پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو 206

ساختار و مدیریت صنعت خودروسازی معیوب است

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم اکنون قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان توانایی ساخت تمامی قطعات سفارشی را خواهند داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عزت الله اکبری تالارپشتی در نشست کمیسیون صنایع و معادن با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: از آنجایی که کمیسیون صنایع و معادن […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم اکنون قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان توانایی ساخت تمامی قطعات سفارشی را خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عزت الله اکبری تالارپشتی در نشست کمیسیون صنایع و معادن با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: از آنجایی که کمیسیون صنایع و معادن مجلس به دنبال پیشرفت صنعت خودروسازی است، یکی از کارگروه های این کمیسیون مسئول بررسی وضعیت و مشکلات این صنعت شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات موجود در حوزه خودرو موجب ایجاد نارضایتی شده است، افزود: ما به دنبال توجه به نظرات و خواسته های مردم و جلب رضایت آن ها هستیم.

وی با بیان اینکه دولت باید به موضوع رفع مشکلات موجود در صنعت خودروسازی ورود کند، اشاره کرد: اگرچه کمیسیون صنایع و معادن مجلس انتظارات بیشتری از خودروسازان دارد اما باید به این نکته نیز توجه شود که واقعی فکر کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواسته ما نشات گرفته از مطالبه مردم است، ادامه داد: همانگونه که مجموعه های جوان و مدیران توانستند قله های موفقیت را در حوزه نانو فتح کنند چرا کشور نمی تواند در حوزه خودروسازی به موفقیت دست یابد.

اکبری با طرح این سوال که چرا خودروسازی نتوانسته به افتخارآفرینی دست یابد، تصریح کرد: در حال حاضر قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان توانایی ساخت تمامی قطعات سفارشی را خواهند داشت بنابراین باید از ظرفیت آن ها به صورت گسترده استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: برخی معتقدند تحریم ها تهدید است اما ما معتقدیم تحریم در همه سطوح فرصت بوده و از همه دست اندرکاران تولید خودرو می خواهیم تمام توان خود را برای رفع مشکلات موجود در این صنعت به کار برند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساختار و مدیریت صنعت خودروسازی معیوب است، ادامه داد: مدیریت باید اختیار بیشتری در تصمیم گیری ها داشته باشد و دولت با ۱۴ درصد سهام در گروه صنعتی ایران خودرو نباید دخالت ۲۰۰ درصدی در تصمیمات داشته باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی به سر می بریم و باید آرایش جنگی داشته باشیم، خواستار توجه خودروسازان به نظرات نمایندگان و مجلس شد.

اکبری ادامه داد: مجلس به دنبال رفع موانع تولید است و از آنجایی که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم افراد تحصیل کرده و صاحب نظر هستند آمادگی دارند به صنعت کشور از جمله صنعت خودروسازی کمک کنند.

فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان، گفت: اگرچه در حال حاضر صنعت خودروسازی ۳٫۵ میلیارد دلار ارزبری دارد اما در صورتی که به دنبال واردات خودروهای تولیدی داخل باشیم این عدد به ۱۵ میلیارد دلار افزایش می یابد.

وی ادامه داد: قیمت خودرو در کارخانه و بازار در سال ۹۶، ۶ درصد با یکدیگر اختلاف داشت اما به طور مثال برای پژو ۲۰۶ در سال ۹۹ این اختلاف به ۶۵ درصد رسیده است.

مدیرعامل ایران خودرو اشاره کرد: در حال حاضر صنعت خودروسازی با مشکلاتی مانند تاخیر در ترخیص مواد اولیه از گمرک، تامین مالی بازارهای موازی، الزام به خرید مواد اولیه به قیمت جهانی، خروج نقدینگی از بازار سرمایه و … روبه رو است.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

علت ممنوعیت واردات خودرو از زبان دبیر انجمن واردکنندگان

امکان تولید خودرو ارزان قیمت با شرایط فعلی دور از ذهن است

شرکت های دانش بنیان توانایی تامین قطعات های تک را دارند

طراحی و ساخت خودرو برقی مشترک سایپا و دانشگاه شریف

با کیفیت های بی استاندارد شماره گذاری نمی شوند

سايپا از واردات تجهيزات توليد مجموعه‌های دَرب خودرو بی‌نياز شد

آشنایی با سیستم تشخیص ترافیک در خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی