پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز E کلاس W213

بنز هزار چهره!/ از مرسدس بنز E200 های وارد شده به ایران بیشتر بدانید

بی انصافی است اگر E کلاس را یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های مرسدس بنز در ایران به حساب نیاوریم. مرسدس بنز E کلاس سالیان سال در کشورمان حاضر بوده و همواره به عنوان یک سدان لاکچری پرفروش شناخته شده است. نمونه اش هم مدل قبلی E کلاس با کد اتاق W212 […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۶ تیر ۱۳۹۹

بی انصافی است اگر E کلاس را یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های مرسدس بنز در ایران به حساب نیاوریم. مرسدس بنز E کلاس سالیان سال در کشورمان حاضر بوده و همواره به عنوان یک سدان لاکچری پرفروش شناخته شده است. نمونه اش هم مدل قبلی E کلاس با کد اتاق W212 است که فروش قابل ملاحظه ای را در بازار ایران تجربه کره است.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

((عکس ها مربوط به مرسدس بنز E400 است))

اما در اینجا می خواهیم در مورد نسل پنجم E کلاس که با کد اتاق W213 شناخته شده و در آلمان، چین و اندونزی تولید می شود با شما صحبت کنیم. سدان لوکسی که آغاز وارداتش به کشور با ممنوعیت های گسترده واردات خودرو همراه شد و در نتیجه نتوانست همچون پدران خود آن طور که باید در بازار ایران قد علم کند. از سوی دیگر، رقیب سنتی این مدل مرسدس بنز، یعنی ب ام و سری 5 نیز زودتر از E کلاس به ایران وارد شد و تعداد بیشتر آن در بازار در کنار قیمت منطقی تر (در زمان عرضه) باعث شد تا فرمانروای این سگمنت در بازار ایران شود.

مرسدس بنز E کلاس W213

مرسدس بنز E کلاس بر پایه پلت فرم ماژولار MRA شکل گرفته که از این نظر با کلاس C مشترک است. این سبک طراحی را می توانیم زبان قبلی طراحی محصولات مرسدس بنز به شمار بیاوریم. چرا که در مدل های جدید این سبک طراحی تا حدی تغییر کرده که می توانید نمونه آن را در E کلاس فیس لیفت مدل 2021 ببینید. شباهت این نسخه E کلاس با کلاس C و S به قدری زیاد است که بعضی وقت ها به سختی می توانید آن ها را از یکدیگر تشخیص دهید.

مرسدس بنز E کلاس W213

این نسل مرسدس بنز E کلاس، سدانی بزرگ تر از مدل قبلی به شمار می رود. طول این مدل با 43 میلی متر افزایش به 4923 میلی متر رسیده و عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب 1852 و 1468 میلی متر است. افزایش 66 میلی متری فاصله میان 2 محور و رسیدن آن به 2939 میلی متر باعث شده تا کابین بزرگ تری در اختیار سرنشینان باشد. طراحی فضای کابین هم همچون بدنه بسیار به S کلاس نزدیک شده و به همین دلیل کسی که E کلاس را خریداری می کند، می تواند حسی مشابه حس سواری با سدان شاخص مرسدس بنز را تجربه کند.

مرسدس بنز E کلاس W213

طبق معمول مرسدس بنز E کلاس را با انواع پیشرانه ها و تریم ها عرضه کرد. اولین سری E کلاس جدید با مدل 2017 به بازار آمد و تنها مدتی بعد از معرفی بین المللی آن، در اسفند ماه 1395 خبرهایی از امضای قرارداد واردات E کلاس جدید میان مرسدس بنز و شرکت ستاره ایران به گوش می رسید. البته پیش از این، یعنی در دی ماه 1395 E کلاس جدید به نمایشگاه ماشین های تهران آمده بود و اسفند ماه همان سال اولین E کلاس های پلاک شده در خیابان ها رویت شدند.

در نهایت در سال 1396 شرکت ستاره ایران اقدام به سفارش گذاری اولین سری E کلاس جدید به تعداد 170 دستگاه کرد. E کلاس های عرضه شده در بازار ایران همه از نوع E200 هستند. زیر کاپوت این مرسدس ها پیشرانه 1991 سی سی 4 سیلندر مجهز به توربوشارژ قرار گرفته که می تواند 181 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه در E کلاس جدید با گیرباکس 9 سرعته پیشرفته 9G-tronic جفت می شود و توان خروجی به چرخ های عقب انتقال می یابد. در ساخت E کلاس جدید از قوطی های یکپارچه آلومینیومی استفاده شده که علاوه بر افزایش ایمنی، وزن این سدان لوکس را نیز کاهش داده است.

مرسدس بنز E کلاس W213

در کاتالوگ اعلام شده این نسخه E کلاس می تواند ظرف 7.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. اما با توجه به شرایط جوی و بنزین عرضه شده در ایران، به نظر می رسد این رقم یکی دو ثانیه ای افزایش پیدا کند. البته جالب است بدانید ستاره ایران در قراردادی که با مرسدس داشته، این خودروها را مطابق با شرایط ایران سفارش داده است. حتی جالب است بدانید پیش از اعمال تحریم های صنعت خودرو، قرار بود شرکت تاپ خودرو (زیر مجموعه ایران خودرو) همچون دهه 80 هجری شمسی، E کلاس جدید را به صورت  SKDدر ایران مونتاژ کند.

پیش از ممنوعیت واردات خودرو تعداد محدودی E کلاس جدید با مدل 2017 به ایران آمد و بعد از ممنوعیت واردات، همین تعداد ترخیص شده میان دلال ها دست به دست می شدند. اما سرانجام با حکم قضایی و ترخیص تعدادی از خودروهای در گمرک مانده، E کلاس های ستاره ایران هم در سال 98 ترخیص شدند و به نمایندگی های ستاره ایران آمدند. علاوه بر اینکه با ترخیص این خودروها تنوع تیپ ها و سطح تجهیزات E کلاس های ایران بالا رفت، پای مدل 2018 نیز به بازار رسید. شرکت ستاره ایران E کلاس جدید را با گارانتی 2 ساله یا 40 هزار کیلومتری عرضه کرده که البته مشخص نیست با توجه به شرایط فعلی این گارانتی تا چه حد با گارانتی اصلی مرسدس بنز تفاوت دارد.

مرسدس بنز E کلاس W213

مرسدس بنز E کلاس جدید در انواع مدل های پایه، فول و نسبتا فول به ایران آمده است. مدل های فول 4 کلید از آپشن هایی نظیر هدآپ دیسپلی، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور و کروز کنترل تطبیقی بهره می برند. همچنین یکی دیگر از مشخصه های مدل های فول آپشن، سیستم صوتی برمستر با اسپیکرهای نقره ای رنگ روی درها و مجموعه کامل تنظیم صندلی های جلو (12 حالته) به همراه سیستم حافظه و ماساژور است. ساعت آنالوگ در کابین تمام مدل ها به چشم می خورد و انواع E کلاس ها با تودوزی چرم طبیعی و چرم و جیر با تریم های چوبی، گرانیتی، مشکی پیانو، فیبر کربن و نقره ای در ایران عرضه شده است.

مرسدس بنز E کلاس W213

مرسدس بنز برای سیستم تعلیق این مدل E کلاس، 3 نسخه مختلف را پیچیده است. در مدل های پایه، E کلاس از سیستم تعلیف مجهز به فنرهای فولادی بهره می برد. مدل های کامل تر نیز بسته به سفارش مشتری به سیستم تعلیق بادی یا تعلیق کنترل مستقیم با حالت های مختلف مجهز شده اند. رانندگی با E کلاس نیز در انواع حالت های اکو، کامفورت، اسپرت و نرمال قابل تنظیم است.

مرسدس بنز E کلاس مدل 2021

معرفی فیس لیفت مرسدس بنز  E کلاس (مدل 2021)

پس از شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰، مرسدس بنز فیس لیفت خانواده E کلاس را به صورت آنلاین معرفی کرده است. در بخش جلویی تغییرات شامل بازطراحی چراغ‌های جلو، سپر جدید و جلوپنجرهٔ عریض‌تر می‌شود. اما در عقب تفاوت بزرگ‌تری نسبت به قبل به چشم می‌خورد. مرسدس بنز با الهام از CLS جدید، چراغ‌های مثلثی مدل قبلی E کلاس را به صورت افقی طراحی کرده است. E کلاس مدل ۲۰۲۱ در داخل به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مجهز شده و گرافیک صفحه آمپر دیجیتالی خودرو هم اصلاح شده است. در کابین فیس‌لیفت E کلاس همچنین غربیلک فرمان هم جدید بوده و از قسمت‌های کنترلی دوتایی برخوردار است. این غربیلک در سه نسخهٔ مختلف شامل تمام چرمی، چرمی-چوبی و یا اسپرت D شکل قابل انتخاب است.

مشخصات فنی مرسدس بنز E200

کلاس: سدان
گیرباکس: 9 سرعته اتوماتیک
محور متحرک: دیفرانسیل عقب
تعداد و آرایش سیلندر: 4 سیلندر خطی
حجم موتور: 1991 سی سی مجهز به توربوشارژر
قدرت: 181 اسب بخار
گشتاور: 300 نیوتن متر
حداکثر سرعت: 240 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 تا 100: 7.7 ثانیه

مرسدس بنز E کلاس W213

امکانات مرسدس بنز E200 (نسخه فول آپشن)

۹ کیسه هوا – ترمز پارک برقی – سنسور نور و باران – درب صندوق برقی – سنسور پارک جلو و عقب – رینگ های اسپرت عادی و AMG – پرده شیشه های عقب – سیستم صوتی حرفه ای – دوربین ۳۶۰ درجه – رادار جلو – دوربین ثبت وقایع – سامانه SOS فعال در ایران – سقف پانورامیک – صندلی های جلوی برقی با حافظه – ماساژور صندلی های جلو – گرمکن و سردکن صندلی های جلو – گرمکن صندلی های عقب – استارت دکمه ای – چراغ های هوشمند جلو – تابلو خوان – کروز کنترل هوشمند – رادار خطی و نقطه کور – سامانه پیشگیری از تصادف – ساعت آنالوگ بنز – تهویه اتوماتیک سه گانه – موس وسط لمسی – سیستم تعلیق هوشمند – سامانه کنترل پایداری

نوشته: میلاد میرعابدینی

من عصبانی نیستم!/ بررسی ‌‌‌‌‌‌‌مرسدس بنز C63 AMG S مدل 2016

عاقبت فرار از مدرسه/ ‎ملاقات با یک هات‌راد آلمانی در قلب آمریکا

خزنده بال دار!/ ملاقات با یکی از 2 دستگاه مرسدس بنز SLS AMG بلک سریز موجود در ایران

جنگ گرم!/ مقایسه مرسدس بنز C200 و ب ام و 320 در بازار خودروهای کارکرده

برابوس 700 4X 4² ، آخرین بازمانده از G کلاس قدیمی

نگاهی به ام جی RX5 ، کراس اووری گمنام در بازار ایران

لبخند سامورایی!/ معرفی لکسوس IS جدید مدل 2021

دیو و دلبر!/ مقایسه هیوندای i20 و اپل کورسا

خواب های طلایی!/ مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس کراس موتور جدید

جزر و مد!/ هیوندای سانتافه بخریم یا تویوتا RAV4 ؟

لُژ خانوادگی/ بررسی فنی هیوندای‌ آزرا 2018

ماستنگ اروپایی!/ نگاهی به نسل ششم فورد ماستنگ با کیت بدنه راش

دورهمی ستاره ها در پیست/ کلوپ رسمی مرسدس بنز 10 ساله شد + گزارش تصویری اختصاصی

همسفر با سفیران زمان/ گزارش تور خودروهای کلاسیک (اردیبهشت 98) + آلبوم تصاویر

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • محمد | 15/02/1400 در 03:50

    بدرد نمیخوره چون سوییچ ماشین گم بشه باید پول ی دونه پژو پارس رو بدیم تا بتونیم براش سوییچ بخریم و ضمن اینکه ماشین پر سرعتی هست خیلی زود تو جاده های ما چپ میکنه ماشین مشکل داره و چون دوگانه سوز هم نمیشه دیگه کلا بدرد نمیخوره. در کل ماشین مسخره ای هست.

کیوسک مطبوعاتی