پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آئودی ای ترون

فناوری شارژر دوجهته آئودی چیست؟

آئودی در حال کار بر روی یک سیستم شارژر دوجهته است که به خودروهای الکتریکی اجازه می‌دهد خود را بهتر با شبکه برق منازل سازگار کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آئودی در حال کار بر روی یک سیستم شارژر دوجهته است که به خودروهای الکتریکی اجازه می‌دهد خود را بهتر با شبکه برق […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

آئودی در حال کار بر روی یک سیستم شارژر دوجهته است که به خودروهای الکتریکی اجازه می‌دهد خود را بهتر با شبکه برق منازل سازگار کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آئودی در حال کار بر روی یک سیستم شارژر دوجهته است که به خودروهای الکتریکی اجازه می‌دهد خود را بهتر با شبکه برق منازل سازگار کنند. این سیستم به خودروها اجازه می‌دهد تا انرژی را ذخیره کرده و در صورت لزوم آن را به شبکه برق خانگی منتقل کنند.

این فناوری به طور مشترک توسط آئودی و Hager Group توسعه یافته است و آئودی ئی ترون نخستین خودرویی است که از این فناوری استفاده می‌کند. این فناوری به خودروهای برقی اجازه می‌دهد تا تعامل دوطرفه با شبکه برق خانگی یا تجاری داشته باشند.

بدین ترتیب یک آئودی ئی ترون اکنون می‌تواند با استفاده از سیستم شارژر دوجهته، از هر منزل مسکونی یا واحد تجاری انرژی الکتریکی دریافت کند یا اینکه این انرژی را در اختیار واحد مسکونی یا تجاری قرار دهد.

به گفته آئودی، این سیستم به ویژه برای افرادی که در منزل خود از پنل‌های خورشیدی استفاده می‌کنند، مفید خواهد بود؛ چرا که این افراد می‌توانند انرژی تولید شده از طریق پنل‌های خورشیدی را در باتری آئودی ئی ترون ذخیره کرده و در مواقع لزوم از آن استفاده کنند.

سخنگوی آئودی بیان کرد: «سیستم شارژر دوجهته پتانسیل خوبی برای کاهش هزینه‌های برق مصرف‌کنندگان خانگی دارد و علاوه بر آن میزان بار وارد شده بر شبکه برق را نیز کاهش می‌دهد.»

سیستم شارژر دوجهته، اتصال خوبی بین شبکه برق خودرو و واحد مسکونی یا تجاری ایجاد می‌کند و با کمی اغماض می‌توان گفت که یک واحد مستقل الکتریکی می‌سازد که از شبکه برق سراسری بی‌نیاز خواهد بود.

آئودی اولین شرکتی نیست که بر روی این فناوری تحقیق می‌کند. در سال ۲۰۱۷ نیز نیسان طرح مشابهی را در دانمارک اجرا کرد و به مشتریان خود اجازه داد تا یک شارژر معکوس را نیز همراه اتومبیل خود خریداری نمایند.

این شارژر فرآیند شارژر خودرو را معکوس می‌نمود و باتری خودرو را به منبعی برای تأمین انرژی الکتریکی خانه تبدیل می‌کرد. این طرح بعدها در انگلستان نیز اجرا شد. نیسان به دنبال آن است تا این فناوری را به یک واقعیت همه‌گیر تبدیل کند.

رنو نیز دیگر شرکتی است که بر روی سیستم مشابهی کار می‌کند. در سال ۲۰۱۹ این شرکت ناوگانی از خودروهای رنو زوئی را برای اتصال به شبکه برق خانگی تغییر داد و طرح آزمایشی خود را در ۱۵ نقطه از اروپا اجرا نمود.

برخلاف سیستم نیسان که در آن واحدهای ذخیره کننده انرژی در منزل مالکان خودروها نصب می‌شوند، در سیستم رنو این واحدها روی برد الکتریکی خودرو قرار می‌گیرد و از این جهت اجرای ساده‌تری دارد.

در سیستم شارژر دوجهته آئودی، ئی ترون با یک جعبه دیواری متناوب با ظرفیت شارژ ۱۲ کیلووات و همچنین یک واحد ذخیره‌سازی در منزل با ظرفیت ۹ کیلووات فعالیت می‌کند.

به دلیل میزان ولتاژ متناوب شبکه برق خانگی، آئودی ادعا می‌کند ارتباط بین سیستم برق خودرو و شبکه برق واحد مسکونی به مبدل احتیاجی ندارد و به همین دلیل با سیستمی بسیار کارآمد مواجه هستیم.

با این حال برخی کارشناسان اعتقاد دارند استفاده از چنین سیستمی چندان کارا نیست. نتایج مطالعه دانشگاه هاوایی در سال ۲۰۱۸ نشان داد که استفاده از خودرو الکتریکی برای تأمین برق منازل، منجر به تخریب باتری خودرو خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: ایران جیب

تسلا 2 سال از سایر خودروسازان جلوتر است

خودرو آئودی e-tron تنها در 45 دقیقه شارژ می شود!

رانندگی خودران سطح 4 به زودی در آلمان قانونی می شود

جزئیات شاسی بلند برقی آئودی اعلام شد

افت قیمت محصولات پورشه در بازار خودرو آلمان

بازار خودرو استرالیا میدان رقابت خودروسازان آلمانی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی