پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سرقت تسلا (3)

سرقت یک دستگاه تسلا در آمریکا خبرساز شد/ دزدی هوشمندانه و در عین حال، احمقانه!

به گزارش خبرگزاری فاکس نیوز، یک مرد 21 ساله چندی پس از اجاره کردن یک دستگاه تسلا مدل 3، اقدام به سرقت این خودرو کرده است. اما این خبر به تنهایی جنجالی نبوده است، بلکه پروسه دزدیدن این خودرو بسیار جالب است. این فرد تنها چندی پس از وارد شدن به یک مرکز خرید، دست […]

ارشیا
یکشنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

به گزارش خبرگزاری فاکس نیوز، یک مرد 21 ساله چندی پس از اجاره کردن یک دستگاه تسلا مدل 3، اقدام به سرقت این خودرو کرده است. اما این خبر به تنهایی جنجالی نبوده است، بلکه پروسه دزدیدن این خودرو بسیار جالب است. این فرد تنها چندی پس از وارد شدن به یک مرکز خرید، دست به سرقت خودرویی که اجاره کرده بود زد.

سرقت تسلا (2)

این شخص موفق شده با هک کردن سیستم دیجیتالی خودرو، کنترل تسلا مدل 3 را از طریق گوشی موبایل در دست بگیرد. هم چنین این فرد توانسته GPS خودرو را هم خاموش کند تا ردیابی نشود. تا اینجای کار که همه چیز بدون نقص به نظر می رسد. اما مسئولان آژانس خودروهای اجاره ای و پلیس معتقدند که این فرد در عین باهوش بودن، احمق هم بوده است!.

سرقت تسلا (1)

به گفته John Marino رئیس آژانس خودروهای اجاره ای: هک کردن یک خودروی تسلا کار راحتی نیست و برای این کار باید اطلاعات بالایی از این خودرو داشته باشید. مشکلات از آن جایی شروع شد که شارژ باتری خودرو تمام شد. دزد این خودرو مجبور بود برای شارژ باتری به یکی از ایستگاه های شارژ تسلا مراجعه کند. اما نمی دانست که کمپانی تسلا از هر بار شارژ کردن خودروهایش، داده هایی را ذخیره می کند که مکان شارژ هم جزو آن است!.

سرقت تسلا (4)

به همین ترتیب دزد نگون بخت با ردیابی ایستگاه شارژ، تنها 3 روز پس از دزدیدن خودرو در شهر Waco ایالت تگزاس پیدا شد. به گفته Marino: اطلاعاتی که کمپانی تسلا از خودروهایش ذخیره می کند دیوانه کننده است. این تقریبا غیر ممکن است که بتوانید یک خودرو تسلا را سرقت کنید. اما داستان زمانی از این هم جالب تر می شود که نظر یک مهندس کامپیوتر به نام Mark Lanterman را بدانید. او معتقد است که سارق در واقع نتوانسته سیستم دیجیتالی خودرو را هک کند.

سرقت تسلا 5

به عقیده او هک کردن تسلا تقریبا غیر ممکن است. او با اضافه کردن وین نامبر این خودرو به اکانت خود در اپلیکیشن تسلا، توانسته به خودرو دسترسی پیدا کند و کنترل را در دست بگیرد. بدین ترتیب با متصل شدن به دنیای تسلا قادر خواهید بود کنترل همه چیز، به جز ردیابی مکان شارژ را در دست بگیرید!.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

آیا تسلا توسط عربستانی ها خریداری می شود؟/ چالش جدید خصوصی سازی تسلا

استفاده از گوشی موبایل به جای کلید خودرو در آینده ای نزدیک!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی