پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو

80 درصد تولید روزانه ایران خودرو برای تعهدات معوق است

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: 20درصد از تولید روزانه ایران خودرو برای تعهدات جدید فروش فوری اختصاص دارد و مابقی برای تعهدات معوق است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اهورا گلیاری معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این که فروش فوری روزانه ایران خودرو با برنامه و محاسبه دقیق است گفت: […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: 20درصد از تولید روزانه ایران خودرو برای تعهدات جدید فروش فوری اختصاص دارد و مابقی برای تعهدات معوق است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اهورا گلیاری معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این که فروش فوری روزانه ایران خودرو با برنامه و محاسبه دقیق است گفت: فروش فوری به عنوان ابزاری برای کنترل وضعیت بازار نشان داد که می تواند موثر عمل کند، همانطور كه افزایش لجام گسیخته قیمت در بازار اسفندماه سال گذشته، با اتخاذ و ابلاغ و اجرای این سیاست کنترل شد. اعداد و ارقام بازار نیز موید این موضوع بود.

وی تاکید کرد: 20درصد از تولید روزانه ایران خودرو برای تعهدات جدید فروش فوری اختصاص دارد و مابقی برای تعهدات معوق است.

گلیاری بیان کرد: وقتی واسطه‌ها و افرادی که خودرو را با هدف سرمایه وارد بازار می کنند تا نهایت سود را ببرند، تنها عرضه کننده خودرو در بازار بوده و رقیبی برای آنان وجود نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که قیمت بازار کنترل شود و یا کاهش یابد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اجرای طرح فروش فوری در اسفندماه گذشته را موفق ارزیابی کرد و گفت: ما موفق شدیم دراسفندماه قیمت ها را کنترل کرده وکاهش دهیم. مقایسه قیمت بازار درخودروهایی که به تعداد کمتر عرضه شد نشان می دهد این سیاست درست بوده است.

گلیاری ادامه داد: دسته ای از مشتریان افرادی هستند که در صف انتظار تحویل خودرو هستند، دسته ای از مشتریان نیز نیاز روز به خودرو دارند. اگر طرح فروش خودرو توسط خودروساز اجرا نشود، مشتری برای رفع نیاز خود ناچار به مراجعه به واسطه گران است. با اجرای طرح فروش فوری، صدای دیگری به جز صدای واسطه گران در بازار شنیده می شود.

وی از کنترل کد ملی، عدم خرید در 18 ماه گذشته و یا سن افراد که بالای 18 ثبت نام کنندگان و یا حذف کدهای ملی خرید از سایپا را به عنوان ابزار در اختیار خودروساز برای جدا کردن مصرف کننده واقعی از سرمایه گذاران نام برد و گفت: استفاده از این ابزارها توانسته به میزان بسیار زیادی مداخله واسطه گران را کاهش دهد.

گلیاری تصریح کرد: زمانی جذابیت برای خرید کم می شود که فاصله قیمت کارخانه و بازار کم تر شود و در آن زمان فرصت های سرمایه گذاری در بخش های دیگری ایجاد می شود.

وی روند فعلی قیمت ها در بازار را کاهشی دانست و گفت: طبق تحلیل های بازار و اعداد و ارقام موجود، اندازه فعلی بازار مشخص و به اندازه نیاز واقعی مصرف کننده نیست. وقتی به خودرو به عنوان کالای سرمایه ای نگاه شود، شرایط متفاوت خواهد بود.

گلیاری درباره تعهدات معوق اظهار کرد: تعداد بسیار ناچیزی از تعهدات محصول 2008 از سال 96 باقی مانده که در همین روزهای آینده اجرا خواهد شد، ایران خودرو تعهدات سال گذشته را نیز به ماه های پایانی رسانده است.

وی ضمن رد امکان ثبت نام چند دستگاه خودرو توسط یك كد ملی گفت: به هیچ عنوان امكان ثبت نام تكراری جهت یك فرد در سامانه ثبت نام شركت ایران خودرو وجود ندارد و این موضوع به صورت کامل کنترل می شود.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو کارخانه خودروسازی را فرآیندی درحال حرکت توصیف کرد و گفت: برای این که بتوانیم تعهدات معوق را ایفا کنیم و به خواسته مشتریان برسیم باید چرخ کارخانه ها در حال چرخش باشد.

وی ایفای تعهدات معوق را دغدغه اصلی مدیریت ارشد شركت ایران خودرو اعلام كرد. گلیاری طرح ساماندهی بازار خودرو را عاملی برای بهبود وضعیت بازار خودرو دانست و گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده و روند افزایشی تولیدی و البته اجرای با قوت طرح، قطعا صنعت خودرو در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

65 درصد قطعات محصولات ایران خودرو بومی سازی شده است

روند خرید خودرو از ایران خودرو به چه صورتی است؟

اخبار فروش و تحویل محصولات ایران خودرو را از مراجع رسمی دنبال کنید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی