پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

روش شورای رقابت برای قیمت گذاری تنها با زیان خودروسازان همراه است

دبیر انجمن خودروسازان گفت: در زمانی که شورای رقابت در حوزه قیمت‌گذاری خودرو حضور داشت اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار خودرو به شدت زیاد شده بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه که تصمیم گرفتند قیمت‌گذاری از شورای […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۵ خرداد ۱۳۹۸

دبیر انجمن خودروسازان گفت: در زمانی که شورای رقابت در حوزه قیمت‌گذاری خودرو حضور داشت اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار خودرو به شدت زیاد شده بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه که تصمیم گرفتند قیمت‌گذاری از شورای رقابت گرفته شود، سازمان بازرسی کل کشور که زیرمجموعه قوه قضائیه است، نمی‌تواند در این مورد تصمیم‌گیری کرده و خواستار نقض مصوبه سران سه قوه شود.

وی معتقد است: اگر به اوضاع در زمانی که شورای رقابت در حوزه قیمت‌گذاری خودرو حضور داشت توجه کنیم، می‌بینیم که در این سال‌ها اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار خودرو به شدت زیاد شده بود ضمن اینکه با روش قیمت‌گذاری که شورای رقابت در پیش گفته بود، شرکت‌های خودروسازی متحمل زیان‌های زیادی شدند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: خواسته ما از رئیس سازمان بازرسی کل کشور این است که در این زمینه کمک کرده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار بخواهد که به مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوا عمل کنند. در این زمینه وزارت صنعت به مصوبه خود که همان فروش خودروها به نرخ پنج درصد کمتر از قیمت‌های حاشیه بازار است عمل نکرده است و این تنها به نفع دلالان و پول‌های سرگردان است که در این شرایط به بازار جهت می‌دهند.

وی ادامه داد: فروش خودرو در حاشیه بازار در دهه 70 تجربه شده و عملکرد مشخصی داشته و نمودار شاخص‌های مربوطه نیز نشان می‌دهد که در آن زمان فروش در حاشیه بازار بسیار جواب داده و از قیمت خودروها در بازار خودرو کاسته است.

نعمت‌بخش اظهار کرد: نظر ما این است که همگی کمک کرده و از وزارت صنعت، معدن تجارت سوال شود که چرا اجازه نمی‌دهد مصوبه تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار اجرایی شده و امکان خرید خودرو برای مصرف‌کنندگان واقعی از کارخانه، به دلیل اختلاف قیمت شدید کارخانه و بازار و هجوم دلالان و واسطه‌ها از بین برود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

ورود خودروهای دست دوم سبب فروکش کردن التهاب بازار می شود

چهار هزار و 500 خودرو از تمامی برندها از گمرک ترخیص شدند

همه باید برای رفع مشکلات صنعت خودرو تلاش کنیم

ورود سازمان حمایت به عرصه نظارت بر روند تحویل خودرو / هرگونه پیش فروش خودرو غیرقانونی است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی