پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آئودی ای ترون

خودرو آئودی e-tron تنها در 45 دقیقه شارژ می شود!

مدت زمان طولانی شارژ شدن خودروهای برقی یکی از مشکلاتی که هنوز این دسته از خودروها با آن رو به هستند، این امر تاثیر زیادی در انگیزه افراد برای خرید خودروهای برقی دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به همان اندازه که فشار برای افزایش تمایل مردم آمریکا برای خرید خودروهای برقی وجود دارد، […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۶ مرداد ۱۳۹۹

مدت زمان طولانی شارژ شدن خودروهای برقی یکی از مشکلاتی که هنوز این دسته از خودروها با آن رو به هستند، این امر تاثیر زیادی در انگیزه افراد برای خرید خودروهای برقی دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

به همان اندازه که فشار برای افزایش تمایل مردم آمریکا برای خرید خودروهای برقی وجود دارد، یک دلیل ممکن است در آنها ایجاد بی انگیزگی کند. شارژ کردن مداوم این خودروها برای بسیاری از افراد ناخوشایند است، چرا که این کار نسبت به پر کردن باک بنزین خیلی بیشتر طول می کشد.

سرانجام برخی از تولید کنندگان خودروهای برقی توجه ویژه خود را به این موضوع معطوف و شروع به ابداع ویژگی های جدید کرده اند تا روند شارژ باتری این خودروها را سریع‌تر کنند. شرکت “آئودی” یکی از رهبران این اقدام است که هم اکنون به شدت در حال رفع این اشکال است.

به کسانی که علاقه مند هستند به زودی یک خودروی برقی بخرند، باید گفت که نگاه ویژه ای به خودروهای برقی جدید آئودی داشته باشند.

اگرچه ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در سراسر آمریکا فراگیر شده اند، اما فرآیند شارژ همچنان چندین ساعت طول می کشد. به طور متوسط یک خودروی برقی با باتری ۶۰ کیلووات ساعتی هشت ساعت طول می کشد تا از حالت کاملا خالی به شارژ کامل برسد.

البته شارژرهای سریع نیز هم اکنون در برخی نقاط در دسترس هستند که امکان شارژ را در مدت زمان کمتری فراهم می کنند. با این وجود هرچه باتری بزرگتر باشد، شارژ آن طولانی‌تر است.

با توجه به عجله و شتابی که در زندگی امروز مردم جهان فراگیر شده است، این مسئله قابل قبول نیست و اکنون آئودی در تلاش است تا فناوری بهتری را از طریق سیستم مدیریت حرارتی ایجاد کند.

وقتی آئودی وارد بازار خودروهای برقی شد، توجه بسیاری را با معرفی مدل “e-tron” به خود جلب کرد و از زمان اولین عرضه در سال گذشته تاکنون پیشرفت هایی در مهندسی خود داشته و تا ۱۰ درصد کارایی بیشتری در شارژ و عملکرد داشته است.

از نظر اصولی، فناوری حرارتی آئودی بدان معنی است که قاب مایع خنک کننده تعبیه شده در زیر باتری ها طراحی مجدد شده است. به لطف یک ژل چسبی رسانای گرما، امکان برای انتقال حرارت به سیستم خنک کننده به روش متعادل تری فراهم شده است. به همین ترتیب، این فناوری، روش کارآمدتری را برای شارژ از جمله زمان شارژ سریع‌تر فراهم می کند.

آئودی هنوز ادعا نکرده است که این فناوری، امکان شارژ بسیار سریع را فراهم می کند. بنابراین احتمالاً شاهد ۱۰ درصد بهبود در زمان شارژ و میزان پیمایش مسیر با یک شارژ کامل نسبت به مدل های سال گذشته خواهیم بود.

گرما آن چیزی است که باعث تفاوت در مدت زمان شارژ باتری در یک خودروی برقی می شود. یک باتری خنک تر در هنگام شارژ می تواند حداکثر ظرفیت شارژ خود را (در این حالت ۱۵۰ کیلو وات) برای مدت زمان بیشتری بپذیرد.

به طور معمول هنگامی که یک خودروی برقی به یک ایستگاه شارژ وصل می شود، به بالاترین ظرفیت شارژ خود می رسد، اما سرعت حفظ این نرخ شارژ شدن می تواند به دلیل گرمای حاصل از فرآیند شارژ به آرامی از دست برود. آئودی می گوید سیستم جدیدش کاهش بازدهی بسیار کمتر و تدریجی تری نسبت به سایرین دارد.

شواهد نشان می دهد که فناوری جدید آئودی قادر خواهد بود در کمتر از ۴۵ دقیقه یک شارژ کامل را به ارمغان بیاورد.

با توجه به شیوع بیماری کووید-۱۹ تعبیه این سیستم جدید روی “e-tron” در سال جاری رخ نخواهد داد و به تأخیر خواهد افتاد. اکنون همه منتظر نسخه ۲۰۲۱ این مدل هستند.

بنابراین با پیشرفت فناوری شارژ خودروهای برقی، به زودی دغدغه بزرگ مدت زمان شارژ این خودروها برطرف خواهد شد و اگر فقط این مسئله بود که مردم را از خرید خودروبرقی باز می داشت، ممکن است در اواسط این دهه شاهد رواج چشمگیر این خودروها در خیابان ها و جاده های کشورهای مختلف دنیا باشیم.

انتهای پیام/ منبع: اسب بخار

رانندگی خودران سطح 4 به زودی در آلمان قانونی می شود

جزئیات شاسی بلند برقی آئودی اعلام شد

افت قیمت محصولات پورشه در بازار خودرو آلمان

بازار خودرو استرالیا میدان رقابت خودروسازان آلمانی

کیو 5 آئودی با پیشرانه هیبریدی هم وارد بازار می شود

آئودی هم وارد بازار خودروهای برقی می شود

عملکرد آئودی در سال 2019

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی