پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید تیبا سایپا

با برنامه ریزی درست می توانیم مشکلات صنعت خودرو را رفع کنیم

به گفته ی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روند فعالیت سایپا این امر را تصدیق می کند که اگر به درستی فعالیت کنیم می‌توانیم مشکلات صنعت خودرو را رفع کنیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص رکوردشکنی سایپا در امر تولید […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روند فعالیت سایپا این امر را تصدیق می کند که اگر به درستی فعالیت کنیم می‌توانیم مشکلات صنعت خودرو را رفع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص رکوردشکنی سایپا در امر تولید بیان کرد: وقتی موفق به افزایش تولید خودرو شویم قطعا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت، این کاری است که هم اکنون در سایپا شاهد آن هستیم و این خودروساز موفق به افزایش تولید شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مدیریت مجموعه سایپا و وابستگی اندک این خودروساز به خارج از کشور به‌ خصوص در مورد خودرو پراید، شاهد افزایش تولید بوده‌ایم و این امر تصدیق می‌کند که اگر به درستی فعالیت کنیم می‌توانیم مشکلات صنعت خودرو را رفع کنیم.

منصوری گفت: در 40 سال گذشته مدیریت‌های مختلفی در شرکت‌های خودروساز وجود داشته و بدهی‌های زیادی بر جا مانده و کار در شرایط فعلی با این میزان بدهی دشوار است، اما امیدواریم روندی که سایپا آغاز کرده ادامه دار باشد و این افزایش تولید، منجر به کاهش بیشتر قیمت خودرو شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در سال رونق تولید، از تولید بیشتر حمایت می‌کنیم و وظیفه داریم از مدیریتی که بتواند تولید بیشتری داشته باشد حمایت کنیم، همچنین حق مصرف‌کننده بسیار مهم است که باید رعایت شود.

منصوری با توجه به همکاری سایپا با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تعمیق داخلی‌سازی قطعات خودرو توضیح داد: این همکاری امری بسیار پسندیده است و قطعاً درخصوص قطعاتی که در مورد آنها وابستگی خارجی داریم می‌توانیم به وسیله متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز کشور را رفع کنیم؛ گرچه برخی قطعات خاص فقط در کشورهای معدودی تولید می‌شود اما اگر بتوانیم قطعات را به‌وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کنیم و یک خودرو بومی داشته باشیم وابستگی به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

الگوهای سایپا برای رونق بخشی به تولید به بار نشست

ایران خودرو از 7 خرداد ماه تاکنون 23 هزار خودرو تحویل داده است

بسته شدن پرونده تحویل خودروهای وارداتی به مشتریان

نرخ ارز ، تحریم و نقدینگی سرگردان سه عامل قدرتمند گرانی بازار خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی