پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو_پراید_دوگانه سوز_CNG

سامانه خدمات پس از فروش راه اندازی می شود.

طبق یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید سامانه خدمات پس از فروش را برای آگاهی مشتریان و بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از نوع خدمات ارائه شده به مشتریان، هزینه آن و خسارات احتمالی راه‌اندازی کنند. به نقل از ایسنا، برخی ابهامات و روشن نبودن حقوق قانونی مشتریان در روند ارائه خدمات […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۴

طبق یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید سامانه خدمات پس از فروش را برای آگاهی مشتریان و بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از نوع خدمات ارائه شده به مشتریان، هزینه آن و خسارات احتمالی راه‌اندازی کنند.

    به نقل از ایسنا، برخی ابهامات و روشن نبودن حقوق قانونی مشتریان در روند ارائه خدمات پس از فروش از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو باعث تضییع حقوق مصرف‌کنندگان می‌شود.

    یکی از این موارد الزام نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به پرداخت خسارت خواب خودرو در شرایطی است که خودروی تحت گارانتی به دلیل نبود قطعه بیش از 48 ساعت در تعمیرگاه متوقف شود، با این حال در بسیاری از موارد به دلیل عدم آگاهی مشتریان این خسارت پرداخت نمی‌شود.

    این موضوع در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته به‌گونه‌ای که خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به راه‌اندازی سامانه‌ای برای اعلام نوع خدمات، هزینه آن و خسارت‌های احتمالی شده‌اند.

    اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

    میزان سود انصراف از خرید مشخص شد.

    سامانه پرداخت خسارت توسط خودروسازان

    تغییر قانون پیش فروش خودرو

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی