حذف روش های قدیمی و استفاده از نیرو متخصص، نسخه درمان بی کیفیتی صنعت خودرو

به گفته نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازی، کیفیت حلقه مفقوده صنعت خودرو است که باید با استفاده از دانش فنی و همکاری با قطعه سازان ارتقا داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

امیرحسین جلالی نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازی با اشاره به صحبت‌های اخیر رییس جمهور در ارتباط با ضرورت توجه به صادرات برای ارتقاء کیفیت محصولات خودروسازان اظهار کرد: اگرچه این گزاره که “اگر صادرات داشته باشیم کیفیت محصولاتمان بالا خواهد رفت” صحیح است اما با این تفاوت که ما نباید برای توسعه کیفیت محصولاتمان منتظر صادرات باشیم چرا که مردم ما از همه بیشتر لیاقت محصول با کیفیت را دارند.

وی استفاده از دانش فنی جدید و همکاری با قطعه‌سازان را راهکار اصلی توسعه کیفیت محصولات خودروسازان دانست و تصریح کرد: لازمه کیفیت بهتر محصولات دانش فنی، کار گروهی و افراد جوان تحصیلکرده بی‌طرف است؛ مسلما ارتقاء کیفیت با ماندگاری افراد قدیمی دارای دانش قدیمی در صنعتی که نیاز به بروزرسانی مدام دارد حاصل نمی‌شود بلکه باید خون جدیدی در سیستم تزریق شود.

جلالی افزود: همکاری و کارگروهی با قطعه‌سازان از دیگر شروط لازم برای حرکت به سمت افزایش کیفیت خودرو‌ها است چراکه قطعه ‌سازان می‌توانند به عنوان بازوی مشاور خودروسازان راهکارهای متنوع و بدون جانب‌داری در راستای این هدف مهم ارائه دهند.

این فعال صنعت قطعه ارتقاء کیفیت خودرو در شرایط فعلی را امری ممکن دانست و گفت: ما می‌توانیم کیفیت خودروهایمان را با دانش داخلی حتی با همه مشکلات فعلی افزایش دهیم، مانع این هدف افکار قدیمی موجود در صنعت خودرو است زیرا روش‌های کهنه دیگر جوابگوی صنعت خودرو نیست بلکه باید روش‌های جدیدی با همکاری قطعه‌سازان و خودروسازان جایگزین افکار قدیمی شود.

گزارش خودرو

جلالی همچنین تاکید کرد: از طرفی در صورت امکان باید مراحل تایید و رد قطعات در خطوط تولید خودروسازان، نزد مشترى نهایى به صورت شفاف و با مشارکت هیأت منصفه‌اى متشکل از تشکل‌هاى واقعى قطعه‌سازان و با حضور قطعه‌ساز مربوطه انجام شود که به این صورت از قدرت امضا‌هاى طلایى کاسته و هدف ایجاد اتاق شیشه‌ای که مدیرعامل ایران‌خودرو وعده داده بودند محقق خواهد شد.

وی افزود: البته در گذشته این پیشنهاد توسط انجمن صنایع همگن تهران مطرح شده اما مسئولان تاکنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده‌اند.

این فعال صنعت قطعه در پایان ضمن انتقاد از توجه بیشتر خودروسازان به کمیت خودروها نسبت به کیفیت آن‌ها اظهار کرد: درحال حاضر کمیت محصولات نسبت به کیفیت آن‌ها اولویت دارد و خودروسازان بیشتر به فکر تزریق خودرو به بازار برای جلب نظر مردم هستند و در این بین کیفیت که رکن مهم‌تری محسوب می‌شود مفقود شده است، درحالیکه تجربه ثابت کرده مردم حاضرند برای محصول با کیفیت هزینه بیشتری هم بدهند بنابراین صرف در نظر گرفتن عرضه خودرو بدون توجه به کیفیت آن صنعت خودرو را به سمت جلو سوق نخواهد داد.

انتهای پیام/ منبع: اقتصاد آنلاین

گشایش ال سی داخلی، راهکار پیشنهادی قطعه سازان برای تامین مواد اولیه

رشد پنج درصدی تولید در گروه صنعتی ایران خودرو/ سهم ۶۰ درصدی بازار خودروی سواری

اختصاص 2 میلیارد دلار ارز برای صنایع خودروسازی و قطعه سازی

سرانجام چگونگی تامین ارز قطعه سازان

جزئیات دیدار قطعه سازان با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت

تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو

جک کرمان موتور

نظر شما !!