پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

اثرگذاری مستقیم نوسانات نرخ ارز بر بازار خودرو

به گفته سرپرست وزارت صنعت، شرایطی که امروز در بازار خودرو مشاهده می شود، ناشی از افزایش نرخ ارز است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بازار خرید و فروش خودرو طی هفته های اخیر نه تنها روی آرامش به خود ندیده است بلکه با رقم های نجومی حتی با رکود معاملات هم روبه رو […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

به گفته سرپرست وزارت صنعت، شرایطی که امروز در بازار خودرو مشاهده می شود، ناشی از افزایش نرخ ارز است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بازار خرید و فروش خودرو طی هفته های اخیر نه تنها روی آرامش به خود ندیده است بلکه با رقم های نجومی حتی با رکود معاملات هم روبه رو شده است. به نوعی همه به دنبال فروش خودرو آنهم با قیمت های بالا هستند از طرف دیگر مصرف کننده هم بلاتکلیف تر از همیشه در انتظار ثابت قیمت ها برای خرید خودرو است.

جالب اینجاست وزارت صنعت به همراه خودروسازان با اعلام قیمت های جدید از طرح های فروش فوری خودرو آنهم در قالب قرعه کشی هایی رونمایی کرد که قرار بود با اجرای آنها تا حدودی تقاضا در بازار مدیریت و قیمت ها به سمت منطقی شدن حرکت کند. اما وضعیت بازار نشان از آن دارد که قرعه کشی ها هم دردی از بازار دوا نکرد و روند صعودی قیمت ها در انواع خودروهای داخلی حتی بیشتر از وارداتی ها هم شده است.

این روزها بازار خرید و فروش خودرو در حالی با روند افزایشی قیمت ها روبه رو است که هنوز وزارت صنعت تدبیر جدی برای مدیریت بازار به کار نگرفته و مدام از افزایش عرضه محصول به بازار صحبت می کند اما در عمل خبری از افزایش روند عرضه خودرو به بازار نیست و شکاف قیمت ها از کارخانه تا بازار هر روز افزایش پیدا می کند.

البته قرار بود براساس تصمیم سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام قیمت های جدید کارخانه بازار فقط مجاز به افزایش ۱۰ درصدی قیمتها نسبت به کارخانه باشد اما فروشندگان خودرو می گویند این بحث فقط در حد مصاحبه بوده و در عمل هیچ تدبیری برای مدیرتی قیمت ها در بازار خودرو بوجود نیامده همین موضوع باعث شده تا با نوسانات قیمت ارز و کاهش خریدار معاملات به صفر برسد و نمایشگاه داران ترجیح بدهند واحدهای خود را زود تعطیل کرده و به بهانه کرونا راهی خانه شوند.

اخیراً بی سامانی قیمت ها در بازار خودرو باعث شده تا سرپرست وزارت صنعت در اظهاراتی جدید اعلام کند “خودروسازان هنوز معتقدند که زیر قیمت تمام شده خودرو تولید می‌کنند و زیان انباشته ۴۰ هزار میلیارد تومانی در ایران خودرو و سایپا وجود دارد البته با اقدام‌های انجام شده اکنون فاصله قیمتی بازاری و کارخانه کمتر شده و عطش افراد برای ثبت نام کاهش یافته است.”

علاوه بر این مدرس خیابانی گفته است” شرایطی که امروز در بازار خودرو مشاهده می شود، ناشی از افزایش نرخ ارز است و همه خودروهای داخلی و خارجی از این قضیه متاثر شده اند. اگر با تلاش های بانک مرکزی نرخ ارز کنترل شود، بازار خودرو بیش از پیش به تعادل نزدیک خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراقبت و کنترل نرخ ارز بسیار مهم است وگرنه افزایش قیمت روی همه کالاها از جمله خودرو اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

بلاتکلیفی یک هزار و ۱۰۰ خودرو وارداتی بدون ثبت‌ سفارش

تمدید مهلت واریز وجه خودروهای فروش فوق العاده ایران‌ خودرو تا بیستم مرداد

کروز تولید کننده 85 درصد از چراغ های مورد نیاز خودروسازان است

ساختار و مدیریت صنعت خودروسازی معیوب است

قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین نمی شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی