پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین-پمپ بنزین

محدود کردن سوختگیری تنها عامل ایجاد ترافیک و آلودگی هوا است

نایب رئیس کمسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سوختگیری با کارت جایگاهداران تنها سبب هدر رفت هزینه و وقت مردم و ایجاد ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو امیر خجسته نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با توجه به محدود کردن سوخت‌گیری برای صاحبان خودرو، اظهار کرد: متاسفانه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

نایب رئیس کمسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سوختگیری با کارت جایگاهداران تنها سبب هدر رفت هزینه و وقت مردم و ایجاد ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

امیر خجسته نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با توجه به محدود کردن سوخت‌گیری برای صاحبان خودرو، اظهار کرد: متاسفانه سوخت‌گیری برای خودروها در جایگاه ها به ۳۰ لیتر کاهش پیدا کرده و طبق آخرین خبرها قرار است این محدودیت برای خودروهای بدون کارت به ۱۵ لیتر رسد اما در عمل خودروهای دارای کارت سوخت نیز مشمول این محدودیت می‌شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاهش میزان سوخت گیری با کارت جایگاهداران موجب هدر رفت هزینه و وقت مردم خواهد شد و این امر سبب ترافیک و آلودگی هوا می شود تشریح کرد: قاچاق بنزین با کارت سوخت و ایجاد زحمت برای مردم کنترل نمی‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: مسئولان اگر به دنبال جلوگیری از قاچاق هستند از طریق چندین دستگاه نظارتی این اقدام را انجام دهند نه از طریق روش‌هایی پر ایرادی مانند احیای کارت سوخت و محدود کردن سوخت‌گیری که نتیجه‌ای جزو آزار و اذیت مردم ندارد.

خجسته با بیان اینکه کارت سوخت بدون مطالعات کافی احیا شده است، ادامه داد: قاچاق سوخت از این طریق کاهش پیدا نخواهد کرد چراکه مجراهای قاچاق به خوبی مشخص هستند و فقط اراده‌ای قوی دستگاه‌های نظارتی برای مقالبه با آن‌ها را می‌طلبد.

وی با اشاره به فروش بنزین قاچاق توسط دلال‌ها در مسیرهای جاده‌ای با قیمت آزاد توضیح داد: به دلیل محدودیت سوخت‌گیری رانندگان خودروها در مسیرهای طولانی جاده‌ها مجبور به تهیه سوخت از این دلال‌های بین راهی شده‌اند.

انتهای پیام/ منبع: خبر خودرو

کارت سوخت خود را درب منزل تحویل بگیرید

آیا نرخ بنزین هم بالا می رود؟

جزئیات روند دریافت و استفاده از کارت سوخت

شیوه جدید کلاهبرداران از سهمیه بندی بنزینی که هنوز اتفاق نیافتاده

آیا الزام استفاده از کارت سوخت به تنهایی، سبب کنترل مصرف می شود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی