پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اعتراض به تحویل خودرو

شکایت های خودرویی مردم ۳ برابر شده است!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: تعداد شکایت های خودرویی مردم در سراسر کشور سال ٩٦ دو هزار و ٦٧ مورد بود اما در ٩ ماه گذشته امسال با رشد سه برابری تا این مقطع از سال به ٦ هزار و ٣٦٦ مورد رسیده است. یدالله صادقی با بیان اینکه سازمان […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۸ دی ۱۳۹۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: تعداد شکایت های خودرویی مردم در سراسر کشور سال ٩٦ دو هزار و ٦٧ مورد بود اما در ٩ ماه گذشته امسال با رشد سه برابری تا این مقطع از سال به ٦ هزار و ٣٦٦ مورد رسیده است.

یدالله صادقی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مرجع دریافت و رسیدگی به شکایت های خودرویی شهروندان در کل کشور است افزود: همه افراد شاکی از شرکت ها درباره روند فروش و تحویل خودروهای تولید داخلی و خارجی می توانند شکایت خود را برای رسیدگی به کمیته نظارت بر تخلفات خودرویی در این سازمان ارجاع دهند.

به گفته وی اگر شهروندان موضوع شکایت را به سازمان های صنعت، معدن و تجارت دیگر استان ها نیز ارائه کنند به این سازمان در استان تهران برای پیگیری و رسیدگی ارجاع خواهد شد.

صادقی اظهارداشت: سال گذشته باوجود انجام واردات و تولید خودرو، با مشکلات کمتری در بازار خودرو همراه بودیم این در حالی است که امسال با توجه به موضوع ممنوعیت واردات خودرو، عدم ایفای تعهدات کامل واردکنندگان و افت تولید خودرو، شکایت خودرویی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد که از مجموع هشت هزار و ٤٣٣ شکایت خودرویی سال های ٩٦ و ٩٧، چهار هزار و ٧٠٠ مورد به تشکیل پرونده منجر شده است.

وی اضافه کرد: تبدیل شکایت ها به پرونده به این معناست که در فرآیند رسیدگی، تخلف شرکت های خودروساز یا عرضه کننده احراز و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته صادقی یک هزار پرونده شکایت های خودرویی نیز اینک در دست بررسی است که طی هفته آینده به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: موضوع دو هزار و ٧٣٣ پرونده شکایت، خارج از تعهدات قراردادی بین خریدار و فروشنده تلقی و به دلیل وارد نبودن شکایت، این پرونده ها مختومه و کنار گذاشته شده اند.

صادقی عنوان عمده تخلف های خودرویی را ایفای نکردن تعهدات و مطالبه وجه اضافه بر تعهدات شرکت های خودرویی برشمرد.

وی با اشاره به مدت زمان پیگیری و رسیدگی به شکایت های خودرویی اظهارداشت: از زمان ارسال شکایت، پیگیری های لازم از سوی مسئولان مربوطه صورت می گیرد و طی نامه ای به شرکت متعهد، ۱۰ روز فرصت داده می شود تا یا رضایت شاکی را جلب یا دلایل خود را درخصوص روند عملکردی که داشته اند گزارش کنند.

وی ادامه داد: پس از مهلت ۱۰ روز اگر شاکی رضایت داد پرونده مختومه اعلام می شود در غیر اینصورت شکایت موردنظر در کمیته مربوط از نظر مباحث حقوقی، فنی و تجاری مورد رسیدگی قرار می گیرد.

صادقی افزود: در ادامه رسیدگی و به دنبال صدور رای در کمیته، پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره مدت زمان تشکیل جلسات کمیته رسیدگی به شکایت های خودرویی نیز گفت: زمان تشکیل جلسات این کمیته به میزان پرونده های ارسال شده بستگی دارد و در شرایط کنونی هفته ای یک بار تشکیل جلسه می دهد.

منبع: ایرنا

تحویل به موقع محصولات مدیران خودرو در شرایط پیچیده فعلی

تحویل کارت ماشین های عقب افتاده تا 20 روز آینده

برنامه سایپا دیزل برای تحویل خودروهای تجاری/ قیمت محصولات این شرکت چگونه محاسبه می شود؟

سایپا برای جبران تاخیر در تحویل خودروهای رنو چه تلاشی می کند؟

استارت طرح تبدیل محصولات ایران خودرو (اختیاری از سوی مشتریان)

ایران خودرو به همه تعهدات در فروش قطعی پایبند است

سایپا طرح تبدیل برلیانس کراس به خودروهای دیگر را اعلام کرد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی