروازهای عبوری

به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، در راستای از سرگیری پروازهای اروپایی به فرودگاه‌های کشور و بهره برداری از فضای جمهوری اسلامی جلسات متعددی بین مقامات هوانوردی ایران و تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد سعید شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، در راستای از سرگیری پروازهای اروپایی به فرودگاه‌های کشور و بهره برداری از فضای جمهوری اسلامی جلسات متعددی بین مقامات هوانوردی ایران و تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد سعید شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: در راستای از سرگیری پروازهای اروپایی به فرودگاه‌های کشور و بهره برداری از فضای جمهوری اسلامی ایران جهت پروازهای عبوری خود به مقاصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، شبه قاره هند و جنوب شرق آسیا جلسات متعددی بین مقامات هوانوردی ایران و تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی به نمایندگی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا بر گزار شد.

وی افزود: در این جلسات که از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ با حضور نمایندگان سیاسی و سفرای آلمان و اتریش در تهران انجام و با حضور مدیران ارشد هواپیمایی اروپایی استمرار یافت، به سوالات شرکت‌های مذکور پاسخ داده شد.

شرفی تصریح کرد: برنامه ریزی لازم جهت برقراری پرواز شرکت‌های اروپایی پس از توقف آنها متعاقب سانحه هواپیمایی اوکراینی صورت گرفته بود اما با گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان برگزاری جلسات حضوری در تهران و امکان از سرگیری پروازها به حالت تعلیق درآمد.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در جلسه‌ای که روز ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور مدیران سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، نماینده شرکت لوفت هانزا در ایران و مدیران ایمنی و امنیتی شرکت‌های هواپیمایی اروپایی برگزار شد، اقدامات انجام شده در چارچوب کمیسیون بررسی سانحه شرح و ضرورت تبادل داده‌های فنی و ایمنی و همچنین اقدامات اصلاحی و اطمینان ساز در راستای از سرگیری پروازها پس از رفع شرایط متأثر از ویروس کرونا مورد تاکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آژانس ایمنی اتحادیه اروپا پس از سانحه اوکراینی با انتشار اطلاعیه هوانوردی درخصوص پرواز بر فراز کشورمان ملاحظاتی داشته که درصورت حصول اطمینان از جانب شرکت‌های هواپیمایی می‌توان شاهد افزایش پروازهای عبوری از فضای کشور بود.

انتهای پیام/

پرداخت 8 هزار میلیارد ریال هزینه استرداد بلیت به مسافران توسط ایرلاین های داخلی و خارجی

سازمان هواپیمایی در حال پیگیری بدهی ایرلاین های خارجی است

برای حفظ و پویا کردن دوباره صنعت هوایی نیاز به اختیارات ویژه داریم

تمامی مسافران بلافاصله بعد از ورود ترمینال تب سنجی می شوند

پروازهای چهار استان به عسلویه متوقف شد

آخرین وضعیت صنعت هوانوردی کشور در پی شیوع ویروس کرونا/ چگونگی حمایت از کسب و کارهای هوایی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی