پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مسافر اتوبوس

افزایش 3 برابری قیمت اتوبوس

مدیر عامل تعاونی های مسافربری با توجه به فرسودگی ناوگان اتوبوس رانی کشور گفت: قیمت اتوبوس از سال گذشته تاکنون 3 برابر شده است هم اکنون قیمت اتوبوس از 750 میلیون تومان به عدد 2 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد‌رضا عامری مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲ خرداد ۱۳۹۸

مدیر عامل تعاونی های مسافربری با توجه به فرسودگی ناوگان اتوبوس رانی کشور گفت: قیمت اتوبوس از سال گذشته تاکنون 3 برابر شده است هم اکنون قیمت اتوبوس از 750 میلیون تومان به عدد 2 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد‌رضا عامری مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری با بیان اینکه قیمت اتوبوس از سال گذشته 3 برابر شده است، گفت: در سال گذشته حداکثر قیمت اتوبوس 750 میلیون تومان بود، اما هم اکنون قیمت آن به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.

وی ضمن انتقاد از کمبود لاستیک و گران بودن آن گفت: طی یک سال گذشته نه تنها با کمبود لاستیک، قطعات یدکی و روغن موتور در بازار روبرو بودیم بلکه افزایش چند برابری قیمت‌ها را نیز لمس کردیم.

عامری توضیح داد: هزینه و نیاز‌های بسیاری از رانندگان از سال گذشته افزایش یافته و این درحالی است که توجه چندانی به نیاز رانندگان ناوگان مسافر‌بری نمی‌شود بنابراین همین موضوع باعث شده که بسیاری از رانندگان اتوبوس‌های خود را به فروش برسانند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری با بیان اینکه میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی به دلیل شرایط تحریم افزایش یافته است، گفت: سن ناوگان اتوبوسرانی به 13 سال رسیده و اکثر آن‌ها فرسوده هستند، اما وضعیت ناوگان سواری نسبت به سایر حوزه‌ها بهتر است.

عامری اظهار کرد: هم اکنون 15 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 45 هزار دستگاه سواری و 40 هزار دستگاه مینی‌بوس در ناوگان جاده‌ای کشور فعال هستند که بخش عمده‌ای از آن‌ها جزو ناوگان فرسوده به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه سفر از سبد بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است گفت: شرایط اقتصادی و افزایش قیمت بسیار از کالا‌ها باعث شده سفر از سبد خانوار‌ها حذف شود و هم اکنون بسیاری از مسافرت‌ها کاری و یا اجباری است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری اشاره کرد: میزان جابه‌جایی مسافران به ویژه با ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته و هر ساله این میزان بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

امکاناتمان برای تولید اتوبوس کم نیست

برخورداری تمام اتوبوس ها از سیستم دوربین جلوی راننده

امکان خرید اتوبوس نو وجود ندارد

طرح اتوبوس هوایی، همچنان رو هوا / احتمالا در دوره بعد این طرح افتتاح می شود

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی