پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارت سوخت-جایگاه سوخت

8 درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده می کنند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اعلام وزیر، علت کاهش سقف سوختگیری با کارت جایگاهداران، ترغیب مردم برای استفاده از کارت سوخت شخصی خودشان است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بازگشت مجدد طرح استفاده از کارت سوخت در راستا کنترل میزان مصرف سوخت کشور و جلوگیری از قاچاق بنزین بود به همین […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اعلام وزیر، علت کاهش سقف سوختگیری با کارت جایگاهداران، ترغیب مردم برای استفاده از کارت سوخت شخصی خودشان است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بازگشت مجدد طرح استفاده از کارت سوخت در راستا کنترل میزان مصرف سوخت کشور و جلوگیری از قاچاق بنزین بود به همین علت دولت در این راستا با برنامه ریزی و در نظر گرفتن تمهیدات مشخص کارت سوخت رو برای بار دیگر به چرخه حیات بازگرداند. در کنار اجرایی شدن این طرح موضوع کاهش سهمیه کارت جایگاهداران هم در دستورکار قرار گرفته است در همان روزهای آغازین اجرایی شدن این طرح سقف سوختگیری با کارت جایگاهداران به عدد 30 لیتر رسید که بعد از گذشت تقریبا یک ماه، سقف سوختگیری با کارت جایگاه داران 10 لیتر کاهش پیدا کرد و به عدد 20 لیتر رسید.

لازم به ذکر است که هم اکنون مردم می توانند با استفاده از کارت سوخت در هر نوبت 60 لیتر بنزین مصرف کنند.

سکینه الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در خصوص میزان بهره گیری مردم از کارت سوخت بیان کرد: به گفته وزیر نفت 4 و نیم میلیون نفر برای دریافت کارت سوخت ثبت نام کرده‌اند و در ادامه به‌ همین میزان کارت صادر شده است اما تنها 8 درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند به همین دلیل سوخت‌گیری به 20 لیتر در هر مرحله در جایگاه محدود شده تا مردم از کارت های خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

محدود کردن سوختگیری تنها عامل ایجاد ترافیک و آلودگی هوا است

کارت سوخت خود را درب منزل تحویل بگیرید

امکان کاهش مجدد سهمیه کارت سوخت جایگاهداران وجود دارد

کاهش سقف سوختگیری با کارت سوخت جایگاه داران

آیا نرخ بنزین هم بالا می رود؟

جزئیات روند دریافت و استفاده از کارت سوخت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی