پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چطور ردیاب مخفی شده در خودرو را پیدا کنیم؟

چطور ردیاب مخفی شده در خودرو را پیدا کنیم؟

ممکن است شخصی برای به دست آوردن اطلاعات شما، اقدام به نصب ردیاب ماشین بدون اطلاع خودتان کند. در این شرایط مهم است بتوانید جی پی اس پنهان شده در خودرو را شناسایی و از مدار خارج کنید. با وجود این که هدف از ساخت ردیاب ماشین کمک به حفظ امنیت آن بوده است. گاهی افراد برای سودجویی اقدام به نصب غیرقانونی این دستگاه بر روی خودروهای دیگران می‌کنند.

شیوا تدین پور
دوشنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

اگر شما هم به وجود GPS بر روی ماشینتان مشکوک هستید، باید آن را بررسی کرده و از ابزارهای جانبی برای پیدا کردنش کمک بگیرید.

چطور ردیاب مخفی شده در خودرو را پیدا کنیم؟

جهت کشف ردیاب مخفی شده در خودرو لازم است مراحل زیر را طی کنید:

قدم اول پیدا کردن ردیاب مخفی شده بر روی خودرو: بازرسی خارجی

ردیاب ماشین در دو مدل سیمی و آهنربایی تولید می‌شوند. ردیاب های سیمی برای اتصال به خودرو نیازمند سیم کشی بوده و معمولا در فضای داخلی پنهان می‌شوند. اما مدل‌های آهنربایی نیاز به سیم کشی نداشته و به روی بدنه فلزی ماشین قرار می‌گیرند.

متاسفانه برای موارد سودجویانه از ردیاب‌های مغناطیسی (آهنربایی) استفاده می‌شود. بنابراین با بررسی دقیق بدنه خودرو و بخش‌های خارجی آن احتمال بتوانید ردی از ردیاب آهنربایی پیدا کنید. البته لازم به ذکر است گاهی ساختار این دستگاه چنان شبیه به اجزای خودروست که یافتن آن به سادگی صورت نمی‌گیرد.

قدم دوم یافتن جی پی اس پنهان شده در خودرو: بررسی بخش‌های داخلی

گاهی ممکن است افراد ردیاب را درون خودرو جاسازی کنند. به همین منظور برای یافتن جی پی اس پنهان شده در خودرو باید تمام قسمت‌های داخلی را بررسی کنید.

گشتن زیر صندلی‌ها، درون صندوق عقب، داخل داشبورد، زیر داشبورد و … مهم است. همچنین ممکن است ردیاب دقیقا جلوی چشمتان بوده و شما آن را نبینید. به طور مثال ردیاب فندکی و جی پی اس شنود دار از این دست هستند.

توجه داشته باشید که اغلب جی پی اس های پنهان شده داخل خودرو به منبع برق متصل هستند. از این رو بهتر است تمام پورت‌ها و ارتباطات با باتری و سیستم برق ماشین را بررسی نمایید.

قدم سوم پیدا کردن ردیاب ماشین پنهان شدهدر خودرو: استفاده از آشکار کننده سیگنال

سومین راه برای پیدا کردن ردیاب ماشین پنهان شده ، استفاده از دستگاه آشکار کننده سیگنال است. این دستگاه امواج و سیگنال‌های رادیویی را شناسایی کرده و به کاربر نشان می‌دهد. البته آشکار کننده‌ها تنها در صورت فعالیت ردیاب قادر به شناسایی آن هستند.
در این راستا باید بدانید که بیشتر جی پی اس ها تنها در زمان حرکت خودرو و با احساس اولین لرزش آن شروع به کار می‌کنند. از این رو بهتر است از آشکار کننده سیگنال بر روی خودرو در حال حرکت کمک بگیرید.
توجه داشته باشید که آشکار کننده سیگنال نمی‌تواند ردیاب خودرو را از کار بیاندازد. بلکه تنها به مشخص شدن محل آن کمک می‌کند. برای از کار انداختن جی پی اس باید از دستگاه ضد ردیاب کمک بگیرید.

قدم چهارم یافتن جی پی اس مخفی شده در خودرو: کمک گرفتن از متخصصان

اغلب دستگاه‌های ردیابی خودرو موجود در بازار، ظاهری بسیار شبیه به قطعات خودرو دارند. از این رو یافتن آن‌ها کار مشکلی بوده و افراد عادی از پس آن برنمی‌آیند. اگر از آن دسته افرادی هستند که به وجود ردیاب در خودرویتان شک دارید اما راه‌کارهای قبلی کمکتان نکرده است، باید به متخصصان این امر مراجعه کنید. این متخصصان می‌توانند در یافتن جی پی اس مخفی شده در ماشین به شما کمک کنند.

با ردیاب پیدا شده در خودرو چه باید کرد؟ با وجود این که پیدا کردن ردیاب مخفی شده در خودرو کار سختی است، اما اگر موفق شدید، با ردیاب پیدا شده چه باید کرد؟

در این صورت اگر جی پی اس آهنربایی است، آن را محکم کشیده و از ماشین جدا کنید. اما در صورت مواجه با یک ردیاب سیمی، لازم است به نصابان و متخصصان این حوزه مراجعه نمایید. این افراد بدون کوچکترین آسیبی به سیستم برق خودرو، GPS را از آن جدا می‌کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی