پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

علت ممنوعیت واردات خودرو از زبان دبیر انجمن واردکنندگان

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است، علت اصلی بسته شدن واردات خودرو افزایش نرخ خودرو داخلی با هدف جبران زیان‌های انباشته دو خودروساز بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: در حال حاضر چهار الی پنج شرکت واردکننده بیشتر نداریم که آن‌ها نیز در زمینه خدمات پس […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است، علت اصلی بسته شدن واردات خودرو افزایش نرخ خودرو داخلی با هدف جبران زیان‌های انباشته دو خودروساز بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: در حال حاضر چهار الی پنج شرکت واردکننده بیشتر نداریم که آن‌ها نیز در زمینه خدمات پس از فروش خودرو فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها نیز در شرایطی کار می‌کنند که ارز قطعات به آن‌ها داده نمی‌شود و خدمات را نمی‌توانند به صورت درستی ارائه دهند. بخشی از آن‌ها تعهد و تعدادی نیز پرونده دارند و دیگر خبری از واردکنندگان تقریبا نیست. این شرکت‌ها نیز باید تا ۱۰ سال خدمات دهند و اینجاست که می‌گوییم افراد برای شرکت‌ها تعهد ایجاد کرده‌اند اما امکان انجام این کار وجود ندارد. سودی که در واردات نیز بوده از بین می‌رود و بعد از آن گفته می‌شود که باید خدمات خوبی نیز ارائه شود. واردات قطعات خودرو به سختی انجام می‌شود اما زمانی که خودرو در تعمیرگاه‌ها می‌خوابد اعلام می‌شود که باید جریمه نیز پرداخت شود.

وی ادامه داد: اگر قطعه باشد شرکت‌ها برای چه بخواهند خودرو را داخل تعمیرگاه‌ها نگه دارند. یک حالتی درست شده و هدف افزایش نارضایتی است. از زمان بسته شدن واردات حدود ۱۵ هزار نفر تعدیل نیرو صورت گرفته و در حال حاضر کمتر از ۲ هزار نفر در این زمینه فعالیت دارند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص علت اصلی بسته شدن واردات گفت: به طور کلی دلیل اصلی بسته شدن واردات خودرو افزایش نرخ خودروی داخلی با هدف جبران زیان‌های انباشته دو خودروساز بود. پوششی که روی این قضیه ایجاد کردند به اسم حمایت از تولید داخل بود اما بعدا ناگهان تحریم‌های خصمانه اتفاق افتاد که کل بازی را بر هم زد. اما خودروسازان بالاخره به قیمتی که علاقه داشتند در ۲ سال قبل برسند دست پیدا کردند. خودروسازان البته یک قدم دیگر می‌خواهند و دنبال پراید ۹۰ میلیون تومانی بودند که حالا به آن نزدیک شده‌اند. هیچ کس نگفت قیمت خودرو متناسب با درآمد قشر متوسط چه می‌شود؟ شعارهایی در این زمینه توسط وزاری سابق صمت داده شده است اما اتفاقی نیفتاد. قضیه بسته شدن واردات در سال ۹۵ ارتباطی به مسائل ارزی نداشت. در حال حاضر نیز دیگر راهی برای آزادسازی واردات خودرو وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص اثرات همکاری خودروسازی چین بیان کرد: باید از خود چینی‌ها پرسید که چه خودروهایی سوار می‌شوند و بعد از آن ما نیز سوار خواهیم شد. به طور کلی شرکت‌های چینی که در زمینه خودروسازی در ایران حضور داشتند نیز کمک خاصی به ما در این زمینه نکردند. کارخانه‌ها آن چیزی را می‌سازند که بتوانند در ایران بفروشند و آن‌ها فقط به دنبال فروش محصولات خود در سایر کشورها هستند. اما باید دید که آن‌ها آیا خودشان سوار این محصولات می‌شوند و یا این خودروها در اروپا تردد دارد؟ اکثر برندهای معروف در چین خودروسازی دارند و خودشان هم برندهای معروف سوار می‌شوند.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

مشکلات واردکنندگان برای ترخیص خودرو از گمرک

وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک همچنان میان زمین و هوا

صادرات و واردات عامل تعادل قیمت خودرو و افزایش کیفیت

خودرو از اقتصاد کلان کشور جدا نیست/ تنظیم بازار خودرو مستلزم ثبات بازار ارز است

نبود لیاقت و کفایت لازم عامل نابسامانی در صنعت 42 ساله خودرو

اگر واردات خودرو آزاد شود اولویت با هیبریدی ها است

مکاتبه وزارت صمت با معاون اول رئیس جمهور برای تمدید زمان ترخیص خودروهای دپویی

داستان پر پیچ و خم خودروهای دپو شده در گمرک چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی