پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای پالِسِید (3)

شاسی بلند 8 نفره هیوندای در نمایشگاه لس آنجلس معرفی شد

کمپانی هیوندای قبل تر در سال 2018 نمونه جدید سانتافه را معرفی کرد. اما این خودروساز محبوب می دانست که خانواده هایی هستند که خودرویی با سایز بزرگتر را تقاضا می کنند. این کمپانی هم گوش شنوای مشتریان خود بوده و با معرفی جدید ترین شاسی بلند خود با نام پالِسِید، آنها را سورپرایز کرده […]

ارشیا
شنبه - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

کمپانی هیوندای قبل تر در سال 2018 نمونه جدید سانتافه را معرفی کرد. اما این خودروساز محبوب می دانست که خانواده هایی هستند که خودرویی با سایز بزرگتر را تقاضا می کنند. این کمپانی هم گوش شنوای مشتریان خود بوده و با معرفی جدید ترین شاسی بلند خود با نام پالِسِید، آنها را سورپرایز کرده است.

هیوندای پالِسِید (5)

نه تنها این نمونه از سانتافه معمولی بزرگتر است بلکه ابعاد آن از سانتافه XL هم بیشتر است. این خودرو 4.97 متر طول، 1.97 متر عرض، 1.75 متر ارتفاع و ویل بیسی به اندازه نیسان پتفایندر معادل 2.90 متر دارد. این اندازه 4 اینچ بیشتر از سانتافه XL است. از لحاظ طراحی، نمونه پالِسِید شبیه به هیچ کدام از رقبای خود در سگمنت خودروهای شاسی بلند سایز متوسط نیست. اصلی ترین رقیب هیوندای پالِسِید را می توان کیا تلوراید تلقی کرد. در قسمت جلویی خودرو طراحی جلو پنجره و چراغ ها به نمونه سانتافه شباهت دارد. دو چراغ Daylight هم به صورت عمودی طراحی شده اند که ظاهر خشنی به پالِسِید می بخشند. در کل می توان طراحی این خودرو را به شاسی بلند های آمریکایی شبیه دانست.

هیوندای پالِسِید (4)

اما سایز واقعی خودرو از دید کناری بیشتر قابل مشاهده است. جایی که درهای عقب کشیده هستند و قسمت بار پالِسِید خودنمایی می کند. قوس گلگیرهای غول پیکر هم محل قرار گیری لاستیک های 20 اینچی این خودرو هستند. با وجود جثه بزرگ، این شاسی بلند ضریب آیرودینامیکی 0.33 دارد که بسیار قابل تحسین است. در قسمت عقبی خودرو چراغ های LED طراحی منحصر به فردی دارند و این خودرو را با سانتافه متمایز می کند.

هیوندای پالِسِید (8)

در قسمت کابین 3 ردیف صندلی قرار گرفتند که تا 8 نفر را در خود جای می دهند. ردیف صندلی عقب هم بصورت الکترونیکی قابلیت جمع شدن دارد تا فضای بار بیشتری در عقب وجود داشته باشد. از نکات جالب کابین می توان به 7 پورت مختلف USB و 16 جا لیوانی اشاره کرد. صفحه نمایش 10.25 اینچی برای برنامه های سرگرمی و صفحه نمایش 12.3 اینچی در قسمت کیلومتر شمار هم از دیگر ویژگی های داخلی این خودرو است.

کمپانی هیوندای برای شاسی بلند جدید خود انواع و اقسام سیستم های هوشمند کمک راننده را هم در نظر گرفته است. از جمله این سیستم ها می توان به کروز کنترل سازگار، تعویض دنده به وسیله کابل، صفحه نمایش از دید روبرو و سیستم تهویه بر روی سقف اشاره کرد. هیوندای پالِسِید از یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر بهره می برد که 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

هیوندای پالِسِید (18)

این موتور با یک گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود و 2 آپشن دیفرانسل عقب و دو دیفرانسیل هم برای این خودرو قابل سفارش است. این خودرو از اوایل تابستان 2019 وارد بازار خواهد شد و قیمت و مشخصات دقیق تر آن هم بزودی اعلام می شود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

معرفی 911 GT2 RS Clubsport در لس آنجلس / هیولای 700 اسب بخاری پورشه

نسل جدید مزدا 3 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی شد

جیپ گلادیاتور به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی شد

نسل جدید پورشه 911 افسانه ای در نمایشگاه لس آنجلس معرفی شد

اولین خودرو الکتریکی ام جی معرفی شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی