پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محصولات ایران خودرو

تولید نخستین خودروهای مجهز به گیربکس شش دنده شهریورماه امسال

مدیر پروژه پلتفرم ایران خودرو ازتولیدنخستین خودروهای مجهز به گیربکس شش دنده دستی با تکیه بر دانش فنی ایرانی در شهریور ماه خبر داد و گفت: با نصب این گیربکس مصرف سوخت نبست به گیربکس‌های پنج دنده در سرعت‌های بالا حدود 0.6 لیتر کاهش می‌یابد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو چمنصور منصوری، یکی از […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۳ خرداد ۱۳۹۹

مدیر پروژه پلتفرم ایران خودرو ازتولیدنخستین خودروهای مجهز به گیربکس شش دنده دستی با تکیه بر دانش فنی ایرانی در شهریور ماه خبر داد و گفت: با نصب این گیربکس مصرف سوخت نبست به گیربکس‌های پنج دنده در سرعت‌های بالا حدود 0.6 لیتر کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

چمنصور منصوری، یکی از اجزای مهمی که در خودرو نیاز به ارتقا و توسعه دارد را گیربکس دانست و گفت: با توجه به الزامات قانونی جدید، نیاز بازار و روند تکنولوژی در گیربکس‌های جدید، طراحی و ساخت گیربکس اتوماتیک و بومی‌سازی آنها ضروری است.

وی افزود: نقشه راه بومی‌سازی فن‌آوری تولید گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شش دنده با هدف کاهش وابستگی، مصرف سوخت و پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان توسط مهندسان ایران‌خودرو در دی ماه سال گذشته تدوین شد.

منصوری تاکید کرد: بااعتماد مدیرعامل گروه به متخصصان داخلی و توسعه بومی‌سازی، پروژه راهبردی طراحی و توسعه گیربکس‌های جدید برای خودروهای سواری به شرکت نیرو محرکه واگذار شد تا در کنار سایر سازندگان داخلی و با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و جهاد دانشگاهی، پروژه‌های جدید گیربکس در سطح تکنولوژی‌های روز دنیا در داخل کشور اجرا شود.

مدیر پروژه پلتفرم ایران خودرو با اشاره به این که مطابق با نقشه راه گیربکس و پرتفولیوی محصول، دو مدل دیگر از گیربکس‌های شش دنده طراحی و نمونه سازی شد، اشاره کرد: گیربکس شش سرعته دستی در حال حاضر بر روی دنا پلاس توربو شارژ و رانا پلاس نصب شده و در حال گذراندن آزمون‌های مختلف در ایپکو و مرکز تحقیقات ایران خودرو است و بر اساس الزامات استانداردی ایران خودرو حدود 20 تست عملکردی و دوام را باید پشت سر بگذارند.

منصوری اشاره کرد: کسب تکنولوژی‌های جدید و تولید گیربکس شش دنده متناسب با موتورهای ایران خودرو، از منظر قیمت تمام شده نیز بسیار مناسب خواهند بود، چرا که در گیربکس شش دنده با ۹۵ درصد داخلی سازی، شاهد قیمتی معادل ۶۵ درصد گیربکس مشابه خارجی خواهیم بود. در خصوص گیربکس AMT اختلاف قیمت داخلی با نمونه خارجی به حدود ۲۵ درصد می رسد.

وی بیان کرد: گیربکس شش دنده قابلیت نصب بر روی اکثر خودروها از جمله خانواده دناپلاس، سمند، پارس، رانا،207 و خودروهای جدید مانندK132 را دارد و تولید این گیربکس در شرایط تحریمی و داخلی‌سازی آن کار بسیار ارزشمند و جهادی محسوب می‌شود.

منصوری افزود: هم‌زمان با طراحی گیربکس‌های شش دنده دستی، طراحی گیربکس نیمه اتوماتیک AMT در دستور کار است.

وی پیش بینی کرد: براساس برنامه زمان‌بندی شده تا پایان امسال گیربکس نیمه اتوماتیک بر روی خودرو رانا پلاس نصب خواهد شد.

مدیر پروژه پلتفرم ایران خودرو با بیان این‌که در طراحی گیربکس شش دنده از تکنولوژی‌های جدید استفاده شده، کاهش مصرف سوخت، بهبود تعویض دنده و مطلوبیت بیشتر در رانندگی را از سایر مزایای این گیربکس برشمرد.

انتهای پیام/

شورای رقابت قیمت خودرو را ابلاغ کرد/ قیمت پراید 37 میلیون تومان

تکلیف خودروسازان در کنار فروش خودرو به مناسبت عید فطر

آغاز فروش فوق العاده ایران خودرو به مناسبت عید سعید فطر/ پیش ثبت نام از 4 خرداد

آتشی زیر خاکستر برجام!/ هرآنچه می‌خواهید از شاسی بلند ایرانی و لوکس ترین محصول ایران خودرو بدانید

شکست رکورد تولید ایران خودرو در اردیبهشت 99

ایساکو در تعطیلات عید سعید فطر، همچنان آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی