پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مجوز پیش فروش خودرو تنها برای خودروسازانی که تعهد معوق ندارند صادر می شود

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: مجوز پیش فروش برای آن بخش از خودروسازان و یا مونتاژکارانی که تعهد معوق خود را عمل کرده باشند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار گفت: شرکت‌هایی که به فروش و […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: مجوز پیش فروش برای آن بخش از خودروسازان و یا مونتاژکارانی که تعهد معوق خود را عمل کرده باشند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار گفت: شرکت‌هایی که به فروش و پیش فروش خودرو به ویژه خودروی خارجی اقدام می‌کنند باید مجوز کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار را دارا باشند.

وی توضیح داد: مجوز پیش فروش برای آن بخش از خودروسازان و یا مونتاژکارانی که تعهد معوق خود را عمل کرده باشند در کمیته خودرو صادر می‌شود، اما برای آن بخشی که کمیته خودرو مجوزی صادر نکرده، حق فروش و پیش فروش نیز وجود ندارد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشریح کرد: آن بخشی از شرکت‌ها که تعهدات معوق دارند و یا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند پرونده تعزیراتی هم به قوه قضاییه و هم به تعزیرات ارسال شده است که امیدواریم با تصمیم گیری دستگاه‌های قضایی، اینگونه شرکت‌ها به تعهدات خود در قبال مصرف کنندگان عمل کنند.

تابش گفت: هفته قبل گزارشی مبنی بر وجود مشکل در بازار پکیج و آبگرمکن دریافت کردیم که مشخص شد برخی از واحد‌ها عرضه را به خوبی انجام نداده اند یا در برخی از واحد‌ها عرضه به افراد خاصی صورت گرفته است.

وی افزود: این ابهام هم وجود دارد که بازار توسط افراد خاصی که این عرضه‌ها به آن‌ها صورت گرفته مدیریت می‌شود در حال بررسی مستندات هستیم و تا 48 ساعت آینده نتیجه را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

کشف شیوه نوین کلاهبرداری در بازار خودرو

افزایش قیمت در بازار به خودروساز مرتبط نیست

اثرگذاری مستقیم نوسانات نرخ ارز بر بازار خودرو

قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین نمی شود

ظهور ویروسی جدید این بار در صنعت خودرو جهان

گرانی خودرو ماحصل افزایش شاخص های کلان اقتصادی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی