پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اطلاعیه شماره 7

پاسخ به ۲۰ سوال مردمي در طرح فروش فوق‌العاده خودرو

مرکز ارتباطات امور بین‌الملل سایپا در اطلاعیه شماره ۷ خود، پيرامون طرح فروش فوق العاده محصولات اين گروه خودروسازي به ۲۰ پرسش متداول متقاضيان براي ثبت نام در اين طرح پاسخ گفت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اين اطلاعيه پس از آن منتشر شد كه برخي از متقاضيان خريد خودرو در طرح فروش فوق […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

مرکز ارتباطات امور بین‌الملل سایپا در اطلاعیه شماره ۷ خود، پيرامون طرح فروش فوق العاده محصولات اين گروه خودروسازي به ۲۰ پرسش متداول متقاضيان براي ثبت نام در اين طرح پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اين اطلاعيه پس از آن منتشر شد كه برخي از متقاضيان خريد خودرو در طرح فروش فوق العاده با ابهام و سوالاتي روبرو شدند.

۲۰ سوال متداول و پرتكرار مردمي كه مركز ارتباطات و امور بين الملل سايپا پاسخ آنها را تهيه و منتشر كرده، به شرح زير است:

۱- چگونه مي توان موقع ثبت نام رنگ خودرو را مشخص كرد؟

پاسخ: رنگ در ثبت نام اوليه انتخابي نيست و خودروي انتخاب شده صرفا با يك رنگ نمايش داده مي شود، مشتري بعد از قرعه كشي امكان انتخاب رنگ و همچنين انتخاب نمايندگي را خواهد داشت.

۲- آيا كساني كه پلاك فعال براي خودروهاي سنگين، ميني بوس، كاميونت و غيره را  دارند، مجاز به ثبت نام در طرح فروش فوق العاده هستند؟

پاسخ: بله. دارندگان خودروهاي سنگين امكان ثبت نام دارند و پلاك فعال خودروهاي سنگين مشمول قانون خودروهاي سواري نمي شود.

۳- ثبت نام در دو شركت ايران خودرو و سايپا امكان پذير است؟

پاسخ: خير. متقاضيان مي توانند فقط در يكي از شركت هاي ايران خودرو و سايپا ثبت نام كنند.

۴- اگر فردي در هر دو مجموعه ثبت نام كرده باشد، اسم او از طرح حذف مي شود؟

پاسخ: خير. در صورتي كه در سايت دو خودروساز ثبت نام صورت گرفته باشد، ثبت نام در ايران خودرو حذف مي شود و فرد مجاز به خريد از محصولات سايپا است.

۵- تعداد محدودي از متقاضيان هنگام ثبت نام، شاهد اين هستند كه برخي از فيلدها غيرفعال است و امكان تكميل اطلاعات را ندارد، علت چيست؟

پاسخ: فيلدهاي مشخصات اصلي مشتري كه به واسطه احراز هويت در سيستم از طريق سامانه اِمتا ثبت مي شود، قابل تغيير نيست چون اين اطلاعات از ثبت احوال استخراج شده است.

۶- آيا اين امكان وجود دارد كه اطلاعات ارايه شده در سايت ويرايش شود؟

پاسخ: امكان ويرايش پروفايل در برخي از اطلاعات چون شماره تلفن و آدرس وجود دارد ولي اطلاعات اصلي مشتري و بانكي قابل اصلاح نيست.

۷- آيا امكان تغيير شماره شبا وجود دارد؟

پاسخ: فعلا امكان اصلاح نيست.

۸- آيا افرادي كه قبلا پذيرش داشته اند ولي انصراف داده اند، در شرايط فعلي امكان پيش ثبت نام دارند ؟

پاسخ: بله.

۹- آيا مشترياني كه قبلا پذيرش داشته اند ولي اقدام به صلح نكرده اند، در شرايط فعلي امكان پيش ثبت نام را دارند ؟

پاسخ: خير.

۱۰- با توجه به حذف چك تامين اعتبار، آيا سند خودرو در قبال مبلغي به عنوان بدهي به مدت يكسال در رهن شركت مي ماند؟

پاسخ: بله. به مدت يكسال نزد شركت خودروساز باقي مي ماند.

۱۱- برخي ها سوابق ثبت نام خودرو نداشتند ولي اكنون هم امكان ثبت نام در سايت را ندارند و اين پيام مي آيد كه شما قبلا ثبت نام كرده ايد، مشكل در چيست؟

پاسخ: اين موضوع به صورت آنلاين كنترل مي شود و مشكلي وجود ندارد.

۱۲- چگونه متقاضيان مي توانند سوابق خود را جويا شوند؟

پاسخ: در فروش هاي بعدي اين امكان اضافه خواهد شد تا مردم توسط مرکز امور مشتریان (CRM) بتوانند سوالات خود را بپرسند.

۱۳- افرادي كه تاريخ اعتبار گواهينامه آنها گذشته است، امكان ثبت نام دارند؟

پاسخ: بله، داشتن گواهينامه ملاك عمل است.

۱۴- آيا اتباع خارجي مي توانند در طرح فروش فوق العاده خودرو شركت كنند؟

پاسخ: خير چنين امكاني وجود ندارد.

۱۵- چرا برخي از شهرها و استان ها در سيستم ثبت نام خودرو وجود ندارند؟

پاسخ: استان و شهر بر اساس اطلاعات ناجا تنظيم شده است، در صورتي كه شهر مربوطه وجود ندارد نزديك ترين شهر كه مركز شماره گذاري دارد را انتخاب كنيد.

۱۶- اگر متقاضيان طي چند روز اخير نسبت به فك پلاك اقدام كرده باشند، امكان ثبت نام دارند؟

پاسخ: اگر در روز قرعه كشي مشتري پلاك فعال نداشته باشد، مشكلي بابت خريد خودرو ندارد.

۱۷- برخي ها عنوان مي كنند طي كردن مكرر فرآيند پيش ثبت نام جهت متقاضي در سايت سايپا امكانپذير نيست؟

پاسخ: براي پيگيري ثبت نام، منويي در سيستم وجود دارد تحت عنوان “سوابق خريد ” كه مشتري مي تواند از طريق آن ثبت نام خود را ملاحظه كند.

۱۸- آيا پيامك ارسالي داراي كد رهگيري است؟

پاسخ: كد رهگيري براي همه متقاضياني كه محصولات سايپا را انتخاب كردند ارسال مي شود و نتيجه قرعه كشي بر اساس كدهاي ارسالي است.

۱۹- قرعه كشي و تاريخ واريز وجه چه زماني است؟

پاسخ: روز يكشنبه 18 خردادماه ساعت 10 مراسم قرعه كشي انجام مي شود و منتخبين 48 ساعت پس از اعلام نتايج بر روي سايت سايپا بايد نسبت به واريز كامل وجه اقدام كنند.

۲۰- آيا امكان انصراف از طرح فروش فوق العاده خودرو وجود دارد؟

پاسخ: بله. متقاضيان خريد محصولات سايپا تا قبل از قرعه كشي امكان انصراف از خريد خودرو را دارند.

انتهای پیام/

جزئیات پرونده سلاطین خودرو از زبان یکی از متهمان

تولید یک میلیون دستگاه خودرو، دستور کار خودروسازان در سال جاری

۶۴درصد از خريداران و نمايشگاه‌داران، طرح فروش فوق ‌العاده خودرو را تایید کردند + نمودار

۱۸ خردادماه؛ اجرای قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده محصولات سایپا/ آغاز عرضه ۳۰ هزار محصول دیگر سایپا در قالب طرح پیش‌فروش

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی