پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رونمایی سونی از نخستین اتومبیل الکتریکی

شرکت سونی در اقدامی شگفت انگیز از «ویژن S»، نخستین اتومبیل الکتریکی خود رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو «سونی» در نمایشگاه “CES 2020” همگان را با رونمایی از «ویژن S»، نخستین اتومبیل الکتریکی خود، شگفت زده کرد. این خودروی پیشرفته تمام الکتریکی با کمک کمپانی هایی همچون «بوش»، “NVIDIA”، «کانتیننتال» و «کوالکوم» […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

شرکت سونی در اقدامی شگفت انگیز از «ویژن S»، نخستین اتومبیل الکتریکی خود رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

«سونی» در نمایشگاه “CES 2020” همگان را با رونمایی از «ویژن S»، نخستین اتومبیل الکتریکی خود، شگفت زده کرد.

این خودروی پیشرفته تمام الکتریکی با کمک کمپانی هایی همچون «بوش»، “NVIDIA”، «کانتیننتال» و «کوالکوم» ساخته شده و اکنون در ویدیویی جدید، که از سوی سونی منتشر شده، آن را در خیابان های توکیو مشاهده می کنیم که به حرکت درآمده است. افزون بر این، به نظر می رسد که ویژن S می تواند سرآغازی برای سونی در راستای ورود به قلمرو خودروسازی باشد. اگرچه آن ها قبلاً این شایعه را تکذیب کرده اند.

نسخه پرتو تایپ ویژن S، در حال حاضر، تست های جاده ای را می گذراند. ویژن S سدانی کوچک تر از تسلا مدل S، اما با فاصله محوری بلندتر از آن است. یک سدان فست بک چهارنفره اسپرت با دو موتور الکتریکی بر روی هر اکسل که در ترکیب با یکدیگر، ۵۳۶ اسب بخار قدرت تولید می کنند و می توانند ویژن S را در مدت زمان ۴٫۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. حداکثر سرعت این اتومبیل هم به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

هنوز درباره برد حرکتی خودرو اطلاعاتی در دست نیست، اما می دانیم که ویژن S از سطح ۲ پلاس تکنولوژی خودران پشتیبانی می کند. این سطح از سیستم خودران، ابزارهایی همچون لیدار، اولتراسونیک، انواع رادارها و سنسورها، دوربین های نظارتی پیشرفته، کروزکنترل، دستیار تغییر لاین و دستیار پارک را در خود دارد. نسخه های به روز رسانی شده این سیستم ها به شبکه پرسرعت ۵G متصل می شوند. بنابراین به گفته خود سونی، می توان انتظار داشت که ویژن S پتانسیل ارتقا به سیستم خودران سطح ۴ یا حتا سطوح بالاتر را هم داشته باشد.

انتهای پیام/ منبع: اسب بخار

برچسب‌ها : سونیشرکت سونی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی