پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فوکر 100 هواپیمایی آسمان

باید هواپیما های پر اشکال مسن از رده خارج شوند

به اعتقاد معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری، اگر درست مدیریت نکنیم و هواپیمایی که در بازه زمانی کوتاه با مشکلات عدیده مواجه است را از رده خارج نکنیم حوادث و سوانح هوایی تلخ و غیرقابل جبران گذشته تکرار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا منظری معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص سه نقص […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

به اعتقاد معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری، اگر درست مدیریت نکنیم و هواپیمایی که در بازه زمانی کوتاه با مشکلات عدیده مواجه است را از رده خارج نکنیم حوادث و سوانح هوایی تلخ و غیرقابل جبران گذشته تکرار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا منظری معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص سه نقص فنی برای هواپیمای فوکر ۱۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان ظرف ۴۸ ساعت در هفته گذشته و نقص فنی هواپیمای فلای پرشیا تهران – شیراز بیان کرد: اصل این مشکل به تحریم‌های ظالمانه علیه حمل و نقل هوایی ایران باز می‌گردد اما باید با وجود تحریم بتوانیم راهکارهایی پیدا کنیم که نه تنها چرخ صنعت حمل و نقل هوایی بچرخد بلکه تحریم‌ها را دور بزنیم و این صنعت را سرپا نگهداریم.

وی افزود: بر خلاف برخی اظهارات مبنی بر اینکه گفته می‌شود ایرلاین‌ها نگاه اقتصادی‌شان بر مردم اولویت دارد و به همین دلیل از قطعات با کیفیت پایین‌تر استفاده می‌کنند باید گفت که در حال حاضر قطعات هواپیما به صورت نو به ایران داده نمی‌شود و تهیه قطعات اورحال شده هواپیما نیز بسیار سخت است اما اگر در شرایطی عادی بودیم و ایرلاین‌ها می‌توانستند قطعات مورد نیازشان را از هر سطح کیفی و کارآیی تهیه کنند و آن وقت این کار را انجام نمی دادند این اظهار نظر درست‌تر بود.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری افزود: به عنوان مثال هواپیمای فوکر ۱۰۰ که در طول هفته گذشته چندین بار با مشکل مواجه شده است، همان هواپیمایی است که دیگر در جهان تولید نمی‌شود و قطعات آن نیز به سختی قابل تامین است و در ایران به خاطر شرایط سخت موجود همواره استفاده از آن برای ماه‌ها و سال آینده تمدید می‌شود.

منظری ادامه دارد: گرچه در اداره کردن ایرلاین‌ها و نظارت بر آنها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز با مشکل مواجه هستیم اما بخشی از این مسائل به تحریم‌های ظالمانه بر می‌گردد و باید به این مسئله نیز توجه جدی کنیم.

وی تصریح کرد: در وضعیت موجود که یک هواپیمای فوکر ۱۰۰ در هفته چندین اتفاق را به وجود می‌آورد و دچار نقص فنی‌های متعددی می‌شود باید به این سمت حرکت کنیم که دیگر از فوکر ۱۰۰ استفاده نکنیم. چرا که ایمنی اولی‌تر از هر مسئله دیگری است و حتی اگر با از رده خارج کردن فوکر ۱۰۰ عرضه و تقاضا در صنعت حمل و نقل هوایی ما با مشکل مواجه شود باید این کار را برای فوکر ۱۰۰ و هواپیماهایی که دیگر قابل استفاده و تعمیر نیستند انجام دهیم.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: این مسئله بسیار جدی و قابل تامل است و اگر در بررسی‌ها به این نتیجه برسیم که با این تعداد اشکالات، ادامه پرواز یک هواپیما مخاطرات جدی در پی دارد باید آن هواپیما را از رده خارج کنیم چرا که اگر این کار را انجام ندهیم حوادث تلخ و غیرقابل جبران هوایی گذشته تکرار می‌شود. بنابراین قبل از تکرار چنین حوادثی باید این تصمیمات اتخاذ شود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

تعدیل نیرو همچنان در دستور کار ایرباس قرار دارد

افزایش پروازهای داخلی منوط به اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا است

افزوده شدن 12 کشور به لیست پروازی هواپیمایی امارات

اطلاعی از نقص فنی جدید هواپیما فوکر 100 آسمان نداریم/ بازرسان سازمان هواپیمایی در حال بررسی موضوع هستند

صنعت هوانوردی 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی دریافت می کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی