پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید چراغ کروز

کروز تولید کننده 85 درصد از چراغ های مورد نیاز خودروسازان است

شرکت صنایع تولیدی کروز به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور در سال های اخیر کلیه چراغ های تولیدی خود را با استفاده از نوین ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی، تولید و بومی سازی کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت صنایع تولیدی کروز بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

شرکت صنایع تولیدی کروز به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور در سال های اخیر کلیه چراغ های تولیدی خود را با استفاده از نوین ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی، تولید و بومی سازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت صنایع تولیدی کروز بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور در سال های اخیر کلیه چراغ های تولیدی خود را با استفاده از نوین ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی، تولید و بومی سازی کرده است و در تامین گستره ی عظیمی از چراغ خودروهای داخلی ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و گروه بهمن نقش بسزایی دارد.

کروز سالانه بیش از 3/5 میلیون چراغ برای خودروسازان و خدمات پس از فروش تولید می کند که با توجه به بومی سازی این محصول، منجر به کاهش چشم گیر خروج ارز از کشور شده است.

سعید اسماعیلی مدیر ارشد گروه چراغ کروز با اشاره به اینکه از 10 سال پیش تولید چراغ را آغاز کردیم، گفت: تنوع چراغ در بازه گسترده ای است و شامل چراغ های جلو و عقب، خطر عقب بدنه و صندوق، مه شکن جلو و عقب، سوم ترمز، روشنایی روز، شبرنگ و چراغ های کوچک داخل خودرو مانند سقف و نقشه خوان و… می شود که بالغ بر 80 نوع شماره فنی چراغ انواع خودروهای سواری داخلی برای خودروسازان و بازار را تامین می کنیم.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که چه کنترل ها و آزمایشاتی بر روی چراغ های تولیدی این شرکت انجام می شود اظهار کرد: کلیه چراغ ها در خطوط تولید با تکنولوژی بالا (هایتک) و نیمه رباتیک و با استفاده از بهترین مواد ساخته می شود. اکثریت بردها، ماجول های الکترونیکی و کلیه دسته سیم های انواع چراغ های تحویلی به خودروسازان، در داخل شرکت تولید می شود و هیچگونه تفاوت کیفی بین چراغ های تحویل به خودروساز و بازار وجود ندارد که به طور کامل با استانداردهای خودروسازان مطابقت دارد؛ برای مثال برای چراغ جلو 13 ایستگاه و برای چراغ عقب 11 ایستگاه داریم که می تواند تضمین کننده کیفیت باشد. در ساخت کلیه چراغ ها برای این که اطمینان کافی از کیفیت آن حاصل نماییم دو آزمون کنترل روشنایی مطابق با استانداردهای بین المللی و تست نشتی آب انجام می دهیم. همچنین برای چراغ های عقب از تکنولوژی حالت توزیع نور ال ای دی بر روی سطح و میله استفاده می کنیم.

مدیر ارشد گروه چراغ کروز در خصوص اینکه دارا بودن کیفیت و تست چراغ چه اهمیتی برای خودرو دارد، بیان کرد: در ساخت چراغ علاوه بر اهمیت ظاهر و زیبایی، قابلیت های ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از 85 استاندارد ملی اجباری خودرو، 17 استاندارد آن متعلق به چراغ است و توانستیم همه ی استانداردهای لازم را کسب نماییم که بر روی چراغ ها حک شده است. کلیه چراغ های تولیدی مطابق با استانداردهای روز و دارای تاییدیه نوع اروپا هستند.

وی با بیان اینکه 85 درصد از طراحی های جدیدی که از سال 94 در کشور صورت گرفته توسط کروز انجام شده و توانستیم تنوع زیاد با کیفیت بالا ارائه کنیم، ابراز خرسندی کرد و گفت: خط تولید این محصول تجهیزات اتاق تاریک و گونیومتر با دقت بسیار بالا جهت انجام آزمون نورسنجی و رنگ سنجی و سایر تجهیزات آزمایشگاهی برای شرایط محیطی و تست های دوام، مطابق استانداردهای بین المللی را داراست. چراغ های عقب که چراغ های ترکیبی است و شامل 6 چراغ ترمز، موقعیت، راهنما، دنده عقب، مه شکن و شبرنگ است، از تکنولوژی های نوین مانند جوش ارتعاشی همراه با آنیلینگ استفاده می کنیم و تست روشنایی نور و تست نشتی آب مانند چراغ های جلو انجام می دهیم. چراغ های جلو نیز با توجه به اینکه که سخت کاری لنز می شود طوری طراحی شده که اگر ضربه ای به آن وارد شود به راحتی شکسته نشود.

اسماعیلی در خصوص کیفیت محصول نهایی توضیح داد: ایجاد محیط اتاق تمیز با فیلتر‌های هپا و جذب ذرات زیر ۳ میکرون، تجهیزات روباتیک ۶ محوره پاشش لاک، سیستم های چنبر متالیزاسیون‌ آبکاری پلاسما در خلا و… نشان از کیفیت بسیار مطلوب محصول نهایی را در بر دارد.

انتهای پیام/

مدیران کروز از تحریم ها، فرصت ساخته اند

مجاهدان واقعی در عرصه تولید مدیران کروز هستند

کروز تولید کننده قطعات و سیستم های با کیفیت و مطمئن خودرو

فعالیت12 هزار نفر در شرکت کروز، بهترین کار و عبادت است

ایجاد صادرات و افزایش سطح تولیدات در کروز، اشتغالزایی و افزایش تولید ملی را به همراه دارد

شادابی، پشتکار و روحیه جهادی در پرسنل کروز دیده می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی